خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
«کوبه» (Kobe) ششمین شهر بزرگ ژاپن و یکی از شهرهایی است که هیچوقت در آن حوصله‌تان سر نخواهد رفت و از آن خسته نمی‌شوید.

نقاط توریستی کوبه شاید به اندازه‌ی همسایه‌هایش یعنی اوساکا (Osaka) و کیوتو پرطرفدار نباشند، اما به این معنی نیست که کمتر جذاب هستند. در واقع اگر به دنبال شهری با محیطی دلپذیر، غذاهای خوشمزه، جاذبه‌های طبیعی مانند کوه و دریا در کنار هم هستید، کوبه شهری است که شما باید به آن سفر کنید. در این مطلب با جاذبه‌های آن بیشتر آشنا می‌شوید.


۱. موزه یادبود زلزله کوبه

در ۱۷ ژانویه سال ۱۹۹۵، زلزله‌ای به قدرت هفت ریشتر در بخش جنوبی استان «هیوگو» (Hyogo) یعنی جایی که کوبه را هم شامل می‌شود، رخ داد که به نام «زمین‌لرزه‌ی بزرگ هانشین» (Great Hanshin Earthquake) شناخته می‌شود. امروزه در موزه‌ی یادبود زلزله‌ی کوبه داستان‌هایی از این تجربه روایت می‌شود، اینکه چطور رخ داد و چه تأثیراتی بر زندگی مردم بر جای گذاشت. نمایشگاهی از تصاویر، مستندات و دیگر اشیای یادآور روزهای این حادثه در موزه وجود دارد. علاوه بر نمایشگاه، در موزه یک اتاق شبیه‌سازی احداث شده که فیلم‌های مستند را نمایش می‌دهد و در کنج آموزشی آن دیتابیسی از بلایای طبیعی سراسر جهان را می‌بینید.





۲. موزه هنرهای استان هیوگو

روح هنری خود را به لـ*ـذت تماشای «موزه هنرهای استان هیوگو» (Hyogo Prefectural Museum of Arts) دعوت کنید. این موزه‌ی مدرن مجسمه‌، چاپ، نقاشی و دیگر انواع آثار هنری را در ساختمان سه طبقه‌ی خود در معرض نمایش قرار می‌دهد. طراحی به سبک مینیمال و معاصر این موزه توسط «تادائو آندو» (Tadao Ando) صورت گرفته که یک معمار مشهور ژاپنی است.




۳. منطقه کیتانوچو

منطقه‌ی «کیتانوچو» (Kitano-cho) در کوبه را می‌توان قسمتی اروپایی در ژاپن دانست. خانه‌های بسیاری از بازرگانان اروپایی در این منطقه قرار دارد. این خانه‌های قدیمی به سبک غربی ساخته شده‌اند و با چراغ‌های کلاسیک خیابان و فضاهای گلکاری شده، حال و هوای اروپایی به این منطقه داده‌اند. علاوه بر اینکه گردشگران می‌توانند از خانه‌های بازرگانان دیدن کنند، «موزه‌ تریک آرت» (TrickArt Museum) در این منطقه از جاذبه‌هایی است که می‌توانید در آن یک ژست گرفته و نقاشی سه بعدی از خودتان دریافت کنید.





۴. پل آکاشی کایکیو

«پل آکاشی کایکیو» (Akashi Kaikyo Bridge) با طول حدود چهار کیلومتر، طولانی‌ترین پل معلق در جهان به شمار می‌آید. این پل، شهر کوبه را به جزیره‌ی «آواجی» (Awaji) متصل می‌کند و بسیار تماشایی است. کسانی که به ساخت و ساز و پل علاقمند هستند، می‌توانند از «مرکز نمایشگاه پل» در نزدیکی آن دیدن کنند. تور راهنمای «دنیای پل» (Bridge World) هم برای بازدید از آن موجود است.




کوبه

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵. مسجد کوبه

برای یک گردشگر مسلمان، مسجد کوبه از جاذبه‌هایی است که حتماً توصیه می‌کنیم در کوبه ببیند. مسجد زیبای کوبه اولین مسجد در ژاپن به شمار می‌آید و حتی پس از جنگ جهانی دوم و زمین‌لرزه‌ی بزرگ هانشین هم باقی مانده است. اگر به دنبال خوردنی‌های حلال هستید، همینجا در روبه‌روی مسجد فروشگاهی وجود دارد که می‌توانید از آن خریدتان را انجام دهید و اگر نزدیک وقت ناهار در آن‌جا حضور دارید، غذاهای مدیترانه‌ای خوشمزه‌ی رستوران «نان این» (Naan Inn) را در آن‌سوی مسجد امتحان کنید.





۶. خیابان خرید موتوماچی

اگر در کوبه خواستید به خرید بروید، خیابان «موتوماچی» (Motomachi) در مرکز شهر به فروشگاه‌های متعدد اختصاص دارد و در آن‌ها می‌توانید به انواع سوغاتی، پوشاک، کتاب، رستوران، کافه و هر چیز دیگری که نیاز داشته باشید، دسترسی پیدا کنید. گفته می‌شود این خیابان مشابه خیابان «شینسایباشی» (Shinsaibashi) در اوساکا یا «گینزا» (Ginza) در توکیو است. مراکز خرید متنوع را شاید بتوان از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر کوبه دانست.




کوبه

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷. محله چینی ها

در میانه‌ی خیابان موتوماچی، فضای متراکمی وجود دارد که به محله چینی‌های کوبه یا «نانکینماچی» (Nankinmachi) اختصاص دارد. این محله در اصل بعد از آغاز تجارت خارجی در سال ۱۸۶۸ توسط بازرگانان چینی ایجاد شد و امروزه پُر از رستوران‌ها و غرفه‌های غذای چینی است و می‌توانید انواع دست‌پخت‌های چینی‌ها را امتحان کنید. توصیه می‌کنیم در روزهای عادی هفته به این محله سر بزنید؛ چرا که در آخر هفته‌ها معمولاً بسیار شلوغ می‌شود.





۸. تله کابین شین کوبه

اگر به دنبال تماشای کوبه از بالا هستید، به تله کابین «شین کوبه» (Shin-Kobe Ropeway) بروید. تله کابین در کنار ایستگاه شین کوبه واقع شده است و توریست‌ها را به بخش جنوبی سلسله جبال «روکو» (Rokko) می‌برد. اگر کسی به پیاده‌روی علاقه داشته باشد، می‌تواند از مسیر کوهپیمایی به بالا برود. گردشگران در طی این سربالایی، آبشار «نانوبیکی» (Nunobiki) را خواهند دید که یکی از سه آبشار مقدس ژاپن محسوب می‌شود. همچنین با سد نانوبیکی، اولین سد بتونی ژاپن، مواجه خواهید شد. قبل از ایستگاه پایانی در باغ گیاهان نانوبیکی توقف کنید. آخرین بخش این مسیر سکوی تماشا و استراحتگاه است. می‌توانید با کوهپیمایی بالا بروید و وقتی هوا تاریک شد از طریق تله کابین پایین بیایید. هنگام پایین آمدن در شب منظره‌ی کوبه از درون واگن تماشایی خواهد بود.




۹. چشمه آبگرم آریما اونسن

در سمت مخالف کوه روکو، چشمه‌ی آبگرم معروف «آریما اونسن» (Arima Onsen) قرار دارد. در این چشمه‌ی تاریخی، دو نوع آبگرم وجود دارد: آب طلایی یا «کینسن» (Kinsen) که گفته می‌شود برای پوست و مشکلات عضلانی مفید است و آب نقره‌ای یا «گینسن» (Ginsen) که برای مشکلات مفصل و عضله خاصیت درمانی دارد.





۱۰. هاربرلند کوبه

«هاربرلند» (Harborland)، ناحیه‌ای تفریحی و فروشگاهی نزدیک بندر کوبه است. در این ناحیه چرخ و فلک، موزه «آنپانمن» (Anpanman) که شخصیت کارتونی در مجموعه کتابی ژاپنی است، خیابان چراغ گازی که شب‌ها روشن می‌شود و مجموعه‌ای از انبارهای گمرک آجری قرن نوزدهمی برای بازدید وجود دارد.




۱۱. پارک مریکن

در پارک «مریکن» (Meriken) فضای گسترده‌ای برای لـ*ـذت بردن از نسیم دریا، دیدن مجسمه‌ی یادبود زمین‌لرزه‌ی بزرگ هانشین و منطقه‌ی حفاظت شده‌ای که از روز حادثه‌ی زلزله دست نخورده باقی مانده است، وجود دارد. «برج بندر کوبه» (Kobe Port Tower) و موزه‌ی دریانوردی کوبه از دیدنی‌های دیگر درون پارک هستند که معماری نمادین دارند و در شب‌ها روشن می‌شوند.





۱۲. بیف کوبه

اگر در مورد بیف مخصوص ژاپن به نام «بیف کوبه» شنیده‌اید، حالا که در این شهر هستید اصل این بیف را نوش جان کنید. بیف کوبه یکی از انواع گوشت گاوهای ژاپنی و در بهترین حالت به شکل «تپانیاکی» (teppanyaki) تهیه می‌شود. رستوران‌های مختلفی در کوبه این خوراک را سرو می‌کنند که «استیک لند» (Steak Land) یکی از مشهورترین آن‌ها است. همچنین کوبه را شاید بتوان سرزمین دسرهای ژاپن دانست. بستنی خوشمزه‌ی کافه «روکو فارم» (Rokko Farm) و بستنی چیزکیک «یاماگن کازامیدوری» (Yamagen Kazamidori) را امتحان کنید.




کوبه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا