خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

مرسانا

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
760
امتیاز واکنش
1,903
امتیاز
198
سن
21
محل سکونت
در کوچه پس کوچه های خیال
زمان حضور
1 روز 1 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
ادرسون با ملیت کشور برزیل، 26 سال (17 اوت 1993) سن دارد، قد او 188 سانتی‌متر می‌باشد. ادرسون به عنوان دروازه‌بان برای تیم خود بازی می‌کند و از پای چپ خود به خوبی بهره می‌گیرد .

این بازیکن در حال حاضر با شماره 31 برای تیم فوتبال منچستر سیتی و همچنین تیم ملی کشور خود یعنی برزیل بازی می‌کند.

آخرین بازی ادرسون برای تیم فوتبال منچستر سیتی مقابل تیم برایتون می‌باشد. این بازی با نتیجه منچستر سیتی (4 - 0) برایتون به پایان رسید. ادرسون در این مسابقه 90 دقیقه بازی کرد و 1 سیو داشت.
باشگاهی
بنفیکا
  • لیگ برتر پرتغال: ۲۰۱۵–۲۰۱۶، ۲۰۱۶–۲۰۱۷
  • جام حذفی فوتبال پرتغال: ۲۰۱۶–۲۰۱۷
  • سوپرجام فوتبال پرتغال: ۲۰۱۶، ۲۰۱۷
منچستر سیتی
  • لیگ برتر انگلیس: ۲۰۱۷–۲۰۱۸، ۲۰۱۸–۲۰۱۹
  • جام حذفی فوتبال انگلیس: ۲۰۱۸–۲۰۱۹
  • جام اتحادیه انگلیس: ۲۰۱۸–۲۰۱۹
  • جام خیریه انگلیس: ۲۰۱۸ ، ۲۰۱۹
ملی
  • کوپا آمریکا: ۲۰۱۹
زندگی حرفه‌ای
مورائس در اوزاسکو، ایالت سائو پائولو به دنیا آمد. وی در سال ۲۷ ژوئن ۲۰۱۵ به بنفیکا پیوست.

او در سال۱۳ مارس ۲۰۱۷ نیز به منچستر سیتی رفت
به گزارش خبرورزشی،بچههاي برزيلي كه معمولاً علاقه بسيار زيادي به فوتبال دارند خودشان را در جام جهاني به عنوان يك گلزن ترسيم ميكنند و دوست دارند شبيه رونالدو، ريوالدو و يا رونالدينيو شوند اما داستان براي ادرسون مورائيس كمي فرق ميكرد. «لحظه مورد علاقه من از جام جهاني صحنهاي است كه ماركوس (دروازهبان سابق تيم ملي برزيل) به زيبايي ضربه ايستگاهي نيوويل بازيكن آلمان را در بازي فينال مهار ميكند.» نشريه FourFourTwo به سراغ ستاره ۲۴ ساله اين روزهاي سيتي درون دروازه رفته و مصاحبه جالب و متفاوتي را با او ترتيب داده است.

* در حومه سائوپائولو بزرگ شدي. در خيابان فوتبال را شروع كردي؟

بله، من هم فوتبال را در خيابان با دوستانم شروع كردم. با پاي برهنه بازي ميكردم و با انگشتهاي زخمي به خانه برميگشتم. بچه خوشحالي بودم و شور و شوقم براي فوتبال بازي كردن در خيابانها آغاز شد و از خدا براي اينكه فوتبال به حرفهام تبديل شد سپاسگزارم.

وقتي فوتبال را شروع كرديد به عنوان يك حرفه بود يا فقط براي تفريح؟

صادقانه بگويم، خيلي زود بود. فقط ۱۱ سال داشتم وقتي با سائوپائولو قرارداد بستم. امتحانهاي مدرسه را پشتسر ميگذاشتم و با دوستانم فقط تفريحي فوتبال بازي ميكردم. زندگيام مدرسه و فوتبال بازي كردن بود. از مدرسه ميآمدم و معمولاً بقيه روز را فوتبال بازي ميكردم.

* پيوستن به يك تيم حرفهاي در برزيل اتفاقهاي روزمرهات را چقدر تغيير داد؟

تبديل شد به طي كردن مسير خانه تا زمين تمرين. براي من ماجراجويي بود. چند اتوبوس بايد عوض ميكردم و ۲ ساعت در راه بودم تا به زمين تمرين برسم. يكي از همتيميهايم هم هميشه اين مسير را با من طي ميكرد اما باشگاه ديگر او را نخواست. من به تلاشم ادامه دادم تا به اهدافم برسم.

* وقتي تو هم از سائوپائولو كنار گذاشته شدي چه حسي داشتي؟

خيلي سخت بود. فراموش نميكنم، فقط ۱۵ سال داشتم. خانه نبودم وقتي مادرم تماسي از مديران باشگاه داشت. آنها به مادرم گفتند كه ديگر در برنامههاي سائوپائولو نيستم. وقتي به خانه برگشتم نميدانست چطور به من اين خبر را بگويد. در نهايت به من گفت چه اتفاقي افتاده. خيلي ناراحت شدم، بيرون رفتم و نميتوانستم جلوي اشكهايم را بگيرم. پدر و مادرم كمك زيادي به من كردند و تلاش كردند تا من را متقاعد كنند كه اين پايان راه نيست. آنها گفتند كه من بايد اين لحظه را به عنوان فرصتي براي دنبال كردن رؤياهايم بگذرانم. مدتي در آكادمي محلي خودمان تمرين كردم و بعد از آن پيشنهادي از اروپا به من رسيد.

* عجيب بود كه به اندازه كافي براي بازي كردن در يك تيم از كشورت خوب نبودي اما باشگاهي در اروپا به تو پيشنهاد داد.

نميتوانستم در ابتدا آن را باور كنم. شوكه شدم چون هر بچهاي آرزوي بازي كردن در اروپا را داشت و من شانس تحقق اين رؤيا را داشتم. از اينكه فرصت دوباره به من داده شد هيجانزده شدم. پدر و مادرم خيلي حمايتم كردند. سازگاري با زندگي در پرتغال براي من چندان سخت نبود. زبان مشترك با برزيل، عادتهاي غذايي يكسان و هواي خوب و همچنين حضور برزيليهاي زياد در اين كشور نكات خوبي براي من بود. در آكادمي بنفيكا به هرچه ميخواستم رسيدم.

* اما هنوز خانوادهات در آن سوي دنيا بودند.

پدرم مدتي كمي با من زندگي كرد اما به دليل شغلش بايد به برزيل برميگشت. سختترين بخش دوري از خانواده و دوستانم بود با اين وجود هميشه در ارتباط بوديم.

* وقتي پس از مدتي بازي كردن در ريبيرائو و ريوآوه به بنفيكا برگشتي با ژوليو سزار همبازي شدي. تمرين كردن با او چگونه بود؟

خيلي چيزها از او ياد گرفتم. باتجربه بود و به من هرچه در دوران بازي تجربه كرده بود را گفت. سعي كردم از اشتباهاتم درس بگيرم و او هم هميشه به من كمك كرد. يادم ميآيد او مدتي در انگليس بازي ميكرد و من هم هميشه عاشق بازي كردن در ليگ برتر بودم. ژوليو ميگفت اگر فرصت بازي كردن در ليگ برتر را پيدا كردم آن را از دست ندهم.

* اولين بازيات براي بنفيكا يك بازي بزرگ بود. شهرآورد برابر اسپورتينگ در حالي كه دو تيم در كورس قهرماني بودند. از آن بازي چه چيزي يادت هست؟

بله، سزار در تمرين مصدوم شد و تلاش كرد به شهرآورد برسد. متأسفانه براي او و خوشبختانه براي من، به اين بازي نرسيد. من اولين فرصتم را در يك بازي بزرگ به دست آوردم. ما يك امتياز از اسپورتينگ كمتر داشتيم و با برد ميتوانستيم سبقت بگيريم. ما يك بر صفر آن بازي را برديم و در نهايت هم قهرمان شديم.

* درست است كه وقتي جوانتر بودي به عنوان مدافع چپ بازي ميكردي؟ چرا به يكباره دستكش به دست كردي؟

بله، درست است. بازي كردن در پست دفاع چپ آسان نبود. من علاقهاي به تعقيب بالها نداشتم و با مربي صحبت كردم و به او گفتم ميخواهم دروازهبان شوم. در اولين جلسه تمريني به عنوان دروازهبان خوب بودم. مثل عشقِ اول بود. بعد از آن شروع به شكل دادن سبك دروازهبانيام كردم.

از محوطه جريمه بيرون ميآيي و پاسهاي زيادي هم ميدهي. اين دستور گوارديولا است؟

ما معمولاً در مورد خارج شدن از يكسوم دفاعي تمرينهاي زيادي انجام ميدهيم كه اين به من كمك زيادي ميكند. همتيميهايم هم زياد به من پاس ميدهند.

* گري نويل ميگويد تو توانايي بازي كردن در خط مياني را داري.

با او موافق هستم. وقتي در بنفيكا بازي ميكردم در تمرينات اگر بازيكني مصدوم ميشد از من ميخواستند در خط مياني بازي كنم و من بدون مشكل اين كار را انجام ميدادم.

* براي بالا بردن كيفيت پاسها تمرين خاصي انجام ميدهي؟

نه واقعاً. در تيم جوانان بنفيكا اين كار را زياد انجام ميداديم اما فكر ميكنم استعداد ذاتي نياز دارد. زماني كه در سائوپائولو بازي ميكردم سعي كردم مهارتهايم را بهتر كنم. من از روي ضرباتايستگاهي هم گلهاي زيادي زدهام!

* درباره اين مهارت تو شنيده بوديم. تحتتأثير روجريو سِني دروازهبان گلزن سائوپائولو بودي؟

نه اينطور نيست. صادقانه بگويم حتي پيش از اينكه به باشگاه بروم يكي از مربيانم من را تشويق ميكرد كه اين كار را امتحان كنم.

* پس به اين فكر نميكني كه پشت ضربه ايستگاهي براي سيتي در اين فصل قرار بگيري؟ حتي بعد از قطعي شدن قهرماني؟

(ميخندد). فكر نكنم. ميترسم كه اين كار را انجام بدهم. بازيكنهاي خوبي براي اين كار در تيم ما اولويت دارند.

* كار با پپ گوارديولا چطور است؟

هرگز تصور نميكردم كه اين فرصت را در اوايل دوران حرفهايام به دست بياورم. به نظر من او بهترين مربي جهان است. شما ميتوانيد بازيهاي اين فصل سيتي را تماشا كنيد. سبكي كه ما امروز بازي ميكنيم حاصل حرفهايي است كه او در جلسات تمريني به ما ميزند. بازيكنهاي بااستعدادي در تركيب داريم اما پپ كيفيت ديگري به تيم ميدهد.

رسانهها قهرماني شما را قطعي ميدانند. گوارديولا در اينباره به شما چه ميگويد؟

ما حرفهاي هستيم و تمركزمان هميشه روي بازي بعدي است. البته ميدانيم كه فاصله خوبي با تيم دوم ايجاد كردهايم اما در انگليس هر بازي يك رقابت مهم است. با در نظر گرفتن اين موضوع هميشه آرامش خودمان را حفظ ميكنيم و پا به ميدان ميگذاريم. هنوز بايد تا پايان فصل سخت كار كنيم.

* فكر ميكنيد بردن جامها با سيتي تضمين حضور شما درون دروازه برزيل در جام جهاني باشد؟

هر بازيكني بايد به سختي كار كند. صرفنظر از وضعيتي كه در تيم باشگاهي دارند. اعتقاد دارم بايد به همين عملكردم ادامه بدهم كه اگر فرصتي پيدا كردم به خوبي از پس آن بربيايم. در حال حاضر آليسون هم خوب كار ميكند و به نظر من برزيل در اين پست شرايط خوبي دارد. مربي ميتواند با فكر اينكه دروازهبانهاي مطمئني دارد راحت بخوابد!

* شهر منچستر را چطور ديدهاي؟

قطعاً با ليسبون بسيار متفاوت است. آب و هوا به طور خاصي فرق ميكند اما به غير از آن مشكل ديگري ندارم. طرفدار ليگ برتر هستم و زماني كه برزيل بودم هميشه بازيها را نگاه ميكردم و با شرايط آشنا بودم. همانطور كه گفتم فقط سرماي هوا اذيتم ميكند كه براي من راحت نيست اما با ساختاري كه منچسترسيتي دارد چارهاي جز لـ*ـذت بردن از هر روزم ندارم.

* روي بدنت ۳۵ خالكوبي داري. اولين آنها را چطور زدي و برنامهات براي بيشتر كردن آن چيست؟

من هميشه خالكوبي را دوست داشتم. وقتي مدرسه ميرفتم روي بدنم با خودكار نقاشي ميكشيدم و به همكلاسيهايم ميگفتم روزي خالكوبي واقعي خواهم داشت. وقتي به اروپا آمدم و از خانوادهام دور شدم به خودم گفتم اين فرصت خوبي است براي اينكه با يك خالكوبي كوچك شروع كنم. خانوادهام هم از آن خوششان آمد و اين اشتياق من را براي خالكوبيهاي بعدي بيشتر كرد. در كنار خانواده و فوتبال، عاشق خالكوبي هم هستم. هنوز فضا براي بيشتر كردن آنها دارم!


درباره ادرسون

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا