خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


دولت چین در حال ساخت یک هواپیمای فضایی است تا آن را در سال 2030 به مدار زمین ارسال کنید. طبق نظر کارشناسان این هواپیما با هواپیمای مرموز X-37B آمریکا شباهت زیادی دارد.

یک شرکت چینی اعلام کرد در حال ساخت یک هواپیمای فضایی است که دارای قابلیت چند بار مصرف بوده و به هواپیمای مرموز X-37B آمریکا شباهت زیادی دارد. گفتنی است هواپیمای X-37B آمریکا به همراه موشک فالکون 9 به فضا پرواز می‌کند، اما این هواپیمای فضایی چینی در زیر بال‌های یک هواپیمای بزرگ قرار می‌گیرد و به فضا ارسال خواهد شد.

جزئیات هواپیمای فضایی چینی

جزئیات دقیقی از این هواپیما در حال ساخت چینی منتشر نشده است و به همین دلیل نمی‌دانیم این هواپیما به چه میزان پیشرفته بوده و یا چه زمانی پرواز خواهد کرد. برخی از کارشناسان بر این باورند که هواپیمای X-37B در حقیقت یک اسلحه بوده که می‌تواند ماهواره‌های دشمن را دستکاری کند. اگر باور این کارشناسان صحیح باشد، هواپیمای در حال ساخت کشور چین نیز یک تهدید نظامی محسوب می‌شود. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که X-37B هم‌اکنون یک هواپیمای آزمایشی است و در حال حاضر انجام آزمایش‌های کوچک به عنوان ماموریت اصلی آن به شمار می‌رود و تا عملیاتی شدن فاصله زیادی دارد.

در سال 2018 برای اولین بار از سوی تلویزیون دولتی چین اعلام شد که مدل اولیه این هواپیمای چینی در حال ساخت است. تصاویر منتشر شده از نحوه عملکرد این هواپیما نشان می‌داد که یک هواپیمای بزرگ دارای دو موتور به همراه خود یک هواپیمای فضایی تک موتوره را به ارتفاع بالایی حمل می‌کند. پس از آن هواپیمای فضایی توسط موتور موشک خود به مدار زمین پرواز خواهد کرد تا ماهواره‌های کوچک را در فضا قرار دهد. سرانجام این هواپیمای فضایی نیز همانند یک هواپیمای عادی به زمین برگشته و در باند فرودگاه فرود خواهد آمد. منابع خبری چینی اعلام کردند این هواپیما به احتمال زیاد در سال 2030 میلادی برای ارسال به مدار زمین آماده خواهد شد.​


چین هواپیمای فضایی خود را تا سال 2030 به مدار زمین می‌فرستد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا