خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

samiar-ᶻʰᵈ

نگارشگر انجمن
نگارشگر انجمن
  
عضویت
23/9/19
ارسال ها
207
امتیاز واکنش
2,333
امتیاز
228
زمان حضور
5 روز 9 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع
گربه و سگ
در کارتون های بسیار زیاد کودکانه دیده اید که همیشه گربه و سگ با هم ضد و مخالف هستند و در واقعیت اینطور نیست. گرفتن چند حیوان خانگی می تواند یک سرگرمی و تجربه ای هیجان انگیز باشد ولی اگر بیشتر از دو حیوان در خانه دارید باید اقدامات احتیاطی را برای درگیر نشدن این حیوانات انجام دهید. شما می توانید با قرار دادن سگ یا گربه در داخل یک جعبه حصار و سپس رها گذاشتن یکی از این حیوانات، آنان را به هم معرفی کنید. این کار ممکن است چند ساعت و یا حتی چند ماه به طول بیانجامد تا زمانی که این دو حیوان تعامل با یکدیگر را یاد گرفته و کامل شوند.

در قدم اول آنان را در اتاق های جداگانه نگه دارید چون شما می خواهید این روند دوستی و آشنایی را به آرامی انجام دهید. توجه داشته باشید که جداسازی این دو حیوان در دو اتاق مختلف باید شرایط لازم را داشته باشد مثلا اتاق گربه باید دارای اسباب بازی، غذا، شیر و آب باشد. در قدم اول که می خواهید یک حیوان دیگر را به خانواده خودتان اضافه کنید توجه داشته باشید که حیوان دیگری که در خانه دارید قفل شده باشد تا به مهمان جدید حمله ور نشود.

۲
حیوانات تان را لمس کنید. این کار باعث می شود که حس آنان به شما برانگیخته شود سپس عطر و بوی او را به حیوان دیگری که در خانه دارید انتقال دهید. همینطور انتقال این بو باعث می شود که دوست حیوان خانگی شما با او کم کم آشنایی پیدا کند. چندین روز صبر کنید تا زمانی که گربه و سگ شما احساس همدیگر ار کشف کنند.

کنون زمان است که بعد از آشنایی آنان با صدا و بوی همدیگر باهم آشنا شوند. سگ و گربه خود را کنار هم رها کنید که آشنایی بیشتری باهم پیدا کنند و یکدیگر را لمس کنند. معمولا در این حالت چون گربه ها صدا و جسه کوچکی دارند، سگ شروع به خوشنت و پارس زدن می کند پس بهتر از سگ را جدا کرده و بعد از مدتی دوباره این کار را انجام دهید.

۴
هرگز سگ و گربه خود را باهم تنها نگذارید. بیشترین تمرکزتان روی گربه باشد یعنی همیشه سگ را تحت کنترل داشته و گربه را به تعامل با آن رها کنید. هیچوقت اجبار به آشنایی جوابگو نیست پس بهتر است گربه تان را مجبور به آشنایی با سگ تان نکنید. اطمینان حاصل کنید که پنجه های گربه تان اصلاح شده اند و نظاره گر این تعامل دوستانه باشید. توجه داشته باشید که سگ و گربه تان در فاصله معینی از هم باشند تا به همدیگر در صورت عدم تعامل دعوا نکنند.



ز خانه بییرون بزنید. سگ و گربه تان را رها کرده ولی سگتان را با کمربند نگه دارید. به همدیگر نزدیک کنید و اگر دیدید گربه فرار می کند و بدخلقی از خود نشان می دهد بهتر است با رعایت فاصله اینکار را انجام دهید. این کار باعث می شود که طبیعت و حضور در یک محیط آزاد حس راحتی به آنان القا کند.



۶
بیشتر بر روی سگتان کار کنید. یادگیری سگ باعث می شود که در گام اول خشونت با گربه کاهش یابد. با هر حرکت تعامل دوستانه با گربه به سگتان پاداش دهید این پاداش می تواند غذا، اسباب بازی مورد علاقه او و یا اقلام دیگری باشد.

این راه حل ها تنها بخشی از گام های تعامل بین گربه و سگ شما بود. برای دونستن اعطلاعات بیشتر پست های بعدی در باب همین مسئله رو که به زودی قرار میگیره مطالعه کنید.


گربه و سگ را چگونه باهم دوست کنیم؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SONIA.K
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا