خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگار 1373

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
8/8/19
ارسال ها
1,681
امتیاز واکنش
15,226
امتیاز
323
محل سکونت
همدان
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
آپارتمان مهرآباد در اصفهان با طراحی شبیه به خانه های تک واحدی

مترجم: الهه کاشی
معماری: گروه معماری سرسایه
موقعیت: ایران، اصفهان
مساحت: 1350.0 مترمربع
سال: 2016
برای مردمی که تجربه طولانی مدت از زندگی در خانه های تک واحدی با یک حیاط دارند، یک چالش بزرگی برای تغییر سبکشان و زندگی در آپارتمان ها وجود دارد. در واقع از دست دادن مزایایی چون استقلال، مشارکت با طبیعت، تهویه طبیعی و مناسب، برای ساکنان تک واحدی مشکل بزرگی در آپارتمان نشینی به شمار می رود.
کارفرما در این پروژه تصمیم گرفته که خانه ی شخصی خود را به یک آپارتمان سه واحدی برای خود و دو فرزندش تبدیل کند. به طور کلی این پروژه تلاش دارد تا اثرات منفی این تغییر و تحول در سبک زندگی را کاهش دهد. لذا برای حفظ آیتم های خانه پدری، در طبقه سوم آن بخشی از مساحت سقف طبقه زیرین را به تراسی اختصاص داده شده که همانند یک حیاط عمل می کند و فضاهایی برای گلکاری، نشستن و کباب درست کردن فراهم شده است.


در مرحله ی بعد برای داشتن حداکثر ارتباط بصری بین واحد مسکونی و این حیاط، سقف سالن را در دوبخش با ارتفاع های مختلف شکسته اند. در سمت شمالی ساختمان نیز یک فضای بازی به عنوان پاسیو کنار اتاق خانواده درنظر گرفته شده که با ایجاد دیوار سبز داخل آن، حس طراوت و تهویه مناسبی فراهم شده است.

همچنین از دیگر ویژگی های این پروژه ایجاد فضای مناسب به عنوان پاسخ به نیاز حریم خصوصی افراد بوده است و در ادامه، ساخت فضاهایی برای رشد گیاهان در نمای ساختمان و استفاده از متریالی چون آجر و چوب باعث زنده نگه داشتن روح ساختمان شده است. به طور کلی دلیل استفاده از متریال "آجر" در این پروژه، سابقه ی تاریخی شهرستان و بومی بودن این متریال بوده است.

تحریریه معماری آرل


آپارتمان مهرآباد در اصفهان با طراحی شبیه به خانه های تک واحدی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: آیدا رستمی
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا