خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
هستی شناسی هنر
ممکن است برداشت های مختلف از سئوال «هنر چیست؟» وجود داشته باشد. در جستار اول، پاسخ این سئوال به صورت تعریف مفهوم هنر بر اساس شرط های لازم و کافی مطرح گردید. جستار دوم به برخی ویژگی ها همچون زیبایی و فرم اختصاص یافت که، حتی اگر به عنوان تعریف هنر مطرح نشوند، از خصوصیت های هنر پنداشته می شوند یا پنداشته شده اند.

هستی شناسی «مطالعۀ وجود یا هستی در حالت تجرید است»، و از دیرباز در کانون تتبعات فلسفی قرار داشته است. هستی چیست؟ وجود چیست؟ چه نوع چیزهایی را می توان گفت که وجود دارند؟

اینها مباحث بزرگ و پر دامنه ای است که گسترۀ بحثشان از محدودۀ این این جستار و فلسفۀ هنر در می گذرد. با این همه، چنان که خواهیم دید، برخی از آنها با هنرها مرتبط اند و هنرها خود خاستگاه مسائل ویژه ای از هستی شناسی اند. این مسائل با سئوالات مهمی دربارۀ ارج گذاری و ارزش آثار هنری ارتباط دارند.

تاریخ هنر در ایران
در زمینۀ نقاشی و مینیاتور آثار معدودی در سوریه، عراق و ایران بجا مانده است که اغلب بر دیوارها اجرا شده اند و شکل گیری این هنر را بدون استفاده از تصویرسازی حقیقی و صورتگری که از دید اسلام حرام بود را نمایان می کند. آثار مسیحی، مصری و سوری و عراقی نمونه هایی بودند که زمینۀ طرح های اسلامی شدند و به عنوان منابع هنرهای تزئینی ایرانی شناخته شدند. تأثیر متقابل هنر ایران در زمان بنی عباس را می توان از نقاشی های دیوار قصر سامره مشاهده نمود.


هستی شناسی هنر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا