خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Nirvana

مدیر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/18
ارسال ها
1,286
امتیاز واکنش
34,304
امتیاز
443
زمان حضور
9 روز 5 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
این روزها شاهد سوختن بیش از حد جنگل ها در سرتاسر جهان هستیم که می تواند هشدار تلخ و وحشتناکی برای طبیعت و فعالان این زمینه باشد چرا که می تواند زندگی آیندگان را به خطر بیندازد و اکسیژن کافی وجود نداشته باشد. با این حال هشدارهای متفاوتی در این زمینه در رسانه های مختلف انجام می شود و باز هم برخی افراد به هیچ وجه به آنها اهمیت نمی دهند.

برای مثال نکته ای که بارها و بارها آنرا شنیده ایم، عدم روشن کردن آتش در کنار درخت ها می باشد که باز هم به آن اهمیتی داده نمی شود و در نهایت این گونه درخت های زیادی تنها با یک آتش کوچک ممکن است جان خود را از دست دهند و دیگر طبیعتی در آن منطقه به وجود نیاید! با این حال این یک دغدغه جهانی است که در صورت عدم رعایت این نکات، مشاهده درختان زنده بر روی کره زمین، غیر ممکن خواهد بود!



به همین دلیل یک سری از فعالان محیط زیست اتریشی اعلام کردند که در آینده درختان به قدری نایاب خواهند بود که مردم برای دیدن آنها به استادیوم ها خواهند رفتن و بجای مشاهده فوتبال و بازی های مورد علاقه شان، به تماشای درختان خواهند نشست. آنها در طی یک پروژه بیش از 300 درخت را در استادیوم Woerthersee کاشتند که وزن کلی این درخت ها بیش از 6 تن بود و علاقمندان می توانند از 8 سپتامبر از این استادیوم دیدن نمایند.



جالب است بدانید که ایده این طرح متعلق به " کلائوس لیتمن " در سال 1970 میلادی می باشد که یک نقاشی دستی را از تماشای درختان توسط مردم در استادیوم را کشیده بود که در آن سال ها یک نوع دغدغه را در آینده به تصویر کشید. با این حال این طرح پیاده سازی شد و در استادیوم Woerthersee با بیش از 30 هزار صندلی ثبت شد.



این پروژه هشداری مبنی بر در خطر بودن طبیعت و جنگل هایی می باشد که ممکن است در آینده ای نه چندان دور برای مشاهده فضاهای سبز باید در اماکن عمومی همانند استادیوم ها، همانند دید و بازدید حیوانات نایاب در باغ وحش ها حضور پیدا کنیم. پس طبیعت اطراف خود را هر چه بهتر دوست بداریم و برای آن ارزش قائل باشیم...!


ساخت جنگل وسط استادیوم اتریش!

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا