خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SAEEDEH.T

مدیر بازنشسته رمان۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/19
ارسال ها
5,684
امتیاز واکنش
25,043
امتیاز
473
زمان حضور
82 روز 12 ساعت 24 دقیقه
نویسنده این موضوع
خودرو بانک/ شاید بتوان پس از پژو 405، پژو 206 را پرنقش‌ترین محصول در صنعت خودروسازی امروزه ایران دانست. این هاچ بک کهنسال فرانسوی، بیش از 15 سال است که در نسخه‌ها و طرح‌های مختلف در بازار حضور دارد و همچنان نیز مورد اقبال مشتریان است. محصولات جایگزین نشات گرفته از آن، نظیر پژو 207 و رانا نیز نتوانسته‌اند مشکلی برای محبوبیت این خودرو ایجاد کنند و فروش ادامه دار تیپ‌های مختلف هاچ‌بک و صندوقدار پژو 206، تا به امروز مانع تلاش ایران خودرو برای کناره گذاری آن شده است.

نسخه حاشیه ساز صندوقدار از پژو 206، تلاشی از سوی ایران خودرو برای جذب خانواده‌ها به سمت این خودرو بوده است، که معمولا از مواردی همچون کمبود فضای پای سرنشینان عقب و صندوق عقب کوچک در نسخه هاچ بک، رضایت نداشتند. نتیجه کار با وجود حواشی بسیار، آن چنان محبوب از آب درآمد که این محصول تبدیل به گزینه اول بسیاری از خریداران با نظرات مختلف شد و پژو 206 صندوقدار در مدل‌های مختلفی روانه بازار گردید. با وجود آن‌که ایران خودرو به تدریج نسخه V1 این خودرو را با رانا جایگزین کرد و دیگر تیپ‌ها به جز تیپ V8 را از سبد محصولات خود حذف نمود، هنوز هم بازار خرید و فروش این سدان اقتصادی کوچک بسیار داغ است و خودروهای آگهی شده، به سرعت فروش می‌روند.

اگر دوران خودروسازی ایران در دهه هشتاد خورشیدی را به یاد داشته باشید، حتما با تیپ‌های مختلف پژو 206 صندوقدار آشنا هستید. تیپ پایه این خودرو، پژو 206 صندوقدار V20‌ بود که مجهز به موتور 1400 سی سی TU3 و مشترک با پژو 206 تیپ 2 بود و از پایین‌ترین سطح امکانات رفاهی برخوردار بود، اما به واسطه مصرف سوخت بسیار پایین و قیمت مناسب، بخشی از خریداران را به سمت خودش جلب کرد. تیپ‌های بعدی، پژو 206 صندوقدار V1 و V2‌ بودند که هردو مجهز به موتور TU5 و پایین‌ترین سطح امکانات رفاهی بودند، در حالیکه‌ تیپ V1 بنزینی و تیپ V2 دوگانه سوز بود. تیپ‌های V8 و V10‌نیز به ترتیب نسخه آپشنال نسخه‌های بنزینی و دوگانه سوز هستند و تیپ V9، با گیربکس اتوماتیک و موتور TU5‌به بازار عرض می‌شد. تیپ V6 نیز کم تولیدترین نمونه از این خودروست که با ترمز عقب کاسه‌ای به تولید می‌رسید. از بین این کلاس بندی رنگارنگ، که به مشتریان متعددی امکان بهره‌مندی از پژو 206 صندوقدار را می‌داد، امروزه تنها پژو 206 صندوقدار V8 به تولید می‌رسد و سایر نسخه‌ها از ایران خودرو خداحافظی کرده‌اند.

با وجود گذشت چندین سال از توقف تولید بیشتر مدل‌های پژو 206 اس دی، بازار این خودرو همچنان داغ است و حتی گرانی، تورم و بهم ریختن مسایل اقتصادی تاثیر چندانی بر روی خرید و فروش این خودرو محبوب نگذاشته است. بسیاری از خریداران هستند که تملک یک پژو 206 اس دی تمیز و کم کارکرد را به نسخه‌های صفر کیلومتر تیبا و ساینا ترجیح می‌دهند، اما از سوی دیگر نیز عده‌ای مخالف این عقیده هستند و در اختیار داشتن خودرو صفر کیلومتر را کاری منطقی می‌دانند. در جدول زیر، به بررسی قیمت پژو 206 اس دی در بازار پرداخته‌ایم و سعی کرده‌ایم تا از هر تیپ، نماینده‌ای در این بررسی حضور داشته باشد. البته ذکر این نکته ضروری است که هنوز تا منطقی شدن قیمت‌ها در بازار فاصله زیادی داریم و بهتر است مدت کوتاهی را برای افت قیمت بیشتر آگهی‌ها، صبر کنید.
جدول قیمت پژو 206 اس دی در بازار آزاد:
سال تولید تیپ کارکرد رنگ وضعیت بدنه قیمت
1386 V1 150,000 کیلومتر مشکی یک لکه رنگ 50 میلیون تومان
1390 V2 190,000 کیلومتر دلفینی یک لکه رنگ 55 میلیون تومان
1388 V6 230,000 کیلومتر نقره‌ای یک لکه رنگ 50 میلیون تومان
1398 V8 صفرکیلومتر سفید بدون رنگ 90 میلیون تومان
1394 V8 86,000 کیلومتر گبلاسی بدون رنگ 70 میلیون تومان
1389 V9 150,000 کیلومتر مشکی یک لکه رنگ 69 میلیون تومان
1389 V20 172,500 کیلومتر سفید گلگیر تعویض 48 میلیون تومان


منبع:خودرو بانک


نگاهی به قیمت پژو ۲۰۶ صندوقدار در بازار آزاد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~elнa_м~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا