خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر دوست دارید شهر سئول را به شیوه‌ای حرفه‌ای تر بگردید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ خیابان‌های معروفش بروید.

شاید باور اینکه ۶۰ سال قبل، در کشور کره جنوبی جنگ بود و آلودگی و ویرانی شهر در بالاترین سطح خود قرار داشت، کمی سخت باشد؛ اما تلاش و پایداری کره‌ای‌ها در نهایت باعث بازسازی گسترده شهر سئول شد. این بازسازی‌ها خیلی سریع از این شهر یک قطب گردشگری ساخت و جاذبه‌های معروف آن مانند برج سئول و ساختمان‌های سنتی مقدسش مانند «کاخ چانگ دئوک گنگ» (Changdeokgung) همگی در نقاط مختلف این متروپلیس پراکنده شده‌اند و فرهنگ خیابانی غنی‌ای را می‌توانید در سرتاسر آن تجربه کنید. بیشتر مردم سئول به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری علاقه داشته و کمتر کسی را می‌بینید که با رانندگی خود را از مناظر دلپذیر اطراف محروم کند. در ادامه شما را با خیابان‌های معروف سئول آشنا خواهیم کرد که با هویت و روح حاکم در شهر بیشتر آشنایتان می‌کنند.


اینسادونگ

«اینسادونگ» (Insa-dong) به عنوان یک خیابان سنتی با فروشگاه‌هایی مستقل که کالاهایی شامل جعبه زیورآلات یا حتی قاب آیفون دست‌ساز را به گردشگران عرضه می‌کنند شناخته شده است. چیزی که در رابـ*ـطه با مالکان این فروشگاه‌ها مهم به نظر می‌رسد، این است که کالای عرضه شده‌شان نه تنها در سنت‌هایشان ریشه دارد، بلکه رگه‌هایی از فرهنگ مدرن را هم می‌توانید در آن ببینید. غذای خیابانی‌ای که در اینسادونگ پیدا می‌کنید، شاید غذای روزمره کره‌ای‌ها نباشد اما فرهنگ متحول شده آن‌ها را معرفی می‌کند. در سرتاسر این ناحیه گردشگران می‌توانند از بستنی ترکی هم لـ*ـذت ببرند. این بستنی‌ها سبک، خوش عطر و در قیفی ترد به شکل عصا به مشتری عرضه می‌شود. علاوه بر این می‌توانید در چایخانه «اوسولک» (Osulloc) هم توقف کرده و از چای‌های بومی نوش جان کنید.





میانگ دونگ

خیابان اصلی «میانگ دونگ» (Myeong-dong) پر از آن چیزهایی است که گردشگران به دنبالش هستند: برندهای مد. عاشقان خرید با برندهایی مانند «زارا» یا «H&M» احاطه خواهند شد و کسانی که دنبال محصولات زیبایی هستند، برندهای مشهور کره‌ای مانند «اتود» را خواند یافت که شعبات زیادی در طی مسیر دارد. فروشگاه‌هایی که مانند «آلاند» (ALAND) و «اسپایسی کالر» (Spicy Color) کالاهای ترکیبی و متنوع می‌فروشند، در خیابان‌های پشتی قرار دارند. این فروشگاه‌ها نه تنها لباس، بلکه کالاهای مخصوص لایف استایل هم به مشتریان عرضه می‌کنند. می‌توانید برندهای مطرح کره‌ای و بین‌المللی را در بین محصولات ببینید. شب‌ها میانگ دونگ به یکی از قطب‌های شکم‌گردی تبدیل می‌شود. عاشقان غذا می‌توانند به خوردن غذاهای خیابانی یا اختاپوس خام مشغول شوند. فروشندگانی هم هستند که برخی غذاهای خارجی را به گردشگران می‌فروشند.





هونگدائه

«هونگدائه» (Hongdae) شهرک دانشگاهی کره‌ بوده و از خیابان‌های داخلی کوچکی تشکیل شده که مرکز دانشجویی دانشگاه هونگیک به شمار می‌روند. در طول روز می‌توانید باربکیوهای کره‌ای خوبی را در این نواحی پیدا کنید. تماشای ویترین مغازه‌های برندهای بین‌المللی هم جذاب بوده و «فری مارکت» (Free Market) نیز راهی عالی برای سپری کردن یک بعد از ظهر دانشجویی یا گردشگری به شمار می‌رود. هونگدائه هم شب‌ها جانی تازه می‌گیرد و کلوب‌ها آخر هفته پر از جمعیت مردم بومی، گردشگران و دانشجویان می‌شوند.





دونگ دائمون

«دونگ دائمون» (Dongdaemun) با ردیفی از مراکز خرید بزرگ چند طبقه احاطه شده و برای خرید لباس، لوازم هنری و محصولات عمده ایده‌آل است. شاید این مراکز خرید خیلی شیک نباشند اما پر از مغازه‌هایی هستند که محصولات مشابه برای نیازهای عمده فروشی را به مشتریان عرضه می‌کنند. همچنین یک بازار روباز در نزدیکی خروجی شماره ۴ ایستگاه «پارک تاریخ و فرهنگ دونگ دائمون» هم وجود دارد که از ساعت ۱۰ شب برپا می‌شود. این بازار از ردیفی از چادر‌های زرد تشکیل شده که محصولاتی متنوع با قیمت‌های تخفیفی عرضه می‌کنند. بعد از ماجراجویی در این بازار شبانه می‌توانید کمی پیاده‌روی کرده و از غذاهای خیابانی کره‌ای نوش جان کنید.





سینسا دونگ

«سینسا دونگ» (Sinsa dong) بسیار زیبا و جذاب بوده و با ردیفی از درختان، کافه‌های گوناگون، مغازه‌های لوکس و ماشین‌های گران قیمتی که در دو طرف خیابان پارک شده‌اند، از دیدنی‌های سئول به شمار می‌رود. شاید فکر کنید وارد صحنه یک فیلم شده‌اید زیرا همه با پوششی بسیار شیک و مد روز بوده و صورت‌های آرایش کرده و مرتبی دارند. این خیابان در پاییز که برگ درختان به رنگ طلایی تغییر می‌کند بسیار محبوب بوده و می‌توانید در یکی از کافه‌های شیکش کمی استراحت کرده یا به تماشای عبور و مرور مردم بنشینید. همه در اینجا شبیه مدل‌ها هستند پس شاید تماشای مردم کار کسل کننده‌ای نباشد!




معروف‌ترین خیابان‌های سئول

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا