خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ADRINA

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
31/8/19
ارسال ها
114
امتیاز واکنش
116
امتیاز
163
زمان حضور
3 ساعت 35 دقیقه
نویسنده این موضوع
با مصرف آجیل با حملات قلبی کشنده مبارزه کنید
دکتر نوشین محمدی‌فر می‌گوید: مصرف آجیل به میزان دست کم دو بار در هفته با کاهش ۱۷ درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، عروقی ارتباط دارد.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این هفته در کنگره متخصصان قلب که در پاریس در حال برگزاری است، گروهی از متخصصان کشورمان نتایج یکی از مطالعات خود را ارائه دادند. این مطالعه که توسط پژهشکده قلب و عروق اصفهان انجام شده است رابـ*ـطه بین مصرف آجیل و کاهش میزان حملات قلبی کشنده را بررسی کرده است.



دکتر نوشین محمدی‌فر، یکی از مجریان این مطالعه می‌گوید: مصرف آجیل به میزان دست کم دو بار در هفته با کاهش ۱۷ درصدی مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، عروقی ارتباط دارد.
گروه آجیل و مغز‌ها خواص زیادی دارد از جمله میزان زیاد چربی غیراشباع، مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین، فیبر، فیتسترول و پنیفنول که برای سلامت قلب مفیدند. تا پیش از این مطالعات متعددی درباره رابـ*ـطه بین مصرف آجیل و پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عروقی در آمریکا و کشور‌های اروپایی انجام شده بود، اما در منطقه شرق مدیترانه، مطالعات در این زمینه اندک بود و از این نظر این مطالعه اهمیت ویژه‌ای دارد.
مطالعه‌ای ۱۲ ساله در ۳ شهر ایران
در این مطالعه وضعیت ۵۴۳۲ فرد بالای ۳۵ سال ساکن اصفهان، نجف‌آباد و اراک به مدت ۱۲ سال پیگیری و بررسی شد. برای این منظور بعد از انتخاب این افراد در سال ۸۰ (۲۰۰۱)، از آن‌ها درباره میزان مصرف آجیل، شامل گردو، بادام، پسته، فندق و دانه‌های دیگر سوال شد. تا ۱۲ سال بعد از این تاریخ (۲۰۱۳)، هر دو سال یک بار، وضعیت این افراد از نظر ابتلا به بیماری‌های قلبی، عروقی، ایست قلبی یا فوت ناشی از این گروه از بیماری‌ها پیگیری شد. در طول این ۱۲ سال، ۷۵۱ مورد بیماری قلبی و ۱۷۹ مورد فوت ناشی از بیماری‌های قلبی، عروقی در بین این افراد گزارش شد. بر مبنای اطلاعات جمع‌آوری شده از شرکت‌کنندگان، محققان متوجه رابـ*ـطه بین مصرف آجیل، دست کم به مقدار دو بار در هفته و کاهش ۱۷ درصدی احتمال مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی، عروقی، در مقایسه با افرادی که تنها یک بار در هر دو هفته آجیل مصرف می‌کردند، شدند.
نکاتی درباره مصرف آجیل
بر مبنای راهنمای جامعه متخصصان قلب اروپا، افراد در هر وعده مصرف نباید بیش از ۳۰ گرم آجیل (حدود یک مشت فرد بزرگ سال) مصرف کنند. آجیل مصرف شده نیز نباید بوداده و نمکی باشد.
البته دکتر نوشین محمدی فرد ویژگی دیگری را درباره آجیل مفید می‌داند و می‌گوید: آجیل باید تازه باشد چرا که بعد از گذشت زمان، چربی‌های غیراشباع آن اکسید و خود تبدیل به ماده‌ای مضر می‌شود. شما از بوی ناخوشایند یا مزه تند و تلخ آجیل می‌توانید متوجه ماندگی آن شوید.

منبع : خراسان


با مصرف آجیل با حملات قلبی کشنده مبارزه کنید

 
  • تشکر
Reactions: شاهین
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا