خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
تربیت کودکان یک امر مهم و اساسی است که در شخصیت و آینده کودک بسیار موثر می باشد بنابراین والدین باید نهایت تلاش خود را برای تربیت کودک انجام دهند.
اصول مهم در تربیت کودک چیست
شما می توانید با استفاده از این 10 نکته رابـ ـطه ی بهتری با کودک خود برقرار کنید، شادی بیشتری به زندگی او بیاورید، او را برای موفقیت های آینده در زندگی آماده کنید و در نهایت پدر و مادری عالی باشید پس این نکات را یاد بگیرید و از آن در تربیت کودک تان نهایت استفاده را ببرید.

بهترین روش برای تربیت کودکان چیست
یادگیری نکات تربیت کودک همیشه از مهم ترین بخش های وظایف والدین است، به خصوص این درباره تازه پدر مادرها اهمیت بیشتری دارد. در ادامه نکات تربیتی ساده و مختصری را برای شما آماده کرده ایم تا با استفاده از آن ها در سال جدید بتوانید کودکتان را هر چه بهتر تربیت کنید .
فرصت اشتباه به کودکتان بدهید
اجازه بدهید که کودک اشتباه کردن را هم تجربه کند، پس اگر در هوای گرم فصل تابستان برای پارک رفتن می خواهد پالتو بپوشد، با او مخالفت نکنید، اما لباس نخی و تابستانی هم همراه خودتان داشته باشید. زمانی که کودک اشتباه خود را پذیرفت و قبول کرد که هوا خیلی گرم است با سرزنش به او نگویید که « دیدی؟ حرف من رو گوش ندادی. من که بهت گفته بودم!» فقط لباس زمستانی اش را عوض کنید و از او بپرسید:«پوشیدن این لباس در هوای گرم چطور بود؟» در این صورت او احساس ناخویندی نخواهد داشت و می فهمد که اگر اشتباه هم کند باز هم پدر و مادرش او را دوست دارند .
#نمناک


نکات مهم در تربیت کودک برای پدران

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
به کودکتان برچسب نرنید
وقتی که برچسب خجالتی بودن یا غیر اجتماعی به کودکتان می زنید، او به مرور در این نقش فرو رفته و تصور می کند که واقعا خجالتی و منزوی است. به این ترتیب شما نه تنها از غیراجتماعی شدن کودکتان جلوگیری نمی کنید، بلکه او را به سمت چنین رفتاری هدایت می کنید. به جای این کار سعی کنید او را در محیط هایی قرار دهید که فرصت دوستی و معاشرت با هم سن و سالانش را پیدا کند .
اجازه دهید کودکتان گریه کند
بگذارید کودک تان گریه کند و آرام شود. او باید بداند که گریه کردن ربطی به زن بودن، مرد بودن و کوچک یا بزرگ بودن ندارد. کودکتان باید احساساتش را بروز بدهد و یاد بگیرد که آن را درون خودش نریزد. پس به کودکتان نگویید:«گریه نکن!» یا «مرد که گریه نمی کنه!» این باعث می شود کودکتان به مرور فردی درونگرا و گوشه گیر شود .
به کودکتان یاد بدهید که همیشه هم حق با بزرگترها نیست !
برخی والدین به کودک خود می آموزند که همیشه باید به حرف بزرگ ترها گوش کرد و همیشه حق با بزرگ ترهاست اما در برخلاف تصور شما این آموزش کاملا اشتباه است. کودک باید یاد بگیرد که گاهی هم به خواسته های دیگران «نه» بگوید، چون در غیر این صورت کودک خود را تسلیم هر نوع خواسته بیمارگونه و آزاردهنده ای خواهد کرد، صرفا به این دلیل که آن خواسته از طرف یک بزرگتر بیان شده است .
نگران شلختگی کودکتان نباشید
کودک با بهم ریختن وسایل نیازش را به کنجکاوی نشان می دهد. ممانعت والدین از کنجکاوی های کودکانه، چراغ های ذهن کودک را خاموش می کند. نگران شلختگی فرزندتان نباشید، او نظم و ترتیب را از شما می آموزد. یادتان باشد کودکانی که بیشتر اقدام به لمس کردن، چنگ زدن، چشیدن و حتی پرتاب اشیای اطراف خود می کنند، از توانایی بهتری در یادگیری برخوردار هستند. کثیف کاری کودکان شاید برای شما ناراحت کننده باشد اما این رفتار می تواند درک کودک از دنیای اطراف خود را افزایش دهد. بازی کردن و لمس اشیای مختلف می تواند مهارت یادگیری کودک را به شدت تقویت کند .


نکات مهم در تربیت کودک برای پدران

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین هدیه برای کودکتان بـ*ـو*سیده شدن و در آ*غو*ش گرفتن است
گرانبهاترین هدیه ای که که می توانید به فرزندتان بدهید؛ در آ*غو*ش گرفتن و بـ*ـو*سیدن او است. این هدیه حتی از اسباب بازی و هدیه های مادی دیگر نیز ارزشمندتر است . وقتی فرزندتان کار خوبی کرد، حتما او را به صورت عاطفی، لمسی تشویق کنید . هرگز به او نگویید:«خب برو بسه دیگه!» اجازه بدهید تا زمانی که می خواهد در آغـ*ـوش شما بماند. یک نکته مهم دیگر در این رابـ ـطه اینکه محبت های لمسی سن و سال نمی شناسد. هرگز به این خاطر که فرزندتان بزرگ شده و حالا به نوجوانی رسیده، او را از آ*غو*ش خود محروم نکنید .
به جای کودکتان احساس نکنید
به جای کودکتان احساس نکنید و حرف نزنید! نگویید:«حالا دیگه سردت شده، بیا لباس تنت کنم. یخ کردی!» «بیا غذا بخور گرسنه ت شده!» «بذار من برات این رو درست کنم!» این حرف ها باعث می شود که ارتباط کودک با خودش، بدنش و احساساتش قطع شود. علاوه بر این شما با این رفتار باعث می شوید که استقلالش از او گرفته شود و کودکی وابسته تربیت شود .
وقتی کودکتان حرفتان را گوش نمی دهد رفتار خودتان را اصلاح کنید
آیا هر چه به کودکتان می گویید، حرف شما را گوش نمی دهد؟ کلافه شده اید و نمی دانید چه کنید؟ ساده است چون بچه ها شنوده های خوبی نیستند اما مقلدهای خیلی خوبی هستند. وقتی شما فریاد می زنید که چاقو را زمین بگذارد، او نه تنها چاقو را زمین نمی گذارد، بلکه فریاد هم می کشد. چرا که شما با داد و فریاد حرف تان را زده اید. اگر با مهربانی رفتار کنید، آنها هم جواب مهربانی شما را می دهند. اگر با احترام با او برخورد کنید، او هم به شما احترام می گذارد. در هر حال این شما هستید که تعیین می کنید، رفتار او باید چگونه باشد .
از خودتان انتقاد نکنید
با خودتان مهربان باشید و مدام از خودتان انتقاد نکنید. انتقاد از ظاهر خودتان این پیام را به کودک می دهد که عزت نفس یک شخص به مدل شلوار یا وزن یا قد او بستگی دارد. این رفتار به ویژه در دخترها نمود بیشتری خواهد داشت. دخربچه ها بسیار تحت تاثیر رفتار و گفتار مادرشان هستند. رفتار شما به عنوان مادر باعث می شود که کودک یک عمر خودش را با ذهنیت های شما در آینه ببیند و قضاوت کند. این رفتار علاوه بر اینکه باعث رفتن به سمت عادات غذایی بد و رژیم های سخت می شود، بلکه اعتماد به نفس فرزندتان را هم از او می گیرد .
این 3 جمله ممنوعه را به کودکتان نگویید
وقتی شما، برای آرامش کودک تان که آسیب دیده و زخمی شده است، دیوار یا اسباب بازی را سیلی می زنید و می گویید:«اینو دعواش کردن، دیگه گریه نکن» یا « الان می رم می زنمش!» به صورت غیرمستقیم «انتقام گیری» را به کودکتان می آموزید. اگر به کودک بی اشتهایتان بگویید:«اگر غذا نخوری، غذا را به فلانی می دهم!»، به این ترتیب «خساست» را به کودکتان آموزش می دهید. اگر کودکتان خواهرش را کتک زد، نگویید:«این را نکن!» بلکه دستش را بگیرید و بر سر خواهرش بکشید و بگویید با دستت می توانی کارهای بهتری هم انجام دهی .


نکات مهم در تربیت کودک برای پدران

 

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,430
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
چند اصل مهم در تربیت کودکان
تحسین و پاداش
بهترین پاداش برای کودکان تعریف، تمجید، تحسین و محبت شماست. استفاده از اسباب بازی و خوراکی های متنوع برای پاداش به کودکان الزامی نیست. شاید استفاده از تابلوی ساده ای که در آن ها رفتار خوب فرزندتان را با یک ستاره پاداش دهید، موثرترین تمجید از وی باشد .
حد و حدود و خط قرمزها
کودکان باید به طور کامل با حد و حدود و خط قرمزها آشنا باشند و به وضوح بدانند چه کارهایی پذیرفته و کدام غیرقابل قبول هستند. با تعیین حد و حدود برای فرزندتان مشخص می کنید از وی چه انتظاری دارید و محدوده آزادی عمل او کجاست .
نظم
حد و حدود و خط قرمزها با رعایت نظم امکان پذیر می شود و نظم یعنی نظارتی قاطعانه و عادلانه. برای برقراری نظم راه های متفاوتی مانند قاطعیت در صحبت کردن یا هشداری ساده با حرکت انگشت سبابه وجود دارد، اما نکته پراهمیت این است که هرگز نباید نظم را با استفاده از خشونت و تنبیه برقرار کنید .
هشدارها
هشدار دو نوع است. در هشدار نوع اول برنامه بعدی روزانه را به اطلاع کودک می رسانید. برای مثال به او اطلاع می دهید که به زودی باید آماده رفتن به رختخواب شود یا اینکه تا چند دقیقه دیگر سفره غذا پهن می شود. در هشدار نوع دوم رفتار نامناسب فرزندتان را به گوشزد می کنید و در واقع به او فرصت می دهید تا رفتار خود را تصحیح کند .


نکات مهم در تربیت کودک برای پدران

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا