خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

نگار 1373

نویسنده انجمن
نویسنده انجمن
  
عضویت
8/8/19
ارسال ها
1,681
امتیاز واکنش
15,226
امتیاز
323
محل سکونت
همدان
زمان حضور
62 روز 21 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
آپارتمان مسکونی شماره 84 شیراز
آپارتمان مسکونی شماره 84 در مرکز شهر شیراز و در یکی از مناطق شلوغ و متراکم شهری واقع شده است. ساخت و سازهای این منطقه شامل ساختمان با عرض کم و دسترسی های باریک و محدود، فضایی ناخوشایند را برای ساکنین خود رقم زده است. ایده تیم طراح خلق یک فضای تنفس و وزیدن روحی تازه درون ساختمان بود تا معماری ایرانی را با رویکرد امروزی منعکس کنند. برای دستیابی به این تعریف، استفاده از آجر به عنوان متریال سنتی ایرانی در دستور کار قرار گرفت. لذا طراحی نمای ساختمان شامل الحاقاتی بود که نور خورشید را کنترل کند، و زوایای داخل به خارج ساختمان و بالعکس را برای پوسته در نظر بگیرند.

طراحی آپارتمان شماره 84 شامل 4 طبقه تک واحده با پنجره های بزرگ می باشد که از حداکثر فضای عمومی و نورگیر بهره برده اند، و پنجره های کوچکی هم برای فضاهای خصوصی در نظر گرفته شده تا ظرفیت نور عرصه های شخصی را مدیریت کند. ورودی ساختمان شامل یک لابی می باشد تا ساکنین برای لحظه ای در این عرصه توقف کنند تا تنش های روزانه که از بیرون ساختمان همراهشان بوده زدوده شود و به آرامش برسند.

طراحی نمای آپارتمان به واسطه یک هندسه در آجرچینی جلوی پنجره ها شکل گرفته است. جلوی تراس ها و بافت آجری نورگیرنما، فلاور باکس هایی با پوشش بافت سبز تعبیه شده که به منظور پویایی ساختمان در نظر گرفته اند. طراحی داخلی آپارتمان ترکیبی از بافت آجر و بتن می باشد که در راه پله ها با الگوی ترکیبی به اجرا رسیده است. پنجره های مرتفعی که در نمای فرعی ساختمان طراحی شده اجازه می دهد که نور طبیعی به طور کامل به فضای پذیرایی نفوذ کند و دیدگاه مناسبی را برای ساکنین به وجود آورد.

معمار: استودیو میری
موقعیت پروژه: شیراز، فارس، ایران
معمار مسئول: امین میری
تیم طراح: علی هنردار، محمدرضا قانع
متراژ پروژه: 720 متر مربع
















تحریریه معماری آرل


آپارتمان مسکونی شماره 84 شیراز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا