خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

santaclaus

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/4/19
ارسال ها
139
امتیاز واکنش
2,011
امتیاز
163
محل سکونت
MHD
زمان حضور
1 روز 6 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
جی کی رولینگ را اکثرا میشناسید و همه قبول داریم که نوشته های خانم رولینگ آدم را به وجد آورده و حسی را در ما ایجاد میکند که باز هم به خواندن نوشته هایش راغب میشویم. اما میدانستید که قبل از انتشار اولین قسمت هری پاتر، ۱۲ ناشر نوشته های خانم رولینگ را رد کردند و از چاپ هری پاتر امتناع میکردند؟ تنها ناشری که قبول کرد هری پاتر را چاپ کند، بلومبری بود که سردبیرش تنها به این خاطر نشر این کتاب را قبول کرده بود چون اولین فصل کتاب را به یک دختر ۸ ساله داده بود و آن دختر هم از او خواسته بود که داستان را ادامه دهد. اینطور شد که هری پاتر متولد شد!

نوشته بالا یک چیز را به خوبی نشون میدهد و آن هم اینکه نویسنده واقعی کسی است که انسان را به وجد بیاورد. نویسندگی یک کار نیست، تایپ کردن نیست بلکه عشق و علاقه میخواهد. در ادامه 10 ویژگی را میخوانید که نشان میدهد شما واقعا نویسنده هستید.



ویژگی 1 : رویاهایم

وقتی مینویسید خود را در دنیای دیگری میبینید ؟

اگر موقع نوشتن، این قدرت را دارید که خود را از این دنیا خارج کنید و به دوردست ها بروید، باید به شما تبریک بگم چون شما واقعا عاشق نویسندگی هستید. قدر این ویژگی خود را بدانید.

ویژگی 2: دوران کودکیم

در بچه گی عاشق نویسندگی بودید، و از تخیل پردازی لـ*ـذت میبردید؟

پس حالا چه اتفاقی برای آن کودک افتاده؟ قاطعانه میگویم که اگر در دوران کودکی عاشق نوشتن و خیال پردازی بودید، هنوز هم آن استعداد را دارید و ذاتا یک نویسنده به دنیا آمده اید، پس بهتر است به کار واقعی خود برسید.

ویژگی 3: فیلمنامه نویسی

آدم با دیدن بعضی فیلم ها واقعا به نویسنده اش حسودی میکند و به این فکر میکند که چطور این نویسنده چنین چیز با ارزشی را خلق کرده. اما جدا از آن، خیلی ها هستند که برای خودشان صحنه های یک فیلم را تجسم میکنند و برای خود داستانش را می نویسند. اگر شما هم جزء کسانی هستید که فکر میکنید داستان فیلمی را میتوانید روایت کنید، باید به خود افتخار کنید، همه دنبال یک فیلم خوب و از آن مهمتر داستان خوب هستند

ویژگی 4: مطالعه عادت من است

عاشق مطالعه هستین؟

بی تردید هرکسی که اهل مطالعه باشد میتونه به نویسندگی هم روی بیارورد، پس شانس خود را امتحان کنید.
ویژگی 5: نمی توانم دست از نوشتن بردارم
اگه شما هم از آن دسته افراد هستید که برای نوشتن، دستتان از خودکار و کیبرد جدا نمیشود، حتما یک نویسنده واقعی هستید




ویژگی 6: روز من در رویای نوشتن خلاصه میشود

در حال فیلم دیدن هستید که یک دفعه شعر، داستان و یا نوشته ای به ذهنتان می آید، اصلا طوری هستید که همیشه یک طرف فکرتان پیش نوشتن است. شاید این مورد زیاد خوب نباشد، اما باز هم نشانه از قدرت شما برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب است

ویژگی 7: داستانی دارم از جنس کودکی

بچه ای در اطافتان وجود دارد که همیشه ترجیح میدهد شما برایش داستان بگویید تا اینکه یک کتاب باز کنید و شروع به خواندنش کنید؟

این هم عالیست، چون به وجد آوردن بچه ها کار هرکسی نیست و اگه خانم رولینگ آنقدر محبوب شد، دلیلش همان کودک هشت ساله است. شاید بار اول که شروع به داستان گفتن میکنید، کمی مکث داشته باشید ، اما همین قدرت شروع کافی است تا شما را یک نویسنده واقعی نشان دهد.

ویژگی 8: واژه سازم، واژه هایی با طعم مفهوم ها

گاهی وقت ها واژه کم می آورید اما به جای باز کردن دیکشنری، از خود واژه ای را خلق میکنید؟

شما واقعا یک نویسنده واقعی هستید! وقتی کتابی را باز میکنم و به واژه ای بر میخورم که معنای خاصی برایم نداره اما با خواندن متن معنی پیدا میکند، میفهمم با نویسنده ای روبرو هستم که واقعا یک نویسنده است.

ویژگی 9: بازی های خسته کننده برای من سرگرم کننده هستند

برای بعضی ها به چالش کشیدن مغز کار بیهوده ای محسوب میشود اما شما دوست دارین جدول حل کنید یا سودوکو بازی کنید. پس یک آفرین به خودتان بگویید، چون این روزها هرکسی مغزش را به چالش نمی اندازد و همین به چالش انداختن است که شمار را به نویسنده تبدیل میکند و قدرت تجسم شما را بالا میبرد.

ویژگی 10: وقت… بی معنی تر از هرچیز برای من است

وقتی مینویسید، ساعت هیچ اهمیتی ندارد؟

نویسندگی شب و روز نمیشناسد، وقتی شروع به نوشتن میکنید، ساعت از دستتان خارج میشود و تا وقتی که بدن یاری نکند، به نوشتن ادامه میدهید و فقط اینگونه میتوانید روی خود اسم نویسنده بگذارید.


ویژگی های یک نویسنده واقعی

 
  • تشکر
Reactions: Arnosh، Mohadeseh.f، Narges_Alioghli و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا