خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*Ghazale*

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/8/18
ارسال ها
1,639
امتیاز واکنش
12,844
امتیاز
373
سن
20
محل سکونت
Ahvaz
زمان حضور
8 روز 23 ساعت 55 دقیقه
نویسنده این موضوع
ضد التهاب و کاهش التهاب با 11 ماده غذایی

ضد التهاب بودن قوی برخی از مواد غذایی میتوانند باعث کاهش التهاب ، کاهش تورم مفاصل و همچنین درد انگشتان و علائم ارتریت روماتوئید که بر اثر سبک زندگی نه چندان سالم به وجود آمده را کاهش می دهند.
ضد التهاب بودن قوی برخی از مواد غذایی میتوانند باعث کاهش التهاب ، کاهش تورم مفاصل و همچنین درد انگشتان و علائم ارتریت روماتوئید را کاهش دهد. داشتن رژیم غذایی حاوی خوراکی هایضدالتهاب به کاهش التهاب مزمن بدن که در اثر سبک زندگی نه چندان سالم به وجود آمده کمک می کند.







1- روغن های مفید

سعی کنید آشپزی خود را با روغن زیتون انجام دهید. روغن زیتون حاوی اسید چرب امگا 9 است که به کاهش التهاب کمک میکند. همچنین میتوانید از روغن زیتون در سالاد هم استفاده کنید. روغن زیتون همچنین برای قلب و مغز شما بسیار مفید است.





2- ماهی ها

گوشت قرمز به دلیل بالا بردن کلسترول میتواند باعث التهاب شود. شما میتوانید پروتئین های مورد نیاز خود را از ماهی ها بگیرید که دارای امگا 3 زیادی میباشند و به کاهش التهاب کمک میکند





3- اجیل ها

بین وعده های غذایی خود آجیل را بگنجانید . برخی از اجیل ها مانند گردو ، بادام ، فندق ، سرشار از امگا 3 می باشند و باعث کاهش التهاب شوند.





4- میوه ها

میان وعده های خود را با میوه پر کنید . انتی اکسیدان های موجود در میوه ها و سبزیجات های تازه به بدن شما کمک میکند تا با رادیکال های آزاد که میتواند باعث اسیب سلولی شود مبارزه کنند. میوه هایی مانند سیب ، بلوبری ، گیلاس ، آناناس ، تمشک ، توت فرنگی خواص ضد التهابی دارند.





5- سیر

مصرف سیر با توجه به بوی بد دهان ، یک ماده غذایی بسیار مفید برای مفاصل متورم میباشد. این ماده میتواند به سرعت تورم مفاصل را کاهش دهد.





6- گیاهان دارویی

گیاهان دارویی قرنهاست که برای تقویت سلامت و بهبودی مورد استفاده قرار میگیرند. گیاهان مانند ریحان ، آویشن ، پونه کوهی منبع بسیار مفید از آنتی اکسیدان ها میباشند. کورکومین و فلفل قرمز دارای ترکیباتی هستند که میتوانند با التهاب مبارزه کنند و باعث کاهش درد شود.





7- چای سبز

چای سبز علاوه بر کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان ، میتواند باعث کاهش التهاب شود.





8- لوبیا

یک فنجان لوبیا 15 گرم پروتئین دارد. لوبیا سرشار از فیبر و مواد مغذی میباشد که به کاهش التهاب کمک میکند. لوبیا حاوی اسید فولیک و مواد معدنی مانند منیزیم ، اهن ، فلز روی ، پتاسیم میباشد.





9- پیاز

پیاز به علت تركیبات گوگردی می تواند از ایجاد سلول هایی كه با تغییر شكل خود موجب بروز سرطان می شوند، جلوگیری كند پیاز برای رشد مـو، درمان یبوست، میگرن، چاقی، بواسیر، یرقان و ورم گلو بسیار مفید است پیـاز دارای خاصیت ضد التهابی است و می تواند نشانه های التهاب مانند درد، تورم، آرتروزها و دردهای نواحی مختلف را تسكین دهد.







10- غذاهای پر فیبر

مصرف غلات کامل ، لوبیا ، سبزیجات و میوه ها ، جو دوسر ، بلغور ، برنج قهوه ای سرشار از فیبر های مغذی میباشند که به کاهش التهاب کمک میکنند.





11- آووکادو

بر خلاف بیشتر میوه های آووکادو سرشار از چربی اشباع نشده و ویتامین E به مقدار زیاد میباشد. آووکادو التهاب هایی که خطر اسیب مفاصل که در ارتروز اولیه دیده میشود را کاهش میدهد.

مواد غذایی برای پیشگیری از التهاب

چیپس ، کلوچه ، گوشت قرمز سعی کنید از وعده های غذایی خود حذف کنید. این مواد اغلب از نظر چربی ، نمک ، قند های ناسالم سرشار از التهاب هستند.
با مصرف غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی هستند میتوانید زندگی بدون درد را آغاز کنید.


ضد التهاب و کاهش التهاب با 11 ماده غذایی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا