خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک ملی پنانگ National Park Penang
پارک ملی پنانگ یکی از نقاط جذاب کشور مالزی و از زیباترین پارک های این کشور است. این پارک ملی کوچکترین پارک ملی مالزی محسوب می شود و گردشگران می توانند یک روز خود را با فعالیت های مختلفی مثل پیاده روی در جنگل، ماهیگیری و آفتاب گرفتن در سواحل آرام و استراحت روی شن و ماسه های طلایی ساحل پر کنند. به جز این جاذبه های دیگری در پارک وجود دارد که همه گردشگرانی که به این پارک می آیند می توانند از آن استفاده کنند. این پارک که بسیار کوچکتر از منطقه گردشگری تانن نگارا است در جزایر مالزی یکی از مکان های طبیعی زیبا است که گردشگران را به خود جذب می کند. این پارک ملی در گوشه شمال غربی جزیره پنانگ قرار دارد.


تاریخچه پنانگ
آثار و مدارک باستان شناسی نشان می دهد که پنانگ در اوایل دوران نوسنگی سکونتگاه انسان ها بوده و آثار و باقی مانده های انسانی که قدمت آن به ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش می رسد از این منطقه یافت شده است. آثار سفالگری و وسایل شکاری که از پنانگ بدست آمده این نظریه را تایید می کند. این مصنوعات نشان می دهد که این منطقه در گذشته های دور مسکونی بوده است. در ۱۸۴۵ کتیبه ای از این منطقه بدست آمد و باستان شناسان و محققان به بررسی آن پرداختند.
بر اساس نظر مورخان جزیره پنانگ، استفاده از اصطلاح جزیره پنانگ برای اولین بار توسط ملوانان چینی سلسله مینگ در قرن ۱۵ بکار رفته است. پژوهشگران معتقدند شخصی به نام کاپیتان فرانسیس نور اولین بار در ۱۷۸۶ به جزیره پنانگ پا گذاشت. بنابراین تاریخ مدرن پنانگ از سال ۱۷۸۶ آغاز شد، زمانی که کاپیتان فرانسیس نور بازرگان انگلیسی برای مأموریتی که از شرکت بریتانیایی هندوستان بر عهده داشت در جزیره پنانگ فرود آمد.


برای کاپیتان نور جزیره پنانگ که در وسط مسیر تجارت دریایی در امتداد تنگه ای بین چین و هند واقع شده بود محلی مناسب برای تجارت بود و همچنین نقطه ای ایده آل برای محدود کردن گسترش سرزمین های فرانسوی و هلندی در آسیای جنوب شرقی بود. بریتانیا که به دنبال پایگاهی دریایی در منطقه برای نگهداری کشتی های نیروی دریایی سلطنتی بود با سـ*ـیاست هایی رقبای قوی خود در شمال سیام و برمه و همچنین شورش داخلی که با آن مواجه شده بود را دفع کرد.
به همین دلیل نور برای مذاکره با سلطان عبدالله حاکم منطقه تلاش کرد. در نتیجه در قبال حمایت از سلطان از خطر دشمنانش و کمک نظامی علیه دشمنان که از طریق اعزام نیرو به جزیره پنانگ از کمپانی بریتانیایی هند شرق صورت می گرفت سلطان هم امتیازاتی به نور بدهد. مذاکرات با موفقیت به نتیجه رسید. نور مالکیت رسمی این جزیره را در ۱۷۸۶ به نام پادشاه بریتانیایی، پادشاه جورج سوم و کمپانی هند شرقی هندوستان اعلام کرد. پس از آن این جزیره به جزیره شاهزاده ویلز که وارث تاج و تـ*ـخت بریتانیا بود تغییر نام داد و شهر جورج تاون را در شمال شرقی آن تاسیس کرد. بسیاری از مهاجران اولیه جزیره از جمله خود نور در سال ۱۷۹۴ به مالاریا مبتلا شده و فوت شدند.


پارک ملی پنانگ

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی های پارک ملی پنانگ
وقتی کسی به پنانگ می رسد اولین چیزی که توجه او را به خود جلب می کند سواحل و غروب آن است. پیاده روی در جنگل های پارک ملی پنانگ و محو شدن در طبیعت پارک انسان را شگفت زده می کند. از ویژگی های مهم این پارک این است که مسیرهای پیاده روی به خوبی مشخص شده اند اما اگر ترجیحا گردشگران بدون هماهنگی با راهنما در این مسیرها پیاده روی نکنند بهتر است. پارک ملی پنانگ واقعا مکانی عالی برای گشت و گذار است که طبیعتش پیچیدگی های خود را دارد.
در ادامه مسیر پیاده روی در ساحل به سرعت به یک مسیر جنگلی ختم می شود که دارای ناهمواری های زیاد و ریشه های بزرگی که روی زمین کشیده شده است . داستان های زیادی درباره بناها و کلبه های کوچکی در این بخش از پنانگ وجود دارد. در پنانگ برای عبور از یک طرف ساحل به سمت دیگر با قایقهایی که در آنجا وجود دارد جابه جایی امکان پذیر است. در حقیقت اینجا مثل یک اردوگاه در یک مکان زیبا است.


مردم محلی در سراسر ساحل برای فروش مواد غذایی به گردشگران مکان هایی را راه اندازی کرده اند اما هیچکدام از آنها نگرانی بابت فروش محصولات و مواد غذایی خود ندارند و اگر مواد غذایی را نفروشند دور می ریزند که این غم انگیز بود چون مواد غذایی شان از دست می رود. تعداد زیادی از فروشندگان مواد غذایی را در کیسه های باز در هر جا رها می کنند اما در این جزیره هیچ میمونی وجود ندارد که این مواد غذایی را استفاده کند و این بسیار عجیب است.
پارک ملی پنانگ یکی از بهترین پارک هایی است که حمل و نقل عمومی در آن خیلی راحت و قابل دسترسی است. از ایستگاه اتوبوس تا ورودی پارک فاصله کوتاهی وجود دارد. بازدید از نقاط گوناگون پارک ملی پنانگ هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر امکان پذیر است.


همچنین اگر گردشگران بعد از پیاده روی هنوز انرژی کافی داشته باشند و ۳۰ دقیقه بیشتر مسیر پیاده روی را ادامه دهند می توانند به قدیمیترین فانوس دریایی مالزی که دومین فانوس دریایی مالزی از نظر قدمت است برسند که یک مسیر پله ای مارپیچی در فانوس دریایی به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا به چشم انداز بی نظیری که از بالای آن قابل دیدن است دست پیدا کنند. پارک ملی پنانگ اولین منطقه حفاظت شده در کشور مالزی است که تحت قوانین پارک های ملی مالزی اداره می شود و در سال ۱۹۸۰ در فهرست مناطق حفاظت شده به ثبت رسیده است. پارک ملی پنانگ برای حفظ و حفاظت از گیاهان و جانوران و همچنین از نظر زمین شناسی، باستان شناسی، تاریخی، قوم شناسی، علمی و طبیعت آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.


مسیر دسترسی پارک ملی پنانگ
مالزی در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و فاصله آن با کشور ما زیاد است بنابراین راحت ترین راه برای رسیدن به مالزی استفاده از مسیر هوایی با هواپیما است. یا اینکه از طریق سفر زمینی و یا ترکیبی به این کشور سفر کرد. همچنین گردشگران می توانند با تورهای مالزی یا بصورت شخصی به پایتخت این کشور بروند و از آنجا با اتوبوس یا ون به پارک ملی پنانگ بروند.


پارک ملی پنانگ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا