خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


زباله های فضایی که از بقایای ماهواره‌ها و فضاپیماها به وجود می‌آیند، در آینده‌ای نزدیک به عامل اصلی جنگ میان کشور‌ها تبدیل خواهند شد. این هشداری است که متخصصان سـ*ـیاست‌های فضایی داده‌اند.

به مجموعه‌ای از بقایای ماهواره‌ها، فضاپیما‌ها و سایر اشیای فضایی ساخته دست بشر که در مدار زمین در حال گردش هستند، زباله های فضایی می‌گویند. بسیاری از کشورها چنین زباله‌هایی را مانعی برای انجام ماموریت‌های فضایی می‌دانند و آن را به عنوان چالش زباله های فضایی می‌شناسند. اکنون متخصصان و محققان سـ*ـیاست‌های فضایی بر این باورند که در آینده‌ای نزدیک این چالش به معضلی امنیتی برای کشور‌ها تبدیل خواهد شد و در شکل‌گیری جنگ‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارد.




زباله های فضایی چه آثار مخربی به همراه دارند؟

در حال حاضر زباله های فضایی بسیار زیادی در مدار کره زمین در حال گردش هستند که برخورد آن‌ها با هر یک از ماهواره‌های تحقیقاتی می‌تواند باعث نابودی آن‌ها شود و آثار مخربی را به دنبال داشته باشد. از طرفی اگر هر یک از فضاپیما‌ها به خصوص فضاپیماهایی که حامل فضانوردان هستند، در هنگام پرتاب با این زباله‌ها برخورد کنند، این اتفاق موجب تخریب فضاپیما‌ها می‌شود و جان فضانوردان را تهدید می‌کند. در همین رابـ*ـطه آژانس فضایی اروپا (ESA) در گزارشی اعلام کرد بالغ بر 500 حادثه برخورد، انفجار، شکستگی و قطعه‌قطعه شدن فضاپیماها به خاطر زباله های فضایی در سال 2018 اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش ناسا، اولین تصادف فضایی در سال 1996 از برخورد موشک تقویت‌کننده اروپایی و یک فضاپیمای فرانسوی اتفاق افتاد که به واسطه آن زباله های‌ فضایی متعددی در مدار کره زمین باقی مانده است. به طور کلی زباله های فضایی از تصادف‌های فضایی به وجود می‌آیند و به واسطه این برخوردها بالغ بر 2300 قطعه در فضا باقی می‌ماند. از این رو بیشتر کشور‌ها به دنبال تجهیز فضاپیماها به جنگ‌افزارهایی هستند تا به گونه‌ای با نظامی‌سازی چنین فناوری‌هایی از برخوردهای احتمال جلوگیری کنند. به همین دلیل متخصصان بر این باورند که چنین فعالیت‌هایی زمینه‌های شکل‌گیری جنگ فضایی را فراهم می‌سازد.



زباله های فضایی باعث بروز جنگ میان کشورها می‌شود

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا