خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*Ghazale*

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/8/18
ارسال ها
1,639
امتیاز واکنش
12,854
امتیاز
373
سن
20
محل سکونت
Ahvaz
زمان حضور
8 روز 23 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
تشخیص بیماری MS با یک آزمایش تنفس
محققان امیدوارند در آینده نزدیک با یک آزمایش تنفس بتوان بیماری مالتیپل اسکلروز "ام.اس" را تشخیص داد.


به گزارش پایگاه خبری پزشکان و قانون (پالنا)، محققان حدس می‌زنند که در بازدم مبتلایان به بیماری‌های لاعلاج در مقایسه با افراد سالم ترکیبات متفاوتی وجود دارد. برخی از انواع این ترکیبات که ترکیبات آلی فرار (VOCs) نامیده می‌شوند می‌توانند نشان‌دهنده ابتلا به سایر بیماری‌ها مانند سرطان باشند.

کارشناسان امیدوارند که پزشکان با استفاده از این ترکیبات آلی فرار بتوانند سریع‌تر بیماران مبتلا به علائم اولیه این بیماری پیش‌رونده را تشخیص دهند. اکنون تشخیص ام.اس زمان طولانی می‌برد و نیازمند انجام آزمایش‌هایی مانند ام.آر.ای است که می‌تواند نگران‌کننده باشد.

سوزان کوهلاها، مدیر تحقیقات در انجمن ام.اس اذعان داشت که بیوپسی تنفس "آینده‌گرایانه" به نظر می‌رسد. صدها ترکیب آلی فرار (VOCs) از طریق بازدم از بدن افراد خارج می‌شود اما کاملا مشخص نیست که هر کدام از آنها چه معنی دارند.

ترکیبات آلی فرار (VOCs) ترکیباتی هستند که سگ‌ها می‌توانند آنها را در مراحل اولیه بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان تخمدان و ریه تشخیص دهند. محققان دانشگاه "هادرسفیلد" در انگلیس در جریان یک تحقیق ترکیبات VOCs را در تنفس ۶۰ نفر از جمله افراد سالم و بیماران مبتلا به انواع مختلف ام.اس بررسی کردند.

آنها چند VOCs جدید کشف کردند که در تنفس افراد مبتلا به ام.اس در مقایسه با افراد سالم کم و بیش فراوان‌تر است. دست کم شش VOCs میان زیرمجموعه‌های ام.اس متفاوت است که می‌تواند برای متمایز ساختن افراد مبتلا به ام.اس عودکننده و ام.اس پیشرفت‌کننده مورد استفاده قرار گیرد.

محققان یافته‌های این مطالعه را با اینکه در مراحل اولیه قرار دارد، بسیار امیدوارکننده عنوان کردند.

به گزارش ایرنا روش‌های فعلی تشخیص ام.اس، تهاجمی، گران و غالباً پر زحمت است، بنابراین این دستاورد مهیج می‌تواند یک نیاز اصلی برآورده نشده را برطرف کند.

پایان پیام/


تشخیص بیماری MS با یک آزمایش تنفس

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼، * رهــــــا * و santaclaus
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا