خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

salamatpedia

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/7/19
ارسال ها
3
امتیاز واکنش
1
امتیاز
73
سن
44
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
به طور معمول نوزادان از هشت ماهگی شروع به دندان درآوردن می کنند. در برخی از کودکان این فرایند زودتر یا دیرتر اتفاق می افتد. در این مقاله قصد داریم تا علت زود دندان در آوردن نوزادان را بررسی کنیم.
بهترین زمان دندان درآوردن نوزادان
با اینکه بیشتر نوزادان تا شش ماهگی هیچ دندانی در نمی‌آورند اما فرایند دندان درآوردن در بعضی از آن‌ها، خیلی زود و از اول دوماهگی آغاز می‌شود. بعضی از دندانپزشک ها می گویند زمان دندان درآوردن بچه‌ها ارثی است. بعضی از آن‌ها «زود» دندان در می‌آورند، بعضی در زمان «متوسط» و بعضی دیگر «خیلی دیر»؛ البته کودکانی که تا پایان ۱۸ ماهگی هنوز هیچ دندانی درنیاورده باشند، باید تحت معاینه پزشک قرار بگیرند.
فرآیند دندان درآوردن نوزادان
معمولاً اولین دندان بچه‌ها، یکی از دو دندان جلویی پایینی است ولی بعضی از آن‌ها ممکن است به‌صورت همزمان چند دندان در بیاورند. وقتی دندان وارد لثه می‌شود و می‌خواهد بیرون بزند، آن ناحیه از لثه کمی قرمز و ملتهب می‌شود و گاهی ممکن است دانه‌ای آبدار شبیه تاول در آن قسمت رشد کند. بعضی از دندان‌ها هنگام سر زدن از دندان‌های دیگر حساس‌ترند و معمولاً اولین دندان از همه حساس‌تر است. گاهی دندان آسیاب از بقیه دندان‌ها بیشتر اذیت می‌کند زیرا سطح مقطع این دندان‌ها بزرگ‌تر است و نمی‌تواند مانند دندان‌های نیش جلویی خوب لثه را بشکافد.
دندان درآوردن نوزاد در دو ماهگی
این زمان برای دندان درآوردن خیلی زود است ولی غیرممکن نیست. بعضی از بچه‌ها حتی از بدو تولد دندان دارند!
درست شنیدید، بچه‌ها می‌توانند هر زمانی دندان دربیاورند و یا حتی با دندان متولد شوند! در برخی نوزادان، اولین دندان در سه ماهگی شروع به درآمدن می کند و تا ۱۱ ماهگی یا یکسالگی تمام دندان‌هایشان در می آید. در این شرایط، فقط باید حواستان به دندان‌های بچه باشد. آن‌ها این دندان‌هایشان را تا شش سالگی نیاز دارند و پستانک و شیشه شیر برای دندان‌هایشان مضر هستند. پس حتماً وقتی آن‌ها را وارد دهان کودک می‌کنید، با تکه پارچه‌ای نرم و تمیز دندان‌های کوچکشان را مسواک بزنید.
علائم دندان درآوردن نوزادان
بعضی از بچه‌ها هیچ مشکلی هنگام دندان درآوردن ندارند ولی بعضی دیگر ممکن است در این مدت خیلی اذیت شوند. معمولاً درد دندان درآوردن، پیوسته نیست و بعد از چند دقیقه قطع می‌شود. علائم دندان درآورن خیلی واضح نیستند و پدرومادرها یا حتی مراقبان کودک گاهی به مواردی اشاره می‌کنند که هیچ دلیلی برای اثبات آن‌ها نداریم و شاید درست نباشند. بعضی از این علائم به غده دندان مربوط می‌شود (کیسه‌ای که دندان در حال رشد در آن قرار دارد) و به ماده‌ای اشاره دارد که هنگام رشد از دندان خارج می‌شود.
دندان درآوردن ممکن است علائم و نشانه‌های زیر را داشته باشد:
  • افزایش بیرون‌ریزی آب دهان
  • خستگی یا نخوابیدن کودک به دلیل درد لثه
  • نخوردن غذا یا پس زدن آن به خاطر درد ناحیه لثه
  • برآمدگی و التهاب گاه به گاه
  • فرو بردن دست و انگشت در دهان
  • خارش ناحیه اطراف دهان که در نتیجه بیرون ریختن بیش از حد آب دهان و حساسیت پوست اتفاق می‌افتد.
  • مالیدن گونه یا گوش به دلیل دردی که کودک داخل لثه‌های آسیاب احساس می‌کند.
آیا همیشه تب علامت دندان درآوردن نوزاد است؟
علائمی که تابحال برای دندان درآوردن مشاهده نشده‌ ا‌ست از قرار زیر است:
  • تب بالا (بخصوص بیش از ۱۰۱ درجه فارنهایت)
  • اسهال، آبریزش بینی و سرفه
  • التهاب طولانی مدت
  • کهیر پوست
با اینکه بعضی از والدین مطمئن هستند که فرایند دندان درآوردن برای کودکانشان باعث تب، استفراغ یا اسهال آن‌ها می‌شود، هیچ شاهد علمی مبنی بر اثبات این قضیه وجود ندارد. اگر دمای بدن فرزندتان به بیش از۳۷ درجه سانتیگراد رسید یا شاهد هرگونه علائم نگران‌کننده دیگری شدید، حتماً با پزشک او تماس بگیرید.

https://drsamanehshirani.com


علائم دندان درآوردن نوزاد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا