خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
گردش در طبیعت نیرویی دارد که روح و روان را آرام می کند، تصمیم با شماست که کجا بروید اما بعضی مکان ها در دنیا نظیر ندارند و در طول عمرتان باید یک‌بار هم که شده از آن ها دیدن کنید. امروزبه سوی یکی از همین مکان های بی همتا می رود.
سفری در دنیای رنگارنگ گل ها، تجربه دویدن در باغ های گل و دیدن پروانه های زیبا؛ این تکه از زمین مانند بهشت است؛ بهشتی در میان کویر گرم و خشک امارات. به باغ گلی دیدنی و منحصر به فرد می رویم؛ این باغ، میراکل یا معجزه نام دارد و در شهر مدرن دبی ساخته شده است؛ شهری که همیشه در تصورمان دیاری گرم و سوزان بوده است.
این باغ شما و افکارتان را جادو می کند؛ انگار تمام فکرهای خسته کننده و منفی از شما دور می شوند. میلیون ها گل در این باغ رویایی گردهم آمده اند تا مکانی فوق العاده را برای شما عزیزان بسازند؛ جایی که با هیچ جای کره زمین قابل مقایسه نیست.
اما چطور در میان هوای گرم امارات متحده عربی باغ گلی با این عظمت ساخته اند؟ چطور آب و هوای داغ و سوزان روی گل و گیاهان این باغ اثری نداشته است؟ اگر ایجاد باغ گل در کشورهایی با آب و هوای گرم ممکن است پس چرا دیگر سرزمین ها باغ گل به این شکل ندارند؟
برای پاسخ گویی به این سوالات باید به باغ گل میراکل قدم بگذاریم تا از نزدیک پرده از اسرارش برداریم و با جوایز و افتخاراتی که نصیب خودش کرده است آشنا شویم.






چرا باغ میراکل دبی؟
  • یکی از بزرگ ترین باغ های گل در جهان محسوب می شود.
  • این باغ دو رکورد را در زمینه گل آرایی در گینس به ثبت رسانده است.
  • هزاران گونه گیاهی را یک جا خواهید دید و اجازه دارید در میان آن ها قدم بزنید.
  • باغ پروانه بزرگی هم در این مکان وجود دارد که از برترین باغ های پروانه جهان است و در آن می توانید هزاران گونه مختلف پروانه را مشاهده کنید.
  • در سفر به دبی، در کنار تجربه کویرنوردی می توانید در باغ گلی رنگارنگ و پرطراوت نیز به گردشی جانانه بپردازید.




باغ گل معجزه دبی

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی باغ گل میراکل دبی | Dubai Miracle Garden
باغی پر از گل، رنگ و عطر گیاهان خوشبو؛ شاید برای لحظه ای گمان کنید که در یک مکان استوایی خوش آب و هوا و سرسبز هستید؛ اما باور کنید اینجا وسط کویر است؛ در دبی، شهر صحراها. در شهری کویری و زیر این آفتاب سوزان، باغی پر از گل ساخته اند. خود را به دست زیبایی ها بسپارید و همراه با ما قدم زدن میان گل ها را آغاز کنید.
امروزه فعالیت در حوزه گردشگری در محیط زیست بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در تمامی نقاط دنیا بسته به منابع طبیعی، محیط زیست و درجه حرارت آن منطقه اقدامات متفاوتی صورت می گیرد. یکی از این کارها ساخت بزرگترین باغ گل دنیا در دبی با نام باغ میراکل یا معجزه (Dubai Miracle Garden) است. در سال 2013 همزمان با 14 فوریه (روز عشق) این باغ افتتاح شد و نامش با عنوان بزرگترین باغ گل طبیعی دنیا بر سر زبان ها افتاد. این باغ توانست در مراسم افتتاحیه اش (به مدت 1 ماه) پذیرای 2,000,000 بازدیدکننده باشد.
ایده اولیه احداث این باغ با همکاری مجموعه دبی لند -فعال در زمینه صنایع سرگرمی- و دبی پراپرتیز گروپ (Dubai Properties Group) -فعال در زمینه مدیریت و توسعه- شکل گرفت. این پروژه بزرگ به سرپرستی عبدالناصر رحال (یک بازرگان اردنی) و توسط شرکت آکار (Akar) به انجام رسید؛ شرکتی که در زمینه محوطه سازی و کشاورزی فعالیت می کند. بد نیست بدانید که ساخت این باغ 40 میلیون درهم هزینه در برداشت.
فاز اول مجموعه در سال 2013 آماده بهره برداری شد؛ فضایی با وسعت 1950.96 متر مربع با امکانات فضای باز همچون فضاسازی های عمودی و افقی با طرح های متنوع و ویژه. در زمان بهره برداری از فاز اول، باغ میراکل، با عنوان بزرگترین باغ عمودی دنیا مشهور شد اما بعدها این عنوان را از دست داد. گسترش فاز 1 حدود 2 ماه زمان برد و 400 نیروی کار در آن فعالیت کردند. در اواسط ژوئن سال 2013 ایجاد فاز دوم باغ کلید خورد و در اکتبر همان سال به انجام رسید.
باغ میراکل دبی 72,000 متر مربع مساحت دارد و حدود 45 میلیون گل از 60 گونه مختلف از سرده اطلسی ها، شمعدانی ها، گل جعفری و ... در آن کاشته شده است. برخی از این گونه ها برای نخستین بار است که در منطقه خلیج پروش می یابند. البته باید توجه داشته باشید که هر سال تعداد این گل ها و آرایش آنها تغییر می کند زیرا همه ساله در فصل تابستان باغ گل تعطیل می شود و در این زمان به بازسازی باغ و کاشت مجدد گل ها می پردازند. مدیر مجموعه بر این باور است که بازدیدکنندگان در صورت تکرار بازدید باید باز هم با دیدنی های جدید مواجه شوند.
گل آرایی در باغ میراکل به گونه ای است که اشکال به صورت سه بعدی به نظر برسند و به شکل واقعی خود نیز نزدیک باشند. گل ها به شکل های مختلف آرایش یافته اند؛ از ستاره و قلب و مربع و مثلث گرفته تا هرم و حتا کلبه اسکیموها. در تمام قسمت های باغ میراکل ماکت هایی از ماشین، ساختمان یا حتا برج ها نیز قرار دارند و آن ها را با گل پوشانده اند؛ به عبارت دیگر اتومبیل ها، مجسمه ها و اشیایی از این دست را گل آرایی کرده اند تا جلوه ای جذاب را به نمایش بگذارند.
بد نیست بدانید که این باغ در سال 2015 به واسطه خلق یک باغ نوین توانست جایزه موزل (Mossele Award) را از آن خود کند. این جایزه از سوی شبکه بین المللی گردشگری باغ (International Garden Tourism Network) در کنفرانس گردشگری باغ تورنتو به این باغ اهدا شد. در انتها جالب است که بدانید گل ها در این باغ با استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب آبیاری می شوند و آبیاری به صورت قطره ای صورت می گیرد. 757,082 لیتر آب در هر روز برای این منظور مصرف می شود.
همچنین در فکر هستند تا درختانی هم به این باغ گل اضافه کنند تا از گل ها در برابر وزش باد محافظت کنند. این ایده ها حتا تا مرحله شکل ظاهری باغ و نحوه چیدمان گل ها پیش رفته است، به طوری که باغ در هر فصل با طرحی جدید رونمایی می شود. برای مثال در حال ساخت و اجرای هرم های گل در این باغ هستند که روزی یکی از همین ایده ها بود.
در کنار این همه زیبایی و گل های رنگارنگ شاید وجود پروانه ها هم نظرتان را جلب کند چرا که میراکل میزبان یک باغ پروانه دیدنی هم هست. در این باغ پروانه صدها پروانه زیبا و رنگین نگهداری می شود که بازدید از آن ها می تواند رنگی دیگر به گشت و گذار شما ببخشد. باز هم همراه ما باشید تا بیشتر با باغ پروانه و دیگر قسمت های میراکل آشنا شویم.


باغ گل معجزه دبی

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیدنی های باغ میراکل
به طور کلی باغ گل معجزه دبی دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است که حتا با چند بار بازدید هم ممکن است برخی از آنها را نبینید. در اینجا به این دیدنی های جذاب اشاره می کنیم:
1- گل آرایی های خارق العاده
محوطه اصلی باغ گل میراکل دبی همانند پارکی بسیار بزرگ و مملو از گل است که هر گوشه آن رنگ و شکل خاصی دارد. حدود 11 میلیون دلار هزینه صرف کاشت و ساخت این بخش از باغ گل میراکل شد بنابراین باید مکانی فوق العاده دیدنی باشد.
همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم هر تابستان میراکل تعطیل می شود تا گل های جدیدی در آن بکارند. بنابراین اگر دو سال متوالی هم به دیدار باغ گل میراکل بروید باز هم برای تان جذاب و دوست داشتنی خواهد بود.
هفت ستاره، هفت قلب، هفت هرم و پرچم امارات متحده عربی از جمله اشکال گل آرایی شده در این باغ تماشایی هستند. یک بخش از باغ میراکل با طراحی سه بعدی برای جشن تولد آماده شده است. یک ماشین فراری با راننده، ماشین های گل آرایی شده که به صورت عمودی جای گذاری شده اند، قایق های گل و طاق های اسلامی، همگی از جلوه های گل آرایی تماشایی در این باغ به شمار می روند.


2- مسیرهای رویایی
از مهم ترین تفریحات موجود در باغ گل میراکل یا معجزه دبی قدم زدن و لـ*ـذت بردن از دیدن این همه گل گوناگون در یک منطقه کویری است. برای تجربه لحظاتی لـ*ـذت بخش مسیرهای حیرت انگیزی در این باغ وجود دارد. دو مسیر پوشیده شده با طاق های گل را در باغ میراکل می بینید که سبد های گل بر فراز آن آویزان شده اند. بر بالای یک مسیر علاوه بر گل آرایی، چترهایی نیز کار گذاشته شده است؛ این قسمت به تونل چتر شهرت دارد و عبور از آن برای تان جذاب خواهد بود. در جایی دیگر گل های لیلیوم را همچون فانوس های آویزان می بینید. تونل گل جای دیگری است که می توانید از قدم زدن در آن لـ*ـذت ببرید و در کنار آن غرق تماشای دیواری شوید که اسم کشورها بر روی آن نقش بسته است.



3- باغ پروانه | Butterfly Garden
در سال 2015 قسمتی از باغ گل میراکل که حدود 1800 مترمربع مساحت دارد به پروانه ها اختصاص داده شد. این بخش دایره ای شکل به صورت سه بعدی طراحی شده است. این قسمت از باغ میراکل سرپوشیده است تا پروانه ها در کل محوطه پخش نشوند. باغ پروانه های میراکل دبی در ابتدای کار، به عنوان بزرگترین باغ پروانه سربسته جهان و نخستین باغ پروانه سربسته منطقه شهرت یافت؛ البته این عنوان در هیچ یک از منابع رسمی به ثبت نرسید.
پروانه های این باغ از 26 ناحیه مختلف جهان جمع آوری شده اند و حدود 15000 گونه مختلف دارند. بازدیدکنندگان می توانند به نوبت وارد این بخش شوند و از دیدن هزاران گونه مختلف پروانه لـ*ـذت ببرند.
از نظر ظاهری باغ پروانه از 9 گنبد تشکیل شده که محل زندگی پروانه ها هستند و در هر کدام از آنها می توانید نمایشی دیدنی از پروانه ها با رنگ ها، اندازه ها و گونه های مختلف ببینید. بخشی از این باغ نیز به موزه پروانه ها اختصاص دارد.
در هر نوبت بازدید از باغ پروانه تنها 300 نفر می توانند وارد این بخش شوند تا ازدحام جمعیت باعث آزار پروانه ها نشود. اینجا همه چیز حول پروانه ها می چرخد، نوع طراحی و تزیین، دکوراسیون و گیاهانی که در باغ وجود دارد همه و همه برای راحتی پروانه ها تهیه شده اند.



4- دهکده معطر | Fragrant Village
دهکده معطر عنوان فضایی پر زرق و برق و زیباست که 10 خانه و یک کاخ بزرگ گل آرایی شده را در خود جای داده است. انواع بسیاری از گل ها را می توانید در این بخش ببینید. نکته قابل توجه در این قسمت استفاده از گل آفتابگردان است که خورشید را دنبال می کند و جلوه ای متفاوت را به فضا می بخشد.
این دهکده معطر، گیاهان دارویی از سراسر جهان و بیش از 200 کشور را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان می توانند گیاهان را بو کنند، لمس کنند و فنجانی از دم کرده آنها را بنوشند. در این بخش محل هایی برای نشستن وجود دارد و کیوسک ها دم نوش های متنوعی را به مردم عرضه می کنند.


باغ گل معجزه دبی

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع

5- باغ خوراکی | Edible Garden

باغ های خوراکی جایی است که بازدیدکنندگان می توانند به انتخاب خود هر آنچه می خواهند بچینند و بخورند بدون اینکه باغبان به دنبال شان بیفتد!
در این بخش انواع سبزیجات و میوه ها شامل گوجه فرنگی، توت فرنگی، کاهو و ... را می بینید. سبزیجات و میوه ها به گونه ای پرورش می یابند که پاسخگوی نیاز بازدیدکنندگان باشند و در صورت نیاز به میزان بیشتری در دسترس باشند. در آینده قرار است یک باغ توت فرنگی جداگانه به مجموعه افزوده شود.
6- باغ بین المللی | International Garden
بخشی از باغ میراکل با عنوان باغ بین المللی شهرت دارد که در آن تندیس هایی گل آرایی شده را خواهید دید که از امارات متحره عربی و سایر کشورها و فرهنگ های جهان هستند. به عبارتی مجسمه های این بخش معرف سرزمین های مختلف دنیا به شمار می آیند و از جذابیت خاصی برخوردارند.


7- ایرباس A380
شاید با خودتان فکر کنید که یک هواپیما در وسط یک باغ گل چه می کند؟! این هواپیما یکی از قابل توجه ترین قسمت های باغ میراکل و سوژه عکس بسیاری از بازدیدکنندگان به شمار می رود. بر روی این هواپیما آرم هواپیمایی امارات دیده می شود و شکوه خاصی را به مجموعه بخشیده است.


8- میکی موس
اگر از طرفداران انیمیشن های کمپانی والت دیزنی باشید حتما با میکی موس محبوب هم آشنایی دارید. شخصیتی جالب توجه که طراحی خاصی دارد و طرفداران بسیاری را به دست آورده است. تصویر این شخصیت بر روی لباس ها، ظروف و وسایل تزیینی دیده می شود و بسیاری از کودکان به داشتن عروسک آن نیز علاقه نشان می دهند. در باغ میراکل نمونه گل کاری شده این شخصیت را می توانید ببینید.


9- قایق ها
لـ*ـذت بازدید شما از باغ معجزه بدون پیاده روی در این قسمت کامل نمی شود. در اینجا دریاچه ای را می بینید که از گل ساخته شده است و هفت قایق گل آرایی شده در آن لنگر انداخته اند. این تصویر رویایی شما را با خود به دنیایی دیگر می برد و خاطره ای شیرین را در ذهن تان ماندگار می کند.
10- ساعت گلی | Flower Watch
برای اولین بار در دبی، یک ساعت گل آرایی شده در باغ میراکل شکل گرفت. این ساعت تماما با گیاهان و گل های واقعی ساخته شده است و حدود 13 متر قطر دارد. یک خانه کوچک پرنده نیز بر بالای این ساعت تعبیه شده است که هر 15 دقیقه یک بار صدای آن به گوش می رسد. طراحی ساعت دو بار در سال (برای هر فصل) تغییر می کند.


11- طاووس های رنگارنگ

تندیس های گل آرایی شده بسیاری در باغ میراکل وجود دارند؛ اما برخی از آنها از شهرت بیشتری برخوردار هستند. در اینجا طاووس های رنگارنگ را می بینید که چشم بازدیدکنندگان را به خود خیره کرده اند. دُمِ چند مورد از این طاووس ها باز شده و حدود 12 متر قطر دارد. طاووس های دیگر نیز دمی بسته دارند که طول آن به 13 متر می رسد. این طاووس ها از گل های رنگارنگ درست شده اند و بر روی زمینی سبز قرار دارند.



باغ گل معجزه دبی

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
12- لاک پشت ها
در بخشی از باغ میراکل لاک پشت هایی وجود دارند که بر لاک شان گل و گیاهان مختلفی مشاهده می شود. گویی آنها یک باغچه لاک پشتی هستند و لاک شان را گل آرایی کرده اند.
13- شاهزاده قورباغه
اگر در پارک کمی جستجو کنید قورباغه سبز و بزرگی توجه شما را به خود جلب می کند که بسیار شبیه به قورباغه کارتون شاهزاده و قورباغه است. البته در اینجا تنها سر او را می بینید که از میان آب بیرون آمده است.
14- آلاچیق های باربی
آلاچیق های سفید و صورتی از جمله بخش های قابل توجه گردشگران در این باغ است. البته این آلاچیق های زیبا در میان باغ قرار گرفته اند و بازدیدکنندگان نمی توانند به آنها نزدیک شوند.



5- برج راپونزل
اگر انیمیشن راپونزل را دیده باشید؛ از سرنوشت این دختر افسانه ای و موبلند که در چنگال جادوگر اسیر شد خبر دارید. بخشی از باغ میراکل تداعی کننده این انیمیشن است و با عنوان برج راپونزل شناخته می شود. همان برجی که راپونزل در آن بزرگ شد و برای مدتی در آن اسیر بود.
16- پیاز
پیاز (The Onion) نام یکی از بخش های باغ میراکل است که گنبدی شبیه به پیاز دارد. این یکی از معدود بخش ها و سازه های گل آرایی شده است که می توانید به درون آن قدم بگذارید و گشتی در فضای داخلی آن داشته باشید.


17- خرس تدی
همان طور که قبلا اشاره کردیم، باغ میراکل در روز عشق سال 2013 افتتاح شد.. این روز با کادوهایی از خرس تدی و شکلات شناخته می شود، پس عجیب نیست که در بخشی از این باغ هم یک عروسک خرس گل آرایی شده را ببینید.


18- الهه ته فیتی
ته فیتی (Te Fiti) نام یک الهه در انیمیشن موآنا محصول کمپانی والت دیزنی است که توانایی ایجاد زندگی را دارد. باغ میراکل در بخشی تندیسی از این الهه را به نمایش درآورده است و در گیسوان آن هنر گل آرایی به خوبی دیده می شود.


19- حوضچه ماهی ها
زیبایی های باغ گل میراکل دبی انتها ندارد، برای چشم نوازتر شدن این باغ گل وسیع، سه حوضچه با ماهی های رنگارنگ نیز ساخته اند تا بازدیدکنندگان بتوانند ل**ب حوض نشسته و از هوای خوش و مناظر زیبا در کنار ماهی ها لـ*ـذت ببرند.


امکانات باغ گل میراکل
برای داشتن یک روز خوب در باغ میراکل باید امکانات خوبی در دسترس بازدیدکنندگان باشد. در این باغ می توانید از امکانات زیر بهره ببرید:
1- محوطه بازی کودکان
در بازسازی و زیباسازی باغ گل میراکل قسمتی با عنوان محل بازی کودکان نیز به این مجموعه اضافه کرده اند تا والدین بتوانند با خیالی آسوده فرزندان شان را هم همراه خود به این باغ زیبا ببرند. بازی ها در اینجا منحصر به فرد هستند و چیزی غیر از بازی های الکترونیکی را می توانید در آن بیابید. این بازی ها بچه ها را درگیر فعالیت های بدنی سالم می کنند و باعث جنب و جوش آنها می شوند. این مرکز برای کودکان 4 تا 14 سال مناسب است و محلی هم برای نمایش های شعبده بازی دارد.



باغ گل معجزه دبی

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین بازدید از باغ گل دبی
برای سهولت بازدید گردشگران و لـ*ـذت بیشتر از باغ گل میراکل دبی قوانینی در نظر گرفته شده که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم:
  • غذاخوردن در محوطه باغ ممنوع است.
  • نباید غذا و خوراکی ها را بیرون و داخل باغ گل بریزید، برای این کار سطل زباله تعبیه شده است.
  • نشستن روی چمن ها ممنوع است.
  • دوچرخه سواری در باغچه ها غیر قانونی است.


رکوردهای باغ میراکل دبی در گینس
با کمی جستجو در اینترنت و خواندن مطالب سایت های خارجی در مورد باغ میراکل عناوینی چون طولانی ترین دیوار گل دنیا، بزرگترین باغ گل دارای ماکت های گل عمودی، بزرگترین باغ گل دنیا و ... به چشم می خورند؛ اما با مراجعه به وبسایت باغ و جستجو در وبسایت رکوردهای گینس تنها دو رکورد به چشم می خورد که مورد تایید مسوولان باغ و گینس هستند. این دو رکورد عبارتند از:
بزرگترین گل آرایی دنیا
در تاریخ 2 دسامبر 2016 باغ میراکل دبی گل آرایی خارق العاده ای انجام داد و توانست شکل یک هواپیمای ایرباس A380 را با گل بازسازی کند. این گل آرایی ابعادی برابر 21.98*78.34*72.95 داشت و توانست عنوان بزرگترین گل آرایی دنیا را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت برساند.
بلندترین توپیاری دنیا
در تاریخ 25 فوریه 2018 باغ میراکل دبی با مجوزی که از سوی والت دیزنی دریافت کرده بود، یک نمایش تماشایی به راه انداخت و میکی موس، شخصیت افسانه ای و محبوب این کمپانی را با استفاده از توپیاری (Topiary) به دبی آورد. توپیاری به هنر مجسمه سازی با استفاده از هرس شاخ و برگ درختان یا بوته هاست که وقت و دقت زیادی را می طلبد. باغ میراکل توانست با این کار مجسمه ای با ارتفاع 18.06 متر بسازد و عنوان بلندترین توپیاری دنیا را به دست آورد. گفته می شود این باغ در نظر دارد در نوامبر 2018 تعدادی دیگر از شخصیت های محبوب این کمپانی را در میراکل به نمایش در آورد.




بهترین فصل سفر
باغ گل میراکل تابستان هر سال تعطیل است بنابراین از اواسط خرداد تا اواسط شهریور برای بازدید از این باغ اقدام نکنید، البته لازم است هر سال در هنگام بازدید باز هم روز مورد نظر را با وبسایت این مجموعه یا ما چک کنید تا از باز بودن باغ مطمئن شوید.
بهار: اوایل فصل بهار از بهترین زمان ها برای دیدن این باغ است؛ اما هر چه به اواخر این فصل نزدیک می شویم به دلیل گرم شدن هوا بازدید کمی دشوارتر می شود.
تابستان: در این فصل باغ گل به دلیل بازسازی فضای باغ، تعطیل است.
پاییز: زمان دقیق دوباره باز شدن باغ هر سال متغیر است و برخی سال ها این مجموعه در پاییز نیز شاید تعطیل باشد؛ اما اغلب مواقع باز است. اواخر پاییز را هم برای بازدید از این باغ پیشنهاد می کنیم زیرا هوا کمی خنک تر می شود.
زمستان: زمستان در دبی از بهترین زمان ها برای بازدید از باغ گل میراکل است و گل ها در بهترین وضع شان قرار دارند.


باغ گل معجزه دبی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا