خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.
  • شروع کننده موضوع ^Roya^
  • تاریخ شروع

^Roya^

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/8/19
ارسال ها
83
امتیاز واکنش
400
امتیاز
183
زمان حضور
1 روز 8 ساعت 36 دقیقه
نویسنده این موضوع
عنوان: زندگی اجتماعی آیت الله العظمی حاج سیدمحمدتقی خوانساری
نویسنده: شکرالله اسدی مبرهن
تیراژ : 2000
چاپ1391
قیمت:5000تومان
صفحات : 218 صفحه



مولف اثر با قلمی ساده و روان همزمان به روایتگری مبارزات ضد استعماری حاج سید محمد تقی خوانساری در ایران و عراق و تحلیل شخصیت علمی و معرفتی ایشان میپردازد.
شاید بزرگترین برجستگی شخصیتی آیه ا..سید محمد تقی خوانساری قبل وبعد از رسیدن به سطوح بالای علمی و معرفتی و مقبولیت بین عوام و علمای بنام تشیع ، بهره مندی از شجاعت بسیار و مبارزه با استعمارگری و تجاوزات بیگانگان باشد ، ایشان پس از متولد شدن در خانواده ای عالم پرور در اصفهان برای ادامه تحصیل به نجف میروند و پس از سالهای زیاد حضور در این شهر با اشغال بخش هایی از عراق توسط بریتانیا روبرو میشوند، تجاوزی که در خلال جنگ جهانی اول به بهانه عدم نفوذ روسیه و آلمان به منافع بریتانیا در هند آغاز میشود. ، ایشان ازهمان ابتدا در صف اول مبارزه با اشغالگران در می آیند و درکنار علما ومراجع صادر کننده ی حکم جهاد بر علیه بریتانیا به فعالیت عقیدتی و در کنار مجاهدین پیشگام عراقی سلاح به دست به رویارویی نظامی با اشغالگران انگلیسی میپردازد و هزینه اش را با چهار سال اسیری و زندان در سنگاپور و هند میپردازد و پس از بازگشت به وطن در حمایت از آیه ا.. کاشانی و ملی شدن صنعت نفت در صفوف علمای مشروعه طلب و آزادیخواه قرار میگیرد و در خلال مبارزات ملی برای نفت با توجه به درخواست فتوا از جانب بخشی از بازاریان و نفوذ معنوی در بین عوام ، فتواهایی با مضمون حرام بودن برداشت های نا منصفانه بیگانگان از منابع عمومی کشور توسط ایشان صادر میشود..
دغدغه های ضد استعماری ایشان باعث توجه دادن فراوان جامعهایران به مساله فلسطین و صهیونیزم شد ، ایشان پس از چندی در سالهای پایانی عمر به قم مهاجرت میکنند و در کنار حاج عبدالکریم حائری یزدی خدمات شایسته ای به جریانات حوزه ی تشیع روا میدارند.
برسی حیات عالمانی نظیر ایشان که عمر خود را با ظلم ستیزی در جهاد علمی، نظامی ، دینی و اعتلای تشیع و صیانت از حقوق سرزمین های اسلامی بویژه ایران صرف کرده اند میتواند از جهات مختلف برای همگان مورد اهمیت باشد و به بهره مندی در جهت اعتلای امروز و فردای جوامع اسلامی منتهی شود.


کتاب های تاریخی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا