خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*Ghazale*

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/8/18
ارسال ها
1,639
امتیاز واکنش
12,844
امتیاز
373
سن
20
محل سکونت
Ahvaz
زمان حضور
8 روز 23 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
تقویت حافظه با خوراکی های طبیعی

شاید با شنیدن این مسئله که مواد غذایی می توانند حافظه ی شما را تقویت کنند کمی متعجب شوید ، اما مسلما از قدیمی تر ها شنیده اید که تغذیه ی مناسب می تواند حافظه تان را قوی کند و آنها همیشه شما را توصیه به خوردن مغر گردو و یا بادام می کنند.

تقویت حافظه با خوراکی های طبیعی
مادربزرگ ها خیلی چیزها می دانستند، یکی همین که سرسفره به نوه های شان می گفتند: « بچه، یه خورده سبزی هم بخور.» آن ها شاید نمی دانستند با همین توصیه چقدر در افزایش هوش و حافظه بچه ها تاثیر می گذارند اما… کاش بچه های حرف گوش کنی بودیم! آن وقت حالا می توانستیم به جای صفحه «آشپزی موفقیت» رستوران موفقیت داشته باشیم. بگذریم، به هرحال میوه و سبزی ها در افزایش هوش و حافظه تاثیر دارند و اتفاقا خیلی هم تاثیر دارند. بنابراین در این شماره آستین ها را بالا می زنیم و به آشپزخانه می رویم تا با استفاده از میوه و سبزی ها برای افزایش هوش و حافظه تلاش کنیم. کسی چه می داند، شاید هنوز فرصتی برای باهوش تر عمل کردن و ریاست در رستوران موفقیت مانده باشد!


املت کدو مسمایی با پنیر
مواد لازم

تخم مرغ: ۶ عدد تخم مرغ

روغن زیتون: ۲ قاشق سوپ خوری

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

نعنا تازه: یک شاخه

کدو سبز: ۶ عدد

شیر: ۴ قاشق سوپ خوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:
با این مواد شما می توانید در ۱۰ دقیقه برای ۴ نفر یک املت کدوی شگفت انگیز بپزید. حالا اگر کدو هم دوست ندارند این دیگر مشکل خودشان است. به آن ها درباره تاثیر سبزی ها از افزایش هوش توضیح بدهید و بگویید غذای شان را بخورند… کدوها را شسته و با پوست به شکل خلال های ریز ببرید و در ماهی تابه نچسب روغن زیتون ریخته و کدوها را به صورت ملایم سرخ کنید. حالا در یک ظرف سالاد خوری، تخم مرغ ها را با شیر به هم زده و نمک و فلفل بپاشید. سپس تخم مرغ ها را روی کدوها درون ماهی تابه ریخته آن را خوب به هم زده تا با کدوها مخلوط شوند و بگذارید، بپزد. درصورت تمایل می توانید همراه کدوها تعداد ۲ تا ۳ حبه سیر له شده هم سرخ کنید. چند دقیقه قبل از پایان پخت پنیر خرد شده و برگ های نعنا را اضافه کنید، سپس کمی فلفل پاشیده، املت را در ماهی تابه به ۲ قسمت ببرید و پس از آب شدن پنیر آن را در ظرف دیگری سرو کنید. (نکته: بهتر است از کدوهای کوچک استفاده کنید)

خواص سبزها
سبز رنگی است آرامش بخش و با دیدن این رنگ شما احساس آرامش می کنید و از وجودش لـ*ـذت می برید و جالب اینجاست که همین رنگ زیبا و آرامش بخش علاوه بر این که شما را در ظاهر جذب می کند و شما از آن لـ*ـذت می برید خواص درمانی بسیاری نیز دارد و برای جسم تان مفید است.در واقع هر چیز سبزی که می بینید این خاصیت را داراست و این در مورد میوه ها و سبزی های سبز رنگ نیز صادق است.این رنگ برای افراد عصبی و نا آرام بسیار مفید است.رنگ سبز خاصیت ضد عفونی کننده دارد و مناسب برای بیماری های قلبی عروقی و بیماری های روده ای (یبوست) ، معده (سوء هاضمه، زخم معده و…)، کلیه (سنگ کلیه و ناراحتی های مجاری ادراری) و ریه (مشکلات تنفسی، آسم و…) است. این رنگ برای درمان زخم های عمیق سوختگی های شدید نیز موثر است.این خواص در میوه ها و سبزی های که سبز رنگ هستند به وفور یافت می شود. تحقیقات نشان داده، میوه ها و سبزی های سبز رنگ خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و در هضم غذا و جذب آن موثرند. میوه ها و سبزی های سبز رنگ برای افرادی که از بیماری های عصبی رنج می برند توصیه شده است. سبزی های سبز رنگ همچنین در درمان زخم های عمیق و سوختگی ها و بیماری های ریوی و کلیوی بسیار موثر است و در بهبود بیماری های قلبی مصرف فراوان دارد.مثلا جعفری خواص ضد عفونی کننده خون و دستگاه گوارش دارد. جعفری موجب علاقه‌مند عضلات روده و رحم می شود و مناسب برای معده و هضم غذاست.

پیتزای سبز
مواد لازم

خمیر پیتزا: ۲۵۰ گرم

کلم بروکلی: ۳۰۰ گرم

کدو سبز: ۳۰۰ گرم

زیتون سبز: ۱۲ عدد

نمک و فلفل: به میزان لازم

پنیر پیتزا: یک بسته

ریحان: یک دسته

سیر خرد شده: یک قاشق سوپ خوری

پودر آویشن: مقداری

روغن زیتون: به مقدار لازم

طرز تهیه:
فر را از قبل تا ۲۲۰ درجه سانتی گراد گرم کنید به طوری که سینی فر داخل آن باشد و گرم بماند. کلم ها و کدوها را بشویید، کلم ها را در آب نمک دار مدت ۲دقیقه بجوشانید و سپس آبکشی کنید. کدوها را حلقه حلقه کرده در یک قاشق روغن زیتون به مدت چند دقیقه آن ها را تفت دهید و کنار بگذارید، دسته های کلم را شاخه شاخه کنید پنیر پیتزا را هم ورقه ورقه کرده کنار بگذارید، یک ربع قبل از سرو کردن خمیر پنیر را روی یک ورق کاغذ بزرگ چرب پهن کنید. روی آن روغن زیتون بمالید و اول کدوها و سپس کلم ها و پنیر را روی آن پهن کنید. بعد زیتون های سبز و سیر خرد شده، آویشن و ریحان خرد شده را روی آن بپاشید و نمک و فلفل را بریزید مقدار کمی روغن زیتون روی پیتزا بریزید حال با دقت پیتزا را بدون کاغذ روی سینی گرم فر قرار داده و مدت ۱۵ دقیقه بپزید.

خواص قرمزها
رنگی است محرک و اشتهاآور.رنگی پر انرژی که همین خصوصیات در مواد غذایی قرمز رنگ هم دیده می شود.معمولا ما برای خوردن خوراکی هایی با رنگ قرمز بسیار راغب هستیم. این رنگ و در واقع میوه ها و سبزی های قرمز رنگ علاوه بر این که افزایش دهنده اشتها هستند، برای افراد کم خون و افرادی که کمبود آهن دارند بسیار مناسب است.همچنین در درمان عفونت ها و سوختگی های شدید بسیار موثر است و معمولا این گونه میوه ها و سبزی ها در درمان بیماری های ریوی، مشکلات روده (یبوست) و رحم به کار برده می شود.مواد غذایی قرمز رنگ بسیار پر انرژی بوده و در تقویت قلب و افزایش فشار خون و غلظت خون بسیار مفید و تقویت کننده روده و کبد است.

خواص نارنجی ها
رنگی زیبا و سر زنده و شاداب که در نهایت زیبایی و جلب توجه احساس زدگی ایجاد نمی کند. سبزی ها و میوه های نارنجی رنگ و در کل هر شی نارنجی رنگ در افزایش شیر مادران بسیار مؤثر است. مواد غذایی نارنجی رنگ بسیار انرژی زاست و محرک مناسبی برای اعصاب و سودمند برای مشکلات تنفسی و ضد سرفه، ضد آسم و سل ریوی هستند و در درمان سنگ کلیه و کیسه صفرا و بیماری های معده و روده مؤثر هستند.

سالاد میوه
مواد لازم

کیوی: ۲ عدد

نارنگی: یک عدد

انار: یک عدد

سیب: یک عدد

طرز تهیه:
درست کردن سالاد میوه بسیار ساده است. فقط باید وقت شستن میوه ها خوب حوصله به خرج بدهید و نکته دیگر این که سلیقه شما در انتخاب میوه ها هم می تواند متفاوت باشد. مثلا موز و انگور هم می توانند انتخاب های خوبی برای استفاده در سالاد میوه باشند و البته ترکیب رنگ ها هم به زیبایی محصول نهایی کمک می کنند. حالا با آرامش شروع به خرد کردن میوه ها کنید. خوبی درست کردن سالاد میوه این است که دست های تان نیاز به دقت چندانی در خرد کردن میوه ها ندارند و مغزتان می تواند در آرامش به موفقیت در برنامه های روزانه فکر کند و منتظر آماده شدن یک تغذیه خوب برای افزایش هوش و حافظه باشد.

خواص زردها
رنگی شادی آفرین، درخشان، زنده و محرک. سبزی ها و میوه های زردرنگ معمولا اشتها آور و در عین حال مناسب برای هضم غذا هستند. میوه ها و سبزی های زرد رنگ تصفیه کننده کبد و روده ها و کلیه هاست. این مواد غذایی در درمان بیماری های معده (ورم معده) کیسه صفرا، یبوست و فشار خون و همین طور مشکلات ریوی مناسب هستند و در تقویت غدد لنفاوی قلب موثرند و بسیار انرژی زا و محرک اعصاب هستند.


تقویت حافظه با خوراکی های طبیعی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا