خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


لایه اوزون تا 42 سال دیگر به طور کامل ترمیم می‌شود. سازمان ملل با انتشار گزارشی اعلام کرد پروتکل مونترال باعث شده وضعیت لایه Ozone با نرخ 1 تا 3 درصدی بهبود پیدا کند.

در سال 1980 بود که مقدار زیادی نور فرابنفش در قطب جنوب، زنگ خطر را برای دانشمندان به صدا درآورد؛ لایه اوزون در حال نابود شدن بود. این سوراخ که به علت نشر بیش از اندازه گازهای گلخانه‌ای ایجاد شده بود، ارتباط مستقیم با افزایش احتمال ابتلا به سرطان پوست دارد. در نتیجه باید خبر خوبی برای دانشمندان و مردم باشد که طبق آخرین نتایج به دست آمده، این آسیب تا سال 2060 به طور کامل ترمیم می‌شود.

تاثیر پروتکل مونترال بر وضعیت لایه اوزون

پروتکل مونترال که انتشار گازهای مضر برای لایه Ozone را ممنوع می‌کند، باعث شد سازمان ملل متحد بتواند طی یک فرایند چهار ساله به دستاورد امروز خود برسد؛ یعنی بهبود لایه اوزون استراتوسفریک. در بخشی از گزارش سازمان ملل گفته شده است پروتکل مونترال باعث شد از خسارت به لایه ازون تا حد قابل توجهی جلوگیری شود.

طبق شواهد موجود، از سال 2000 تاکنون، لایه اوزون که بخشی از استراتوسفر است با نرخ سه درصدی در وضعیت بهبود قرار دارد. با این روند، انتظار می‌رود نیمکره شمالی تا سال 2030، نیمکره جنوبی تا 2050 و نواحی قطبی نیز تا 2060 به حالت عادی خود بازگردند. همچنین پایبندی کشورهای عضو معاهده اقلیمی پاریس، می‌تواند به روند رو به رشد پروتکل مونترال کمک شایانی کند، چرا که پروتکل مونترال به تنهایی توانایی ایستادگی در برابر بازار و تجارت سوخت‌های فسیلی را نداشته و برای دستیابی به فراگیر شدن سوخت‎های پاک و تجدیدپذیر همچون سیستم‌های الکتریکی و سلول‌های خورشیدی، تلاشی بیش از چارچوب یک پروتکل مورد نیاز است.​


لایه اوزون تا 42 سال دیگر به طور کامل ترمیم می‌شود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا