خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


نابودی زباله های فضایی با گسترش قلمرو انسان در فضا، در حال تبدیل شدن به مسئله‌ای مهم است و به تازگی محققان چینی از نوعی سلاح لیزری برای از بین بردن این ضایعات در خارج از جو زمین پرده برداشته‌اند.


تاکنون راهکارهای مختلفی برای مقابله با مشکل آلودگی فضایی ارائه شده است که بیشتر بر روی جمع‌آوری و ‌ دور کردن ضایعات از زمین متمرکز هستند؛‌ با این حال محققان چینی به تازگی با شبیه‌سازی نوعی سلاح لیزری مداری که برای نابودی زباله های فضایی طراحی شده، راه‌حلی عجیب و به اعتقاد برخی، بسیار کارآمد را برای این مشکل پیشنهاد کرده‌اند.

این طور که به نظر می‌رسد، ایستگاه فضایی لیزری طراحی‌شده ضایعات کوچک (با طولی کمتر از 10 سانتی‌متر) موجود در خارج از جو زمین را با تاباندن نور به تعداد 20 مرتبه در هر ثانیه و به مدت 2 دقیقه، نابود می‌کند.

دانشمندان چینی ثابت کرده‌اند که ساخت چنین ایستگاه‌های فضایی عملی است، اما جدا از بحث نابودی زباله های فضایی سوال‌های متعددی در زمینه به ‌کارگیری یک سلاح لیزری در فضا مطرح می‌شود؛ به عنوان مثال ساخت چه تعداد از این ایستگاه‌ها لازم است؟ کدام کشور وظیفه عملی کردن این پروژه را بر عهده می‌گیرد و پس از اجرایی شدن، چگونه میتوان اطمینان داشت که دستگاه‌های قرارگرفته در مدار زمین تنها برای نابودی زباله های فضایی به کار گرفته می‌شوند و استفاده تخریبی دیگری از آن‌ها نمی‌شود؟

همانطور که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند، به کارگیری این تجهیزات در خارج از جو سیاره به همکاری‌های بین‌المللی گسترده و برنامه‌ریزی‌های دقیق نیاز دارد، اما از طرف دیگر با بدتر شدن شرایط آلودگی فضایی و بیشتر شدن مقدار زباله های فضایی کوچکی که سلامت ماهواره‌ها و تجهیزات پیشرفته را تهدید می‌کنند،‌ مسئله مقابله با این مشکل روز به روز جدی‌تر می‌شود.​


برنامه‌های دانشمندان چینی برای نابودی زباله های فضایی با استفاده از سلاح لیزری!

 
  • تشکر
Reactions: Shahin_79
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا