خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ دارای دو بخش اثرگذار است: جنبهٔ روانی و جنبهٔ بصری. برای خلق یا تفسیر یک اثر اعم از عکس، گرافیک، نقاشی، انیمشین و سینما یا یک محصول تبلیغاتی ضروری است درک صحیحی از چهار نکتهٔ مهم داشته باشیم:
۱- ویژگی منحصر به فرد رنگ‌های اصلیِ تشکیل‌دهندهٔ نور سفید (قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی، نیلی، بنفش) به علاوهٔ سفید، مشکی، خاکستری و در نهایت قهوه‌ای به عنون رنگی پر کاربرد.
۲- شناخت فرهنگی جوامع خاص در زمینهٔ رنگ‌ها
۳-در نظر گرفتن تجربه‌های بصری و محیطی
۴- تاثیر هماهنگی دو یا چند رنگ (هارمونی) یا (کمپوزیسیون رنگی)

  • ویژگی منحصر به فرد رنگ‌ها:
  • آنچه به صورت عمومی تحت عنوان «رنگ» می‌شناسیم به صورت علمی از دو مفهوم «رنگ» و «نور» تشکیل شده که از ماهیتی متفاوت برخور دارند.
  • الف: از سال‌های اول تحصیل با مفهوم رنگ‌های اصلی آشناییم که شامل «قرمز»، «زرد»، «آبی» است. بدین سان از ترکیب این سه رنگ همهٔ رنگ‌ها‌ی ممکن بوجود خواهد آمد. این ترکیب شدن را ترکیب افزایشی می‌گویند. حال با ترکیب سفید و مشکی به آن‌ها می‌توان به کیفیت‌های بصری متفاوتی مثل درخشندگی یا رنگ مردگی رسید.
  • ب: نور‌های اصلی که شامل «قرمز»، «سبز» و «آبی» هستند و تمامی نور‌های اصلی با ترکیب آن‌ها قابل ایجاد می‌باشند. حاصل ترکیب تمامی نور‌های اصلی با هم «نور سفید» است و بالطبع عدم حضورشان «مشکی» را حاصل می‌شود.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Cinder

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • از این پس با علم به این موضوع که ماهیت «رنگ» و «نور» با هم متفاوت است فقط از واژهٔ «رنگ» در ادامهٔ مقاله جایگزینِ «رنگ» و «نور» نام می‌بریم. حال به اختصار به گوشه‌ای از ویژگی‌های بصری و روانی رنگ‌ها می‌پردازیم.
  • قرمز: داشتن آرزو‌های بسیار، شور و شوق زندگی، عشق، تهور و قدرت. این رنگ از لحاظ روانی معرف خطر و به لحاظ بصری یاد آور خون است.
  • سبز: پشت کار، استقامت، قدرت اراده، غرور و بلند پروازی. سبز از لحاظ روانی مبتنی بر زندگی و از حیث ظاهری متمرکز بر طبیعت است.
  • نارنجی: مضطرب، بی ثبات، عصبانی و عصیانگر، تند خو، متوحش و در عین حال زودگذر است. نارنجی به لحاظ روانی گرمای سوزان و از جنبهٔ بصری معرف آتش است.
  • زرد: پیشرفت بلامانع، امید به حل مشکلات زندگی، نفرت و آرامش است. زرد از لحاظ روانی گرمای آرامبخش و از لحاظ بصری معرف خورشید است.
  • آبی: آرام، خشنود، پاک و خنک است. مفهوم روانی آن سرما و دلالت تصویری‌اش به آب و آسمان است.
  • نیلی: نمور، سرد، عمیق و وسیع است. نیلی به لحاظ روانی عمق و ژرفا و از نظر بصری اقیانوس است.
  • بنفش: روحیه شاعرانه، رومانتیک، هنر دوست، زیبایی پسند، متکی است، این رنگ بی‌ اندازه شهوانی و جسمانی است. بنفس به لحاظ روانی القا کنندهٔ امید و از نظر بصری معرف رنگین کمان است.
  • سفید: خالص، پاک، عرفانی و معصوم است. سفید از لحاظ روانی معید پاکی و صداقت و از لحاظ بصری موید ابر و برف است.
  • مشکی: بی علاقگی به زندگی، نفی هر چیز، بدبینی، ناباوری و لجاجت. مشکی از نظر روانی مرگ و به لحاظ بصری شب است.
  • خاکستری: گوشه گیری، سکون، بی‌تفاوت و افسرده است. این رنگ از لحاظ بصری مه و در معنای روانی‌اش افسردگی و استرس است
  • قهوه‌ای: نیاز شدید به آسایش جسمی و روحی، فعال و مهربان است. این رنگ از لحاظ روانی امنیت و آسایش و به لحاظ بصری چوب است.
  • ناگفته پیداست که صدها خصلت مهم دیگر برای هر رنگ شناخته شده است که موارد فوق اصلی‌ترین هستند و صرفا جهت نمونه بیان شده‌اند. نکتهٔ مهم دیگر اینکه هر رنگ حدود ۱۰ وضعیت روانی دارد که گاه برخی از آن‌ها با هم در تضاد‌اند.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • شناخت فرهنگی جوامع:
  • تاریخِ جوامع گوناگون موجبِ این می‌شود که گاهی برداشت‌هایِ متفاوتی از یک رنگ یکسان داشته باشند.
  • رنگ قرمز در فرهنگ شرقی بخصوص چین رنگی اشرافی، گرانقیمت و اصیل است ولی در بریتانیا این رنگ در گروه رنگ‌های کهنه، دِمُده و عامی و فاقد کلاس شمرده می شود. بسته به فرهنگ ملل تعابیر متفاوتی می‌تواند داشته باشد. در همان کشور چین، قرمز یک رنگ سنتی برای لباس‌های عروس است. پاکت‌های کاغذی قرمز پر از پول، هدیه‌های سنتی سال جدید قمری چینی برای بچه‌ها است. در فرهنگ چینی، پوشیدن قرمز یاقوتی سبب طول عمر می‌شود.
  • اما یکی از تعابیر منفی رنگ قرمز در آسیای جنوب شرقی این است که ترحیم‌نامه‌ها، به صورت سنتی با جوهر قرمز نوشته می‌شوند. اما همین رنگ در ترکیه نشانهٔ مرگ است. در ژاپن، رنگ قرمز نماد از خودگذشتگی است و یک رنگ فراگیر و همه جا حاضر است. در مصر باستان، خدایی که آسمان را از زمین جدا کرد (شو Shu)، قرمز بود. سنگ‌های قرمز در معالجه بیماری‌ها و محافظت از آتش و رعد و برق استفاده می‌شدند و جوان‌هایی با موهای قرمز، برای اطمینان از برداشت خوب محصولات، قربانی می‌شدند. همچنین در نیجریه این رنگ فقط توسط رؤسای قبایل پوشیده می‌شود، اما در غنا تنها به هنگام سوگواری قرمز می‌پوشند.

  • در نظر گرفتن تجربه‌های بصری:
  • مواردی هستند که الزاما به لحاظ کیفیت عناصر رنگی درون تصویر قابل بررسی نیستند. به عنوان مثال عکس‌هایی با تم «سپیا» برای ما یاد آور قدمت، کهنگی و اصالت است و بار نوستالوژیک به دوش می‌کشد. اما دلیلش ویژگی روانی وبصریِ رنگِ «قهوه‌ای نارنجی» آن نیست بلکه علت آن محصولات چاپی دهه‌های پیش است که تصاویر مونو کرومی که در نهایت تولید می شد چنین تم رنگی‌ای داشت. این مورد را می‌توان با تم رنگی عکس‌هایی که به صورت «عکس های پلوراید» نیز ویرایش می‌شوند نیز توضیح داد.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • در نظر گرفتن تجربه‌های بصری:
  • مواردی هستند که الزاما به لحاظ کیفیت عناصر رنگی درون تصویر قابل بررسی نیستند. به عنوان مثال عکس‌هایی با تم «سپیا» برای ما یاد آور قدمت، کهنگی و اصالت است و بار نوستالوژیک به دوش می‌کشد. اما دلیلش ویژگی روانی وبصریِ رنگِ «قهوه‌ای نارنجی» آن نیست بلکه علت آن محصولات چاپی دهه‌های پیش است که تصاویر مونو کرومی که در نهایت تولید می شد چنین تم رنگی‌ای داشت. این مورد را می‌توان با تم رنگی عکس‌هایی که به صورت «عکس های پلوراید» نیز ویرایش می‌شوند نیز توضیح داد.
  • نمونهٔ دیگر رنگ‌هایی است که ما آن را برای دورهٔ خاصی می‌شناسیم. دلیل این شناخت گستردگیِ محصولات صنعتی هستند که با یک رنگ یا رنگ‌هایی با ویژگی‌هایی مشترک تولید می‌شوند. پنکه، یخچال، ماشین‌های اداری، پرده های لووردراپه‌، فایل‌های اداری، بسیاری از خودروهایی که تا سی سال پیش رنگ-شان نماد «هم عصری» و «مدرنیته» بود امروز عملا رنگ‌هایی کلاسیک بر شمرده می‌شوند و در آثار خلق شده بهره‌گیری از آن گروه رنگ‌ها دورهٔ تاریخی مشخصی را به بیننده القا می‌کند.
  • لیکن این رنگ‌ها الزاما به لحاظ ماهیت روانی و بصری شان قابل بررسی نیستند و تجربه‌های بصری مشترک بین بیننده و خالق اثر به درک مشترک رهنمونشان می‌کند.

  • تاثیر همنشینی دو یا چند رنگ:
  • برای بررسی ارتباط رنگ‌ها با یکدیگر شناخت ارتباطشان در چرخهٔ رنگ‌ها ضروریست. دایره‌ای را تصور کنید که به دوازده قسمت مساوی تقسیم‌اش کرده‌ایم. رنگ‌های «قرمز»، «زرد»، «آبی» رنگ‌های اصلیِ این چرخه‌اند و به صورت زیر در تصویر جای گرفته‌اند.

  • رنگ‌های مرحله دوم این چرخه «نارنجی»، «سبز» و «بنفش» اند که حد وسط رنگ‌های مرحله اولند.

  • رنگ‌های مرحلهٔ سوم که «شش» رنگ هستند حاصل ترکیب رنگ‌های اصلی و رنگ‌های مرحلهٔ دوم‌اند. حال یک چرخهٔ کامل رنگ در اختیار داریم، ارتباط این رنگ‌ها در این چرخه با هم روابط معنادار و قابل بررسی ایجاد می‌کند.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Cinder

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • مکمل‌ها – Complementary:
  • در این چرخهٔ رنگ هر رنگ نسبت به رنگ مقابلش رنگ مکمل محسوب می‌شود. این رنگ‌ها در جوار هم بیشترین کنتراست را دارند و انرژی و فعالیت‌شان در بالاترین سطح ممکن است به ویژه زمانی که در بالاترین اشباع (خلوص) ممکن به کار گرفته می‌شوند. در بهره‌گیری از این رنگ‌ها باید بسیار دقیق بود تا چشم بیننده را آزار ندهد.
  • دو رنگ مکمل رنگ‌هایی هستند که ترکیبشان با هم رنگی تیره را بوجود می‌آورد و همجواریشان بیشترین نمود رنگی یکدیگر را نمایان کند.
  • نکته یک:
  • این رنگ‌ها به دلیل تحرک بالایی که دارند به هیچ وجه مناسب متن و پس‌زمینه نیستند.
  • نکته ۲:
  • چرخهٔ رنگ (دایره رنگی) در سیستم‌های کامپیوتری کمی متفاوت از مفهوم کلاسیک‌اش می‌باشد. مثلا مکمل یا معکوس قرمز، آبی فیروزه‌ای یاCyan است. ضمن اینکه اختلاط نور‌های مکمل با هم به رنگی روشن منجر می‌شود.
  • اما چون فعلا موضوع بحث ما سیمای بصری معقولهٔ رنگ است بحث را با همان مبانی کلاسیک پیش می‌بریم.
  • رنگ‌های همسان (همپایه) Analogous:
  • هر سه رنگی که در چرخهٔ رنگ در کنار هم قرار می‌گیرند رنگ‌های همسان‌اند. در واقع هر رنگی را که شما به عنوان رنگ پایه در نظر بگیرید با دو رنگِ چپ و راست‌اش رنگ‌های همسان را می‌سازد.
  • این سه رنگ بسیار با هم خوب جفت و جور می‌شوند و هارمونی درونیشان بسیار چشم نواز است. با توجه به اینکه ارتفاع این سه رنگ با هم یکسان است می‌توان یک رنگ را رنگ اصلی و رنگ دیگر را در جهت حمایت از رنگ اول به کار برد و رنگ سوم را به صورت ترکیب شده با سفید یا سیاه استفاده کرد تا به تقویت رنگ دو رنگ دیگر کمک کند.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • رنگ‌های سه‌گانه (مثلث متساوی الاضلاع) یا (Triadic):
  • سه رنگ که با فاصلهٔ یکسانی از هم در چرخهٔ رنگ قرار گرفته‌اند در کنار هم رنگ‌های سه گانه را می-سازند. این سه رنگ بسیار پر تحرک و بازیگوشند. رمز موفقیت در بهره‌گیری از این رنگ‌ها رعایت توازن در بکار‌گیری رنگ اصلی و رنگ‌های همنشین است.

  • مکمل‌های متساوی الساقین Split-Complementary:
  • این رنگ در واقع نوعی از پالت Complementary است، یک رنگ به عنوان رنگ پایه و دو رنگ دیگر رنگ‌های همجوار رنگ مکمل رنگ پایه. این ترکیب نیز ترکیبی پر تحرک است و البته کار کردن با آن بسیار آسان، به طوری که به سختی می‌توان از آن ترکیب‌های بدی ایجاد کرد، این ترکیب رنگی برای تازه کارها بسیار مفید و کار آمد است.
  • مستطیل Rectangle یا tetradic:
  • این رنگ‌ها به صورت دو به دو مکمل هم‌ هستند. استفاده از این ترکیب رنگی این امکان را می‌دهد که متنوع و با آزادی عمل از آن‌ها بهره‌گیری کنیم. اما باید به یک نکتهٔ مهم دقت شود: توازن بین رنگ‌های سرد و گرم رعایت شود.

  • مربع Square:
  • این ترکیب ویژگی‌های چند پالت را با هم دارد، دو به دو با هم مکمل‌اند، در فاصلهٔ یکسانی از هم قرار گرفته-اند و همزمان رنگ سرد و گرم را کنار هم دارند. کار کردن با این ترکیب رنگ نیز با رعایتِ توازن بین رنگ سرد و گرم مفید و لـ*ـذت‌بخش خواهد بود.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ های پودری

بسمه تعالی
رنگهای پودری در جهان برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ در ایالات متحده امریکا تولید شد.
در آن زمان رزین اپوکسی به همراه عامل پخت آن و عامل جریان دهنده رنگ وپیگمنتها که همگی جامد بودند در یک میکسر با یکدیگر مخلوط شده و سپس در بال میل آسیاب و بصورت پودر حاصله به روش بسـ*ـتر سیال بروی قطعاتاعمال شده و برای پخت نهایی به داخل کوره پخت فرستاده می شد.

در سال ۱۹۶۲ یک شرکت اروپایی برای اولین بار روش تفنگ اسپری الکترواستاتیک را برای پاشش رنگ پودر ابداع کرد.
در حال حاضر رنگهای پودری در سطحی وسیع و برپایه رزینهای متفاوت تولید شده و کاربرد بسیار در صنایع مختلف دارد.
پوشش های پودری یک سیستم پوششی بدون حلال می باشند که در آن پیگمنت و دیگر اجزا در طی فرایند تولید در یک رزین جامد با وزن مولکولی پایین تر دیسپرس می شوند و این عمل بـ*ـو*سیله فرآیند مخلوط مذاب انجام می گیرد رنگ پودری آماده مصرف بـ*ـو*سیله جریانهوا بطرف سطح مورد نظر اسپری می شود و در طی مدت پاشش یک ولتاژ الکتریکی اعمال می گردد تا پودر به سطح مذکور بچسبد.
تشکیل فیلم رنگ بـ*ـو*سیله حرارت دادن سطح رنگ شده در دمای بالا رخ می دهد که در این مرحله ذرات پودر ذوب شده و به یکدیگر می پیوندند و بعد از جریان پذیری یک فیلم رنگ پیوسته را تشکیل می دهند و با عبور از فاز مایع ویسکوز که عمل تر کردن سطح را به عهده دارد یک واکنش شیمیایی شبکه ای شدن انجام شده و نهایتاً یک فیلم رنگ با وزن مولکولی بالاتر تشکیل می گردد.



پروسه اعمال رنگ پودری:
سیستم های اعمال رنگ پودر الکتروستاتیک به طور معمول از سه بخش تشکیل شده اند که عبارتند از:
۱- قسمت شستشو و آماده سازی
۲- قسمت پاشش و رنگ آمیزی
۳- قسمت پخت نهایی

بهترین کیفیت پوشش دهی با رنگ پودری زمانی حاصل می شود که عملیات زیرسازی که شامل مراحل تمیز کاری فسفاته کردن واز بین بردن لایه های قبلی رنگ از روی سطح است به نحو صحیحی انجام شده باشد برای بهینه کردن بازده رنگ کاری سطح قطعه باید عاری از هر گونه آلودگی بوده و کاملاً خشک و آماده رنگ کاری شده باشد.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
در هنگام آماده سازی یک سطح به جز زیرسازی و بهسازی به نکات دیگری نیز باید توجه کرد این نکات شامل موارد زیر است:
۱- گرد و خاکی که روی سطح قرار دارد.
۲- کیفیت آبی که برای شستشو استفاده می شود.
۳- چگونگی سطح پایه فلز خالص است یا آلیاژ
۴- چگونگی ترکیبات فلزی: آهنداریا بدون آهن
۵- نوع فلز: ریخته گری شده، ورق ماشین کاری شده ، کلاف، ورق یا ترکیبی از این حالات.
۶- وزن ابعاد و فرم ظاهری محصول
۷- کنترل سیستم نگه داری و ضبط آمار و ارقام.

در بین تمام عناصر اصلی ای که در تولید یک محصول خوب رنگ شده دخالت دارند تمیز کاری از همه مهمتر است. تمیزکاری در بهینه کردن عملیات پودر پاشی مهمترین نقش را ایفا می کند در میزان تمز کاری یا آماده سازی سطح، معیارهای کیفی متعددی وجود دارد برای برخی کاربردها تنها تمیزکاری سایش کافی است؛ به خصوص اگر قرار باشد محصول نهایی، رنگ خود را تنها برای مدت کوتاهی حفظ کند.

تولید کنندگان رنگ پودری و سیستم های زیرسازی متفق القولند که مناسب ترین و کارآمدترین روش زیرسازی برای دامنه وسیعی از کاربردها؛ فرآیند پنج مرحله ای است که شامل شست و شو، آبشویی گرم فسفاته کاری آهن، آبشویی سرد و نهایتاً آبشویی با آب یون گیری شده است.
با فروشندگان رنگ پودری و خدمات زیرسازی خود همواره در ارتباط باشید و کسانی را که به نظر شما بهتر می توانند همکاری کنند انتخاب کنید.

تمیز کاری فولاد:
فولااد سرد نورد کاری شده که معمولاً آن را ورق سیاه نامیده و به شکل کلاف ورق و غیره در دسترس است. سطح ان عاری از جرم حرارتی است و در صورتی که با یک عامل ضد خوردگی محافظت شود یا به نحو صحیح بسته بندی گردد، دچار زند زدگی نخواهد شد. فولاد گرم نود کاری شده نیز عموماً پوشیده از جرم حرارتی آبی رنگ یا سیاه است که در صورت خم کردن یا پیچ دادن فلز پوسته پوسته می شود.

فولاد گرم نرود کاری شده تمیز کاری شده و روغن خورده فولادی است که جرم های حرارتی از روی آن برداشته شده تمیز کاری شده و برای جلوگیری از زنگ زدگی روغن کاری شده است.
در جریان تولید یا سوار کردن یک قطعه خاص، ممکن است سطح فولاد با ترکیبات رنگ کاری

پوشانده شود یا انواع روغن ها، مواد چرب و کثیف کننده، ریخته های جوشکاری، جوهرهای نشان گذاری، گچ و غیره آن را آلوده کنند. برای چسبندگی بهتر رنگ به سظح باید این مواد را پاک کنیم.
با دانستن ماهیت شیمیایی این مواد آلوده کننده، پاک کردن آنها آسان تر خواهد شد.

شوینده های قلیایی:
چون سطوح فولادی در برابر حمله محلول آبی قلیایی مقاوم هستند، انواع بسیار گسترده ای از پاک کنندهای قلیایی را می توان در موارد متنوعی به کار برد.
به طور


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
به طور کلی، می توان شوینده های قلیایی را از ترکیبات فسفات ها،سیلیکات ها و کربنات ها بهمراه مقداری سود سوز آور تولید نمود. بعنوان ترکیبات افزاینده از عامل کمپلکس دهنده یا عوامل چلیت کننده حلال، پیوند دهنده های حلال عامل پاشنده و یک یا بیش از یک عامل فعال کننده سطح غیر یونی یا آنیونی استفاده می شود.

هنگام استفاده از شوینده های قلیایی در روش غوطه وری، سطح تمیز شونده را داخل محلول پاک کننده که در مخزنی نگه داری می شود غوطه ور می کنند. در فرآیند تمیزکاری می توان از عواملی همچون گرما، هم زدن (به صورت مکانیکی یا با استفاده از کاویتاسیون ماورای صوت)، یا جریان الکتریکی برای تمیز کاری الکترولیتی استفاده کرد. قطعه تمیز شونده را داخل محلول پاک کننده

غوطه ور می کنند و تا زمان دست یابی به یک قطعه تمیز و مطلوب در آن جا نگه می دارند. روش ساده غوطه وری و به دنبا آن روش تمیز کاری اولتراسونیک یا الکترولیتی فقط زمانی استفاده می شود که به فرآیند بسیار دقیق و کامل نیاز باشد. دمای محلول معمولاً بین ۶۰ درجه تا دمای جوشیدن آن است به طور معمولا زمان غوطه وری بین ۵-۲ دقیقه است. برای پاک کردن آلودگی های سنگین و سخت چسبیده به قطعه ممکن است به زمان بیشتر، تا حدود یک ساعت، نیز نیاز

باشد. غلظت محلول برای تمیز کاری جزیی بین ۳۰-۶۰g/I و برای تمیز کاری آلایندهای سنگین بین ۴۵-۱۲۰ g/I است.
امروزه برای آماده سازی قطعات در اکثر موارد از دو مرحله استفاده می شود:

مرحله تمیزکاری با محلول و بعد از آن از مرحله آبشویی.
در جایی که باید سطوح با آلودگی سنگین را میز نمود و یا این که تمیزکاری بالا نیاز باشد می توان از مراحل اضافی نیز استفاده کرد. بسته به اهداف عملایت تمیزکاری، مراحل تمیزکاری عبارتنداز:
دو مرحله ای: تمیز کاری/ آبشویی.
سه مرحله ای: تمیزکاری / تمیزکاری / آبشویی.
چهار مرحله ای تمیزکاری/ آب شویی / آب شویی یا تمیزکاری/ تمیزکاری/ آب شویی/ آب شویی.

شوینده های اسیدی:
اسیدهای معدنی مانند اسید سولفوریک یا اسید کلرید ریک معمولاً برای رفع خوردگی جرم حرارتی یا عوامل خورنده از سطح فولادی به کار می روند اسیدهای آلی و اسید فسفریک با حلال ها، عوامل چلیت کننده و فعال کننده ها هم برای تمیز کاری (رفع گرد و خاک) و هم باری رفع زنگ زدگی و دیگر عوامل ناشی از خوردگی به کار می روند.

پاک کننده های اسیدی را می توان به روش دستی نیز به کار برد، ولی در هنگام مصرف بکارگیری دستکش های حفاظتی غیرقابل نفوذ و دیگر وسایل حفاظتی ضروری است. عموماً فرایند زنگ زدایی سطح فولاد پس از شستشوی قطعه با پاک کننده قلیایی از طریق اسید شویی با اسید

کلریک ریک یا اسیاد سولفوریک انجام می شود. معمولاً شوینده های قوی اسیدی در فرآیند پاشش به کار نمی روند؛ البته به استثنای عملیات تمیزکاری بسیار تخصصی از قبیل اسیدشویی در کارخانه نورد فولاد، در موارد محدودی نیز از پاک کننده های اسیدی ملایم به روش پاششی استفاده می شود .

فسفاته آهن :
روش پاشش پودر الکتروستاتیک و نیز بهسازی کارکرد اجزای سیستم بود .


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
روانشناسی رنگها
رنگها سراسر زندگی ما را در اختیار داشته و غیر قابل اجتناب هستند. هر رنگی داستان خودش را دارد؛ هر رنگی فرهنگ و حس خودش دارد؛ پس باید رنگ ها را بشناسیم، با آن ها ارتباط برقرار کنیم و از وجود آنها استفاده کنیم؛ این دقیقا یعنی روانشناسی رنگ ها! به عبارتی با روانشناسی رنگها، فرد می‌تواند وضعیت روحی و ضمیر ناخودآگاه خویش بهتر را بشناسد. این تست پویا می‌باشد و با توجه به حالات درونی و تغییر سلیقه فرد نتایج متفاوتی دارد. هر روز می‌توان این تست را انجام داد و تغییرات روحیه خود را دید.در ادامه ضمن معرفی شخصیت هر رنگ و خصوصیات رفتاری افرادی که آن رنگ را دوست دارند، نکاتی کاربردی درخصوص استفاده از رنگ های مختلف در خانه، لباس، محیط کار و زندگی بیان شده است. همچنین توصیه هایی جهت درمان به کمک رنگ ها ارائه شده است. امیدواریم که جمع آوری این اطلاعات بتواند زندگی شما را رنگی ک
روانشناسی رنگها

شخصیت افراد براساس روانشناسی رنگها
سبز: کنجکاوی

در حال حاضر پر طرفدارترین رنگ برای دکوراسیون سبز است که مظهر طبیعت است. برای چشم، سبز ملایم ترین رنگ است و می تواند قدرت دید را افزایش دهد. رنگ سبز نشاط آور و آرامش بخش است. مردم انتظاردارند افرادی که در تلویزون ظاهر می شوند در ” اتاقهای سبز رنگ” باشند تا آرامش یابند. بیمارستانها اغلب ازرنگ سبز استفاده می کنند چون این رنگ به بیماران آرامش می دهد.در قرون وسطی پرندگان سبز رنگ بودند که مظهر باروری است سبز تیره مربوط به مردان و محافظه کارانه است و نشان دهنده ثروت است.

رنگ سبز طبیعت و تازگی است. اگر به این رنگ علاقه دارید زندگی با شما آسان است. نقطه اشتراک فراوانی با افراد علاقه مند به رنگ پرتقالی دارید روابط شما با دیگران بر پایه ی اصول و قرارداد است. دوست ندارید که در زندگیتان حوادثی به وقوع پیوندد اما کنجکاوانه به ماجراهای زندگی دیگران توجه دارید.

رنگ قرمز : خوش قلب اما خودپرست

قرمز از دسته رنگ‌های گرم است. این رنگ نماد هیجان، توانگری، عشق و افراط است. این رنگ می‌تواند به هضم مواد غذایی کمک کند به همین دلیل در رستوران‌ها و فست‌فودها از این رنگ استفاده می‌شود. شما هم می‌توانید از طیف رنگ‌های قرمز برای فضای ناهارخوریتان استفاده کنید. قرمز رنگی انرژی‌زا و نیرو بخش است. تحقیقات نشان داده‌است که استفاده طولانی‌مدت از این رنگ باعث بروز پرخاشگری و ایجاد حرکات تکانه‌ای در افراد می‌شود. این رنگ می‌تواند آثاری مانند افزایش تعداد تنفس در افراد به وجود آورد. رنگ قرمز در کنار نورپردازی زرد می‌تواند تشدید کننده رنگ پوست باشد. اگر می‌خواهید فضایی گرم و صمیمی و پر از هیجان داشته باشید کافیست که تنها یکی از دیوارهای فضای نشیمن و یا اتاق خواب را به این رنگ در آورید.


درباره رنگ و روانشناسی رنگ

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا