خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,793
امتیاز واکنش
25,274
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 11 ساعت 20 دقیقه
نویسنده این موضوع
مجله ایلیاد/ سطح سیاره‌ی ناهید هیچ‌وقت توسط انسان دیده نشده است؛ زیرا ابرهای کدر و منعکس کننده‌ای به طور دائم این سیاره را پوشانده‌اند. چیزی که درباره‌ی این ابرها عجیب می‌نماید، این است که درون آن‌ها تکه‌های تاریک مرموزی وجود دارد که «جاذب‌های ناشناخته» نامیده می‌شوند؛ زیرا ذرات ریز سازنده‌ی این تکه‌های جاذب، تقریباً اکثر نورهای ماورابنفش و نورهای مرئی را از خورشید جذب می‌کنند و به این ترتیب انرژی رسیده به سیاره را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ترکیبات این جاذب‌ها ناشناخته است، ولی در هر صورت دارای اثراتی بر روی آب و هوای سیاره هستند.

تکه‌های تاریک مرموز موجود در ابرهای ناهید برای اولین بار بالغ بر یک قرن پیش توسط تلسکوپ‌های زمینی رصد شدند. در طول قرن گذشته این تکه‌ها با زوال روبه‌رو شده‌اند و توزیع آن‌ها تغییر کرده است. دکتر «یئون لی» از دانشگاه برلین، می‌گوید: «حدس دانشمندان این است که ذرات سازنده‌ی تکه‌های تاریک از فریک کلرید، شکل‌های مختلف گوگرد، دی‌سولفید و دی‌اکسید‌ها و دیگر مواد باشند. هیچ یک از این دانشمندان نتوانسته‌اند نحوه‌ی شکل‌گیری و خصوصیات جاذب بودن این مواد را توضیح دهند.»

دکتر «سانجای لیمایه» از دانشگاه ویسکانسین، می‌گوید: «رصدها نشان می‌دهند که ذرات سازنده‌ی تکه‌های تاریک دارای اندازه‌های مشابه و خصوصیات جذب نور مشابهی مانند میکرواورگانیسم‌های موجود در اتمسفر زمین هستند و به همین خاطر، «هارولد موروویتز» و «کارل ساگان» مدت‌ها است که این امکان را مطرح می‌کنند که شاید تکه‌های تاریک موجود در ابرهای ناهید در حقیقت زندگی‌های میکروسکوپی باشند.»

گروه محققین خصوصیات بازگشت نور را به مدت ۱۱ سال بر روی ناهید رصد کرده‌اند. بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷، بازگشت نور توسط ناهید به نصف مقدار اولیه تقلیل پیدا کرده است. این کاهش نشان می‌دهد که فعالیت‌های موجود در اتمسفرهای بالای ناهید تغییر پیدا کرده است و در حقیقت تولید چرخش فوق سریع شده است. این پدیده توسط بادهایی ایجاد می‌شود که سرعتی بالاتر از ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت داشته باشند.

دکتر «تاکیشی هورینوچی» از دانشگاه هوکایدو، می‌گوید: «تغییرات ایجاد شده در نورهای منعکس شده از ناهید نشان می‌دهد که چیزی در حال تغییر است. سوال اینجا است که چه چیزی باعث این تغییر است؟ احتمالاً تکه‌های تاریک مرموز نقش مهمی در این موضوع بازی می‌کنند.»

این مطالعه به شناخت دینامیک انعکاس نور توسط ناهید و همچنین اثرهای بالقوه‌ی تکه‌های تاریک موجود در ابرهای ناهید کمک کرده است. نتایج این مطالعه در مجله‌ی Astronomical به چاپ رسیده است.
https://t.me/akharinkhabar


ابرهای عجیب بر فراز سیاره ناهید

 
  • تشکر
Reactions: AeDaN
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا