خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
محمدابراهیم سیف‌پور سعدآبادی در دهم تیر 1320، نزدیک میدان شاهپور تهران(زیربازارچه شاپور) به دنیا آمد. او پس از پایان دوره دبستان به طور جدی به ورزش روی آورد.
خودش می‌گوید:« من از بچگی خاطره‌خواه کشتی بودم و عجیب اینکه از عشق من به این ورزش، در حال حاضر هم که بالای شصت سال دارم، ذره‌ای کاسته نشده است و اگر گرفتاری‌های زندگی، مجال و فرصت بدهد. باز با علاقه بیشتری به کشتی می‌پردازم.»
المپیک رم
«در 18 سالگی برای شرکت در بازی‌های المپیک،‌خیلی جوان و کم تجربه بودم، اما شنیدم پهلوان زندی هم با همین سن و سال، در المپیک لندن و درست مثل من، برای نخستین بار در صحنه جهانی کشتی ظاهر شده بود. در این مسابقه‌ها، استاد بلور راهنمای من و سایر ملی‌پوشان بود.
هفده نفر، از جمله سیف‌پور، در مسابقه‌های المپیک رم شرکت کردند. احمد بیلک ترک، علی علی لف روس، پل نف آلمانی، ماتسویارا ماسایوکی ژاپنی، آندره زوت فرانسوی و وینو رانتالا،فنلاندی، حریفان نام‌آوری برای سیف‌پور بودند، ولی او با همه آنها روبه رو نشد. وی قرعه نحس را پذیرفت و در دیدار اول به مصاف شماره 14، یعنی گرونینگ از اتریش، رفت و او را ضربه فنی کرد. وانتالا فنلاندی، کروپ لهستانی، زوت و علی اف روس هم به همین ترتیب مغلوب سیف‌پور شدند.
تا پایان مرحله پنجم، سیف‌پور با پنج برد ضربه فنی،‌هیچ امتیاز منفی نداشت. در دور ششم مسابقه، هنوز چهار نفر در جدول باقی مانده بودند: سیف‌پور، ماسایوکی، بیلک ونف، ماسایوکی یک باخت به بیلک و یک برد امتیازی از الیوت سیمونز امریکایی، و نیز 4 امتیاز منفی داشت. نف با ضربه فنی مغلوب بیلک شد و ویترانو کارلو ایتالیایی را با امتیاز برد تا 5 امتیاز منفی کسب کند. در دور ششم، نف با ضربه فنی مغلوب ماسایوکی شد و در مکان چهارم ایستاد. سیف‌پور در این مرحله، در مقابل احمد بیلک، قرار گرفت که با ناداوری سیف‌پور را بازنده اعلام کردند، در حالی که یک امتیاز از او جلو بود.
بعد از بازی‌های المپیک توکیو، سیف‌پور در مسابقه‌های جهانی منچستر(انگلستان) شرکت کرد. سرپرستی تیم ایران را در این مسابقه‌ها ، مثل سال 1961 یوکوهاما، منوچهر قراگزلو عهده‌دار بود که از دستیاری سیدمحمد خادم حقیقت سود می‌برد.
تیم ایران در این مسابقه‌ها هم ، نظیر سال 1961 به مقام قهرمانی جهان رسید و در این پیروزی بزرگ، بیش از سایر اعضای تیم، سیف‌پور، موحد و مهدی‌زاده سهم داشتند که هر کدام به یک نشان زرین دست یافتند. در این مسابقه‌ها، حریف ژاپنی‌ سیف‌پور، واتانابه، که نشان طلای المپیک 64 را برده بود، جای خود را به موری‌تا داده بود.
سیف‌پور حریفی با تجربه چون استانچوکولف را از پای درآورد و به نشان طلا رسید و موری تا ژاپنی هم در سکوی سوم ایستاد.




توکیو
در بازی‌های المپیک 1964 توکیو، سیف‌پور نسبت به بازی‌های قبلی در رم، به دو دسته بالاتر صعود کرده بود. او در دسته 63 کیلوگرم به صحنه رفت. روس‌ها یک کشتی‌گیر گرجی‌تبار به نام نودار خوخاشویلی و ترک‌ها خیرالله شاهین‌کایا را روانه نبرد کرده بودند. در کنار این دو، واتانابه، رابرت داگلاس آمریکایی و استانچو کولف بلغار نیز در صحنه حاضر بودند. سیف‌پور در این مسابقه اغاز خوبی نداشت، زیرا در کشتی با ماتی جوتی‌لا از کانادا، در میان بهت و حیرت، با ضربه فنی از پای درآمد. در کشتی بعد، روی می‌هان از زلاندنو، مغلوب تکنیک برتر سیف‌پور شد.
در دور سوم، دایی کیه یون از کره شمالی هم با ضربه فنی مغلوب سیف‌پور شد و تا پایان دوره، سیف‌پور با 4 نمره منفی پیش رفت. در دور بعد، ماریو تووار از مکزیک، تا پایان کار مقاومت کرد و عاقبت با امتیاز، نتیجه را به سیف‌پور واگذار نمود.
کشتی بعدی سیف‌پور، در مقابل خوخاشویلی بود که سیف‌پور با امتیاز، نتیجه را واگذار نمود و با 7 نمره منفی، به رتبه ششم بسنده کرد. باخت سیف‌پور در دور اول، او رااز کسب نشان این دوره از بازی‌ها محروم ساخت.
نشان نقره بازی‌های آسیایی
در پنجمین دوره از بازی‌های آسیایی( 1996 بانکوک) سیف‌پور در دسته سوم بر روی تشک رفت. او در این دوره از مسابقه‌ها، چهار کشتی گرفت. حریفانی از هند و افغانستان را با امتیاز حریفی از اندونزی را با ضربه فنی مغلوب کرد و در کشتی نهایی، در مقابل نازاکی کانه کو از ژاپن، مسابقه را با امتیاز به حریف باخت و به کسب نشان نقره بازی‌های اسیایی نایل شد. شانگ موکیونک از جمهوری کره نیز سوم شد.
مربیگری
سیف‌پور چند سال مربیگری تیم‌های ملی را برعهده داشت.
عناوین و افتخارات محمد ابراهیم سیف‌پور
بازی‌های المپیک
1960 رم، ایتالیا نشان برنز(دسته 52 کیلوگرم)
1964 توکیو، ژاپن رتبه ششم(دسته 63 کیلوگرم)
مسابقات جهانی
1961 یوکوهاما،ژاپن نشان طلا(دسته 57 کیلوگرم)
1962 تولیدو ،‌امریکا امتیازی کسب نکرد
1963 صوفیه،‌بلغارستان نشان نقره(دسته 63 کیلوگرم)
1965 منچستر،‌انگلستان نشان طلا(دسته 63 کیلوگرم)
مسابقات جام جهانی
1963 تهران نشان طلا(دسته 63 کیلوگرم)
1963 جام تفلیس، شوروی نشان نقره(دسته 63 کیلوگرم)
بازی‌های آسیایی
1966 بانکوک ، تایلند نشان نقره(دسته 63 کیلوگرم)
مسابقات قهرمانی ایران
1337 آبادان نشان برنز (دسته اول)


بیوگرافی محمد ابراهیم سیف پور

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا