خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

haniye anoosha

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/19
ارسال ها
942
امتیاز واکنش
2,336
امتیاز
248
زمان حضور
5 روز 6 ساعت 13 دقیقه
نقشه قلعه تقریباً مربع شکل و با چندین برج در اطراف مزین شده‌است . دور تا دور قلعه را حصاری در برگرفته که ارتفاع آن بیش از ده متر است . تنها ورودی قلعه از جبهه شرقی است که با سر در بزرگ و باشکوه به محوطه داخلی راه دارد.

عناصر قلعه عبارت‌اند از بازار، اصطبل (تابستانی و زمستانی)، زورخانه، خانه‌های اعیانی و محله عامه نشین. این قلعه بخش عامه نشین و اعیان نشین دارد و فضاهای معماری مورد نیاز مردم مانند زورخانه، مسجد و اصطبل در آن دیده می‌شود. مصالح کلی آن خشت خام است.






Rayen_Castle


Rayen_Castle_Kerman


راین 1


راین 2


راین











گردشگری استان کرمان

 
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

haniye anoosha

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/19
ارسال ها
942
امتیاز واکنش
2,336
امتیاز
248
زمان حضور
5 روز 6 ساعت 13 دقیقه
دهانه آتشفشانی راین در استان کرمان واقع است. در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق شهر راین واقع در استان کرمان، در اطراف دهکده‌های قلعه حسنعلی، قلعه حیدر و توتک تعداد ۱۴ دهانه انفجاری وجود دارد. محققان در ابتدا این دهانه ها را محل برخورد سنگهای آسمانی می دانستند اما پس از تحقیقات بیشتر، آنها را دهانه های آتشفشانی تشخیص دادند که بین ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ سال قبل فعال بوده اند دهانه آتشفشانى به شکل هاى گرد و بیضى دیده مى شوند که بزرگترین آنها قطرى به اندازه ۱۲۰۰متر و ژرفایى نزدیک به ۳۰۰متر دارد. در نزدیکى این دهانه‌ها روانه‌هایى به چشم مى خورند که نبود آثار فرسایشى چشمگیر، نشانه جوان بودن آن‌هاست. بزرگترین دهانه در این منطقه ریختى بسیار نزدیک به ریخت دهانه هاى برخوردى (impact craters) دارد. منطقه قلعه حسنعلی در محل تلاقی سه گسل مهم كه شاخه هایی از گسل نایبند ، كوهبنان و كلمرد میباشند ، قرار گرفته است .گویوویچ ۱۹۷۳ برای اولین بار این کراترها را محل برخورد سنگهای آسمانی ذکر کرد، میلتون ۱۹۷۶ و سپس سبزه‌ای ۱۳۶۳ آنها را کراترهای آتشفشانی دانستند.آبشار گیشیگان در استان کرمان واقع است. روستای زیبا و ییلاقی گیشیگان در ۳۰ کیلومتری راین و در محدوده‌ای قرار دارد که روستاهای حسین آباد، گروه و عنبرونک، بخشی از دیدنی‌های آن محسوب می‌گردند. رودخانه گیشیگان که از ارتفاعات قله سرمشک سرچشمه می‌گیرد. در مسیرهای بالادست رودخانه در نقطه‌ای که اختلاف ارتفاع، ریزش عمومی ۷ متری آب را شکل می‌دهد. صدای خروش آبشار، طراوت دل‌چسبی به این بخش از گیشیگان می‌بخشد و این بهانه‌ای برای دلپذیر نمودن این ییلاق زیبا است. دسترسی به این روستا از طریق جاده کرمان، راین به درب بهشت، سه راهی عنبرونک و سپس روستای گیشیگان امکانپذیر است.گیشیگان یکی از روستاهای بخش راین در جنوب غربی کرمان است که در دل طبیعت سرسبز آرمیده است. این روستا از مرکز شهر راین۳۰ کیلومتر فاصله دارد و دارای چشمه دائمی ، آب لوله کشی ، برق ، جاده آسفالته ، مدرسه و مرکز مخابرات میباشد. شغل اصلی ساكنان روستا کشاورزی و محصول عمده آنها گردو و باغات میوه است. البته برخی خانواده ها با داشتن تعداد محدودی گاو ، شیر و ماست مورد نياز محل را تأمین مینمایند
#تالار_گردشگری_ایران


گردشگری استان کرمان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi

haniye anoosha

کاربر نیمه حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/7/19
ارسال ها
942
امتیاز واکنش
2,336
امتیاز
248
زمان حضور
5 روز 6 ساعت 13 دقیقه
این كراترها بطور عمده دایره ای و بندرت بیضی شكل هستند كه در اكثر آنها سولفات سدیم و یا كلرور سدیم وجود دارد كه متاسفانه با بهره برداری غیر اصولی بسیاری از دهانه ها تخریب شده است .کراترها در سنگهای آتشفشانی ائوسن، آلگلومرای اولیگومیوسن و آبرفتهای کواترنر تشکیل شده‌اند .از ۱۴ کراتر منطقه فقط کراتر شماره ۹ سنگهای ماگمایی جوان و الترابازیک بیرون ریخته‌است .بد نیست بدانید قطر این دهانه آتشفشانی ۱۱۵۰ متر ، ارتفاع لبه شرقی دهانه ۲۲۷۰ متر و ارتفاع لبه غربی دهانه ۲۳۳۵ متر میباشد .گفتنی است که نمک موجود در ته این کراتر از کیفیت و مرغوبیت بالای برخوردار است.
دهانه های آتشفشانی راین

دهانه های آتشفشانی راین

دهانه های آتشفشانی راین

دهانه های آتشفشانی راین

دهانه های آتشفشانی راین

http://seeiran.ir/wp-content/uploads/2018/01/%D8%AF%
کوه هزار، کوهی است در استان کرمان که در بخش راین در جنوب این شهرستان قرار دارد و بلندترین قله استان می‌باشد. ارتفاع آن با اندازه گیری دقیق به‌وسیله دستگاه جی پی اس ۴۵۰۱ متر برآورد شده است وبا توجه به عرض جغرافیایی بالا (در حدود ۶۶/۳۹ درجه) و ارتفاع کم، نواحی مربوط به بلوک گرمی و منطقه دشت مغان در شمال غربی ایران دارای بیشترین شتاب ثقل در ایران می باشند. و چهارمین کوه بزرگ ایران و مرتفع‌ترین قله جنوب کشور است این کوهستان با ۹۰۰ کیلومتر مربع وسعت، از کوه های سربنه و سرمشک تشکیل شده که به وسیله ارتفاعات پست تری از سوی غرب به کوه های لاله زار و از جنوب به کوه بهر آسمان اتصال یافته است. در کوه هزار انواع درختان جنگلی از جمله بنه، بادام و ارچن وجود دارد و به دلیل وجود نوعی گیاه دارویی به نام هزار در دامنه های این کوه، آن را هزار نامیده اند.رودخانه های مرغزار و تهرود آن را از رشته کوههای جبال بارز جدا می کنند. از دامنه های شرقی این کوهستان رودهای گارچیدان و گیشیگان سرچشمه می گیرند و به رودخانه تهرود می ریزند. . یکی از دره های سرسبز کوهستان هزار، دره اردیکان است که از طریق محور ماشین رو به بخش راین متصل می شود. همچنینمرتفع‌ترین مناطق مسکونی ایران روستاهای باب زنگی و اردیکان با ارتفاع بیش از ۳۳۰۰ متر در کوه هزار قرار دارند. طبیعت زیبای. روستاهای دامنه کوه هزار، با آب و هوایی دلپذیر و آبشار راین که در دل این کوه قرار دارد، در فصل بهار و تابستان پذیرای میهمانان زیادی است و باعث گردیده هر ساله هزاران نفر از کوهنوردان از این کوه زیبا صعود می کنند.
[HASH=26976]#تالار_گردشگری_ایران[/HASH]


گردشگری استان کرمان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا