خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
راهنمای بازدید از کاخ امپراطوری توکیو در ژاپن | Tokyo Imperial Palace
هنگامی که در شهر توکیو به سر می برید بازدید از کاخ امپراطوری توکیو می تواند هیجان انگیزترین بازدید شما در شهر باشد. این کاخ در قلب توکیو با وسعت ۳٫۴۱ کیلومتر مربع قرار گرفته است. این مساحت برای شهری که قیمت زمین در آن جزو گرانترین های جهان است، باور نکردنی است. برای توضیح دقیق تر کاخ را به چهار بخش، قسمت غربی کاخ امپراطوری، باغ های Kitanomaru در شمال، Kōkyo Higashi Gyoen یا باغ های شرقی که همان طور که از اسمشان واضح است در بخش شرقی هستند و باغ ملی Kokyogaien در جنوب محوطه قسمت کرده ایم.



چرا از کاخ امپراطوری توکیو بازدید کنیم؟
ممکن است برخی به شما پیشنهاد کنند که از بازدید از کاخ صرف نظر کنید چرا که تنها یک پارک است با چند ساختمان سنگی! اگر هدف شما از بازدید از شهر ژاپن خرید در بازارهای فروش لوازم الکترونیکی، غذاهای مخصوصش و دیگز جنبه های مدرن شهر است، ممکن است علاقه ای به بازدید از کاخ امپراطوری نداشته باشید. ولی اگر فردی علاقه مند به تاریخ، فرهنگ و طبیعت هستید کاخ جذابیت های زیادی برای شما خواهد داشت. اگر هنوز برای بازدید از آن کاملا قانع نشدید دلایل زیر را ببینید. در نقشه زیر می توانید موقعیت قرار گرفتن کاخ امپراطوری توکیو را ببینید.

۱- قلعه ایدو | Edo Castle (تاریخ کاخ امپراطوری ژاپن)
تاریخ کهن و پررمز و راز سلطنت و امپراطوری در ژاپن به ۶۶۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد. کاخ امپراطوری در مکانی ساخته شد که سابق کاخ Edo در آن قرار داشت. در سال ۱۸۶۸ پایتخت از شهر کیوتو (Heian سابق) به توکیو (ٍEdo سابق) انتقال یافت. هیچ یک از کاخ های Edo امرزوه باقی نمانده اند. تنها باقی مانده های آن کف های اصلی، دیوارها، برج های مراقبت و دروازه های ورودی هستند. در باغ های شرقی پایه های برج مراقبت را می بینید که سال ۱۶۳۸ ساخته شده و در آن زمان بلندترین برج مراقبتی بود که در ژاپن ساخته شده بود. متاسفانه برج بیست سال پس از ساخته شدن در آتش سوزی مهیب شهر از بین رفت و هیچ گاه بازسازی نشد.


۲- درون کاخ امپراطوری توکیو
در بخش غربی مجموعه کاخ اصلی قرار دارد که شامل زمین ها و ساختمان کاخ می شود. بازدید از این کاخ به جز در زورهای خاص از سال برای عموم مردم ممنوع است. در حال حاظر این کاخ خانه امپراطورAkihito و خانواده اش، صد و بیست و پنجمین امپراطور ژاپن و چهارمین فردی که از این کاخ سلطنت را اداره می کند می باشد.
حدود یک سوم کاخ برای بازدید کنندگانی که با تورهای از پیش تعیین شده بیاییند باز است. در مدت گردش با تور نباید از گروه جدا شوید و فقط می توانید نمای خارجی ساختمان ها را ببینید. ساختمان ها بعد از جنگ جهانی دوم بنا شده اند.



۳- باغ های شرقی | East Gardens
زمین های بخش شرقی به باغ ها و پارک ها اختصاص یافته اند. بازدید از آن ها برای همه آزاد است و احتمالا محبوب ترین بخش برای آن هاست. هنگامی که در شهری با تراکم جمعیت بالا هستید گردش در باغ های چنین سر سبز می تواند فراری باشد از شلوغی های آن و حتی می توانید چهره دیگری از شهروندان را ببینید.
در زمانی که این جا متعلق به قلعه Edo بود این محل مرکز اصلی ساختمان های دفاعی بود. ورودی باغ ها رایگان است و از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر به جز روزهای جمعه و دوشنبه می توانید از آن بازدید کنید.


۴- دروازه اتمان | Otemon Gate
دروازه ورودی باغ های شرقی امروزی است که روزگاری برج دفاعی در آن قرار داشت. این دروازه را اصطلاحا watari-yagura می نامند. یعنی ساختمانی که هم برای ذخیره سازی از آن استفاده می شد و هم برای دفاع. دروازه سال ۱۹۴۵ در جنگ جهانی دوم تخریب شد، آن چه امروز می بینید در سال ۱۹۶۸ بازسازی شده است.


کاخ امپراطوری ژاپن

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع


۵- موزه کلکسیون امپراطوری | Museum of the Imperial Collection (Sannomaru Shozokan)
پس از عبور از دروازه اتمان وارد موزه می شوید. موزه در سال ۱۹۹۳ برای دسترسی همگان به ۶۰۰۰ قطعه ای که در سال ۱۹۸۹ از کلکسیون امپراطوری به دولت ژاپن اهدا شد، تاسیس گشت.
در موزه می توانید آثار هنری متنوع و کهن را که بعضی هایشان بسیار قدیمی و ارزشمند هستند ببینید. در حالت عادی ساعت کاری موزه از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر است اما با تاریخ ها و مناسبت های متفاوت تغییر می کند قبل از بازدید حتما از سایت موزه ساعت کاری آن را چک کنید.


۶- پل نیجوباشی | Nijubashi Bridge
این پل ورودی رسمی و اصلی کاخ امپراطوری توکیو است و فقط برای مناسبت های مهم باز می شود. این پل مشهورترین پل ژاپن است و عکاس های زیادی از آن عکس گرفته اند. درواقع دو پل مجزا در این جا قرار دارند یک پل دیگر پشت پل سنگی با دو کمان زیبایش قرار دارد. از روبه رو آن ها کاملا یکی به نظر می رسند اما اگر زاویه دید خود را تغییر دهید متوجه هر دو پل خواهید شد.


۷- Kokyo Gaien
در بخش جنوبی کاخ امپراطوری توکیو باغ ملی Kokyogaien قرار دارد. هنگام ایستادن در باغ می توانید بهترین دید را از باقی مانده های قلعه تاریخی Edo داشته باشید و معماری خاص آن را ببینید. این باقی مانده ها شامل خاکریز، دیوارهای سنگی، برج های مراقبت و دروازه ها می شود.


۸- مجسمه سامورایی | Kusunoki Masashige Statue
برای این که بازدید کنندگان بهتر بتوانند گذر زمان را احساس کنند و به دوران فئودال ها در زمان برپا بودن قلعه Edo بروند مجسمه Kusunoki Masashige سامورایی جنگ جوی قرن چهاردهم میلادی را نصب کرده اند. گفته می شود که او تاکتیک ها و استراتژی های درخشانی داشت و با وفاداری خود نقش بزرگی در جنگ های زمان خود ایفا کرد. در قرن هجدهم دولت Meiji یاد او را زنده کرد و مجسمه وی را در مرکز شهر توکیو قرار داد.


۹- بازگشایی های و مراسم خاص
تنها در دو مراسم خاص به بازدید کنندگان امکان ورود به قسمت داخلی کاخ امپراطوری توکیو و زمین هایش داده می شود که در این مراسم آن ها امکان ملاقات با آعضای خانواده سلطنتی را نیز دارند. در روز اول سال نو یعنی اول ژانویه امپراطور و خانواده اش ۵ بار به روی بالکن می آیند و برای مردم دست تکان می دهند. توجه داشته باشید که برای از دست ندادن مراسم باید بین ساعت های ۹:۳۰ صبح تا ۲:۱۰ بعد از ظهر در این مکان حظور داشته باشید.
مراسمی بسیار مشابه در روز ۲۳ دسامبر به مناسبت تولد امپراطور برگزار می شود. که از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۲۰ ادامه دارد. در این روز ۳ بار خاندان سلطنتی به بالکن می آیند.


کاخ امپراطوری ژاپن

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا