خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,745
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 18 ساعت 55 دقیقه
معرفی دوربین های هوشمند
دوربین های فشرده دارای توانایی کنترل تصویر در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 به بازار معرفی شدند. دوربین های خودکار پوینت اند شوت توانایی محاسبه سرعت شاتر، دیافراگم، و تمرکز را داشته و استفاده از آنها برای عکاسان عادی راحت تر بود چرا که سبب می شد عکاسان بر روی ترکیب بندی تمرکز کنند اما متخصصان و آماتور جدی همچنان ترجیح می دادند که با دوربین های SLR کار کرده و از کنترل تصویر لـ*ـذت برده و تنظیمات خود را انجام دهند.

عصر دیجیتال
سازندگان زیادی در دهه های 1980 و 1990 برای ذخیره کردن تصاویر به صورت الکترونیکی بر روی دوربین ها کار کردند. در دوربین های پوینت اند شوت از رسانه های دیجیتال به جای فیلم استفاده می شد.
اولین دوربین دیجیتال پیشرفته را در سال 1991 شرکت کودک تولید کرد. امروزه ساده ترین دوربین پایه پوینت اند شوت تصاویر با کیفیت بالاتری نسبت به صفحه مفرغی دارند و تولید کنندگان دیگر مانند کنن، نیکون، و ...دوربین های دیجیتالی پیشرفته ارائه می کنند.حتی گوشی های هوشمند نیزعکس چاپی با کیفیت بالا را می توانند بیاندازند.

انواع عکاسی
پس از بررسی دوربین و مرحله ی آغاز و تکامل عکاسی در بخش فرهنگ و هنر نمناک به انواع عکاسی خواهیم پرداخت.

عکاسی خبری
یکی از انواع عکاسی است که در آن عکاس عکس هایی را می گیرد که پیام و هدف اصلی این عکس های خبری یا فتوژورنالیسم خبر رسانی است.

عکاسی شب
یکی از انواع عکاسی است که در آن عکاسان در شب و تاریکی هوا از فضا عکس می گیرند. از دیافراگم های بسته و زمان های نوردهی طولانی در این نوع عکاسی استفاده می شود.

عکاسی ماکرو
در این نوع از عکاسی، عکاسان از نمای نزدیک و بطور معمول از سوژه های کوچک عکس می گیرند.


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,745
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 18 ساعت 55 دقیقه
عکاسی صنعتی
در عکاسی صنعتی که یکی از شاخه های عکاسی است، عکاس از فرایندهای تولید، محصولات، سازمان کار، کارکنان و یا تجهیزات سازمانی به سفارش یک سازمان صنعتی عکسبرداری می کند.

انواع سبک های عکاسی
انواع سبک ها در عکاسی را در این قسمت بخوانید:

عکاسی معماری
عکاسی معماری یکی از انواع عکاسی است که در آن از آثار معماری و ساختمان ها عکسبرداری می شود و دو فاکتور زاویه دید و نوع لنزبسیار پراهمیت است زیرا آثار معماری بزرگ بوده و عکاس نمی تواند از آن ها فاصله بگیرد.

عکاسی اجسام بی جان
یکی از سبک های عکاسی است که تصاویر اشیاء محیط پیرامون و بی جان و غیر متحرک را ثبت می کند. هدف اصلی در عکاسی طبیعت بی جان بیان ایده و مفهومی خاص به ساده ترین شکل می باشد. در این سبک که بسیار دشوار است، عکاس باید توانایی نورسنجی دقیق داشته و از ذوق ترکیب بندی بالا برخوردار باشد.

عکاسی حیات وحش
در این نوع عکاسی، عکاسان با استفاده از لنز تله و سه پایه از حیات وحش و حیوانات و جانوران عکس می گیرند.


--38b9b72f8503b905.jpeg


تاریخچه عکاسی

 

-FãTéMęH-

مدیر ارشد رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد انجمن
  
عضویت
28/5/23
ارسال ها
2,769
امتیاز واکنش
10,745
امتیاز
328
محل سکونت
بوشهر
زمان حضور
44 روز 18 ساعت 55 دقیقه
عکاسی نجومی
یکی دیگر از سبک های عکاسی است که در آن به روش های مختلف و به وسیلهٔ تلسکوپ از ستاره ها و سیارات عکس گرفته می شود. زمان نوردهی این عکس ها چند دقیقه تا چند ساعت است.

عکاسی ورزشی
یکی از انواع عکاسی است که عکاس با لنزهای قدرتمندی مانند تله و زوم از صحنه های ورزشی و ورزشکاران عکس می گیرد. برای این نوع از عکاسی دوربین باید قابلیت استفادهٔ مکرر از شاتر را داشته باشد.

عکاسی پرتره
عکاسی پرتره یک عکس ساده نیست و در آن از چهرهٔ انسان عکسبرداری می شود و ویژگی های فردی، افکار، اخلاق مد نظر عکاس قرار می گیرد.

عکاسی از طبیعت
عکاسی طبیعت یکی دیگر از سبک های عکاسی است که در آن بدون اینکه اثر مستقیم یا غیر مستقیمی از حضور انسان وجود داشته باشد، از گیاهان، جانوران، کوه ها یا صخره ها عکس گرفته می شود و در آن نباید گیاهان پرورش داده شده از سوی انسان، راه ها، حیوانات اهلی یا حیوانات وحشی خارج از محیط زیست وجود داشته باشند.

عکاسی از مناظر
در این نوع عکاسی حضور انسان یا عناصر انسانی اشکالی ندارد و در آن عکاسان با استفاده از لنز واید، سه پایه از جهان پیرامون و مناظر عکسبرداری می کنند. در این نوع از عکاسی از بسته ترین دیافراگم (11 تا 22) برای به دست آوردن بیشترین عمق میدان استفاده می شود.

منبع: نمناک


تاریخچه عکاسی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا