خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
فتوژورنالیسم یعنی عکاسی درخدمت مطبوعات یا عکاسی خبری ، حرفه عکاسان مطبوعاتی یعنی که با دوربینهای عکاسی خود اخبار و گزارش تهیه کنند و وقایع را در قالب بصری (تصویری) ارائه دهند همچنین عکاسان خبری باید در کار خود مهارت داشته باشند و همچون خبرنگاری جستجوگر ، کنجکاو ، مصمم و قاطع بوده و مانند نویسنده ای زیرک و هوشمند از نیروی تخیل و قوه تشخیص و فراست بهره مند باشد .
● منظور ازعکاسی در فتوژورنالیسم چیست ؟
در بسیاری از رویدادهای خبری مانند شورشها ، تظاهرات و یا جنایت ها هیچ راهی برای ثبت علت اصلی آن حادثه وجود ندارد و عکس برداری از حادثه می تواند پرده از پوششها بردارد مثلاً حوادثی مانند تصادف اتومبیل توسط عکس برداری موضوع را کاملاً مشخص می کند .
عکسهای جنایی و در واقع تصاویری را که از قتلها و ضرب و شتم ها گرفته می شوند که احساسات خوانندگان را بر می انگیزد و کنجکاوی آنها را فرو نشاند. نویسنده وقایع خبری در قیاس با کاری که یک عکاس ساده خبری برای تشریح و توصیف یک صحنه جنایت انجام می دهد وقت بیشتری را باید صرف کند و به لغات و کلمات مناسب برای تشریع و توصیف صحنه مورد نظر که زمان زیادی را در بر می گیرد.
مسئله «سبک» در عکاسی خبری امری تازه نیست. روستی کندی می‌گوید، سبک ویلیام یوجین اسمیت ماندگار است و در گذشته خیلی از فتوژورنالیست‌های جدی از او پیروی می‌کردند. او فکری را پرورش می‌داد و نهایتاً آن را با چندین عکس و البته یکی دو عکس بسیار قوی ارائه می‌داد. خیلی از کارهایی که او انجام داد، مانند پزشک دهکده، قابلیت آن را داشت که در مورد افراد دیگری هم انجام بگیرد.

خصوصیت دیگر عکس‌های خبری عینی‌گرایی یا بی‌طرفی آنها است. در واقع عکس خبری تا حد امکان باید واقع‌گرایانه باشد (انتزاعی یا ذهنی نباشد) و سعی در «نمایش واقعیت به صورتی که اتفاق افتاده است» داشته باشد. عکس خبری به نوعی سند شبیه است که می خواهد ثابت کند «این اتفاق افتاده است» یا «این نما این‌گونه بوده است».

. روایت‌گونه یا داستان گو:

خصوصیت دیگر عکس‌های خبری روایی بودن آن‌هاست. عکس‌های خبری معمولا همراه با خود داستان یا روایتی دارند که می‌تواند موضوع خبر یا گزارش باشد. عکس خبری، راوی سیر وقایعی است که از لحاظ زمانی و مکانی عکس را احاطه کرده‌اند. عکس خبری یک «فریم» و یک «برش» از واقعیتی است که در جریان بوده است و عکاس آن را به عنوان نماینده کل داستان (واقعیت جاری) انتخاب کرده است.


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
. لحظه‌ای بودن:

شاید مهمترین خصوصیت عکاسی خبری خصوصیت لحظه‌ای بودن آن است. عکاس خبری معمولا عکس‌هایش را از قبل پیش‌بینی نمی‌کند (نمی‌تواند پیش‌بینی کند). همچنین او امکان تنظیم صحنه یا نور را زوایه دید را ندارد. او مجبور است خود را در زمان و محلی که کانون اخبار هست (یا ممکن است بعدها بشود) قرار دهد و مترصد شکار لحظه‌های جالب بماند. دیگر اینکه در بسیاری از موارد عکاس خبری فرصت تکرار عکس را ندارد چون سوژه معمولا یا در حال حرکت است یا از نظر زمانی فقط برای مدت کوتاهی در دسترس. به این ترتیب عکاس خبری مجبور است از توانایی و مهارت تشخیص و پیش‌بینی موقعیت و به‌ویژه تحرک و چابکی بالایی برخوردار باشد.

توجه داشته باشید که عکاسی خبری با عکاسی مستند فرق می کند، اگر چه اصولا مرز دقیقی نمی توان میان این دو کشید و این دوگونه عکاسی ممکن است در برخی زمینه های مشترک باشند. عکاسی مستند حوزه وسیع تری را در بر می گیرد و می تواند محدود به بازه زمانی یا تاریخی مشخصی نباشد. عکاسی مستند محدود به حوزه خبر نیز نیست و می تواند موضوعات مختلفی مانند تحقیقات علمی در حوزه های طبیعی یا اجتماعی را نیز شامل شود.

. همبستگی حسی عکاس با موضوع:

عکاس خبری معمولا در معرض همان خطراتی است که در محیط خبری به صورت واقعی وجود دارد. خطراتی مانند جنگ، شورش، تروریسم، بلایای طبیعی، بیماری، گروگان‌گیری و موارد دیگر این نوع از عکاسان را تهدید می‌کند. عکاس‌های خبری نمی‌توانند دور از مهلکه بمانند و تا آرام شدن اوضاع صبر کنند، چرا که ثبت لحظه به لحظه و عینی وقایعی که در جریان هستند، جذابیت و ارزش ویژه خبری دارد و به اصطلاح عکس هر چه زنده‌تر باشد از لحاظ خبری جذاب تر می شود. به این ترتیب عکاس خبری ناچار است «خود را با موضوع عکاسی درگیر کند» و با توجه به انواع مخاطراتی که در پیش دارد، به ناچار از لحاظ عاطفی درگیر می‌شود. عکاس خبری ضمن رعایت بی‌طرفی و اصل عینی‌گرایی اصولا نمی‌تواند از لحاظ حسی و ذهنی با موضوع درگیر نشود. این تناقض عجیب و شگفت‌انگیز است که عکس‌های خبری در محیط‌هایی مانند «جنگ» یا «انقلاب» را جذاب و متمایز می‌کند.

خصوصیت‌های «عکاسی خبری» به قدری در فرهنگ عکاسی تثبیت شده است که گاهی شاهد عکاسی در حوزه‌های مختلف به «سبک خبری» هستیم. مثلا ممکن است با استفاده از تکنیک‌ها و ویژگی‌های عکاسی خبری از یک منظره یا یک رویداد خانواده‌گی عکس‌برداری کرد و حال و هوای خبری (واقع‌گرایانه) به آن داد. از تکنیک ها و سبک و سیاق عکاسی خبری در تهیه و تنظیم تبلیغات موثر تجاری یا سـ*ـیاسی به صورت گسترده‌ای استفاده می شود، چون ماهیت واقع‌گرایانه سبک عکاسی خبری، تبلیغات را باورپذیرتر می‌سازد .


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
هدف اصلی عکاسی خبری (Photojournalism) ثبت اتفاقات خبری است ماموریت اولیه عکاس خبری تهیه تصویری است که کامل کننده یک گزارش باشد. هر چند یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند تصاویر یک خبر را پیش از یک گزارشگر تهیه کند. تصاویر خبری تلاش می‌کنند تا با جلب نظر مخاطب، آنها را به دیدن و یا شنیدن باقی گزارش ترغیب کنند. اما در عین حال عکس خبری باید نماینده و شاهدی صادق در ماجرای اتفاق افتاده باشد. بنابراین برای عکاسان حرفه‌ای و مسئولین رسانه‌ها، هرگونه دستکاری و یا تغییر عکس در محدوده نکات غیر اخلاقی قرار می‌گیرد. مرامنامه‌های اخلاقی شاخصه‌هایی هستند که حوزه عکاسی خبری را از سایر شاخه‌های عکاسی متمایز می‌کنند عکاسی خبری به علت صداقت در ثبت تصویر، کاربردی‌ترین شاخه عکاسی است. از سوی دیگر ممکن است بعضی با در نظر گرفتن اهمیت کادربندی، انتخاب زاویه دید و لنز مناسب، عکسی خبری را در بخش هنری دسته بندی کنند. به ویژه اینکه در سال‌های اخیر، عکس‌های خبری زیادی در گالری‌ها به نمایش در آمده است.

اما اطلاق عنوان هنر به عکاسی خبری مشکلات زیادی را به وجود آورده چرا که پیروی از مرامنامه‌های اخلاقیدر زمینه یک کار هنری بی‌معنی به نظر می‌رسد و همین اتفاق ممکن است در آینده باعث سلب اعتماد مخاطبان عکس‌های خبری شود.

جستجو عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم به عکس‌هایی گفته می‌شود که پبام و هدف اصلی آنها خبر رسانی است. [۱] و آنگونه که کارشناسان رسانه تعریف می‌کنند؛ عکاسان خبری، همان نویسندگان مقاله و مخبران خبر به وسیله تصویر یا همان عکس هستند[۲]

سه تعریف رایج درباره عکاسی خبری وجود دارد:[۳]

هنری است که برای قصه‌گویی عکاسانه به کار گرفته می‌شود تا زندگی را مستند کند. پدیده‌ای جهانی است و به همه مربوط است و از محدودیت‌های زبانی و فرهنگی عبور می‌کند. فتوژورنالیسم ما را به عکس‌هایی ارجاع می‌دهد که یک داستان را بیان می‌کند؛ مثل عکس‌هایی که در رسانه‌های خبری می‌بینیم یا مجلات، گاه‌نامه‌ها یا هفته‌نامه‌ها. این عکس‌ها می‌تواند دربر گیرندهٔ عکاسی مستند، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی در صحنه، عکاسی ورزشی، زندگی جاری، علایق انسانی و به تصویر کشیدن شیوه معاصر و رایج زندگی باشد. اما نکتهٔ مهم در این بخش این است که در فتوژرنالیسم روایت عکس مقدم بر قضاوت است، یعنی باید عکس، دیگران را به قضاوت بکشد، پس لازم است به عکاسان خبری گفته شود: سعی نکنید قضاوت خود را به عکس القا کنید. در فتوژرنالیسم، عنوان یا مضمون مقدم بر عکس است و باید به مخاطبان و بینندگان و کسانی که داوری می‌کنند کمک کند تا خودشان داستان یا ماجرا را کشف کنند.

ژورنالیسمی است که داستانی را از طریق تصاویر بیان می‌کند. می‌توان این‌طور برداشت کرد که در ذهن غربی‌ها، فتوژرنالیسم تک فریم نیست؛ به همین علت است که همیشه یک فیچر یا گزارش تصویری جداگانه دارند و یک تک فریم؛ که تک فریم در واقع اوج گزارش تصویری است.

تعریف آخری که از فتوژورنالیسم می‌توان عنوان کرد این است که گفته شود:شکلی ویژه از ژورنالیسم است که تصاویری را خلق می‌کند تا داستانی خبری را بازگو کند؛ هرچند معمولا این‌طور فهم می‌کنند که اصل بر تک فریم است، در حالی که اینطور نیست. در حالت عام‌تر هم به مطالب بسیار مهم و جدی که عکاسی شده‌است گفته می‌شود.


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
ژورنالیسمی است که داستانی را از طریق تصاویر بیان می‌کند. می‌توان این‌طور برداشت کرد که در ذهن غربی‌ها، فتوژرنالیسم تک فریم نیست؛ به همین علت است که همیشه یک فیچر یا گزارش تصویری جداگانه دارند و یک تک فریم؛ که تک فریم در واقع اوج گزارش تصویری است.

تعریف آخری که از فتوژورنالیسم می‌توان عنوان کرد این است که گفته شود:شکلی ویژه از ژورنالیسم است که تصاویری را خلق می‌کند تا داستانی خبری را بازگو کند؛ هرچند معمولا این‌طور فهم می‌کنند که اصل بر تک فریم است، در حالی که اینطور نیست. در حالت عام‌تر هم به مطالب بسیار مهم و جدی که عکاسی شده‌است گفته می‌شود.

تعریف دیگه عکاس خبری



عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم ثبت وقایع به صورت مستند گونه و بدون داستان پردازی و اغراق است. همان‌گونه که از اسم آن برمی‌آید این عکس ها تکیه بر ارائه اطلاعات و اخبار روز دارند. عکس های خبری گاها به صورت تک عکس یا به صورت مجموعه‌ای از چندین عکس ارائه می‌شوند.
فتوژورنالیسیت، در واقع یک گزارشگر یا مفسر اخبار است که وقایع را با دوربین خود به صورتی هنری به ثبت و انتشار می‌رساند.
اولین عکس‌های ژورنالیستی را از دوران عکاسی “کولودیونِ تَر” یا “وِت کلودیون” می‌توان سراغ گرفت، زمانی که کارول ساتماری رومانیایی، جنگ کریمه را مستند کرد. هم‌زمان با او “راجر فنتن” هم به انتشار عکس هایش پرداخت.
با ظهور دوربین لایکای 35 میلیمتری فتوژورنالیسم در مسیر تازه و جدیدی گام نهاد.
گوردون پارکس اولین آفریقایی_آمریکایی بود که به عنوان یک فتوژورنالیست مهم شناخته شد. او از رهبران ارشد جنبش حقوق مدنی مثل مارتین لوتر کینگ و مالکوم ایکس عکاسی کرد.
فتوژورنالیسیم به این علت که باید هر آنچه از حادثه دیده می‌شود بی‌اغراق ثبت کند، همواره مورد کنجکاوی بوده است. معمولا از فتوشاپ در این سبک عکاسی کمتر استفاده شده و حتی بعضی از عکاسان به خود اجازه تصحیح رنگ را هم نمی‌دهند؛ چرا که معتقدند روح مستندگونه عکس را از بین می‌برند.
امروزه هرشخصی می‌تواند عکاس خبری باشد. با وجود در دسترس بودن دوربین های عکاسی و دوربین تلفن های همراه ، مردم عادی می‌توانند از حوادث عکس تهیه کنند و آن را در کسری از ثانیه به هرکجای دنیا مخابره کنند، به طوری که امروزه این شیوه عکاسی ”ژورنالیسم شهروندی ” خوانده می‌شود و خبرگزاری های بزرگ از این گونه عکس های آماتوری هم استقبال می‌کنند.

عکاسی ورزشی نوعی عکاسی خبری و همچنین عکاسی خبری خود زیر شاخه ای از عکاسی مستند یا عکاسی صریح به شمار می‌رود


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

★PARDIS★

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
491
امتیاز واکنش
1,981
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسی خبری چیست؟
عکاسی خبری یا فتوژورنالیسم ثبت وقایع به صورت مستند گونه و بدون داستان پردازی و اغراق است. همان‌گونه که از اسم آن برمی‌آید این عکس ها تکیه بر ارائه اطلاعات و اخبار روز دارند. عکس های خبری گاها به صورت تک عکس یا به صورت مجموعه‌ای از چندین عکس ارائه می‌شوند.

فتوژورنالیسیت، در واقع یک گزارشگر یا مفسر اخبار است که وقایع را با دوربین خود به صورتی هنری به ثبت و انتشار می‌رساند.

اولین عکس‌های ژورنالیستی را از دوران عکاسی “کولودیونِ تَر” یا “وِت کلودیون” می‌توان سراغ گرفت، زمانی که کارول ساتماری رومانیایی، جنگ کریمه را مستند کرد. هم‌زمان با او “راجر فنتن” هم به انتشار عکس هایش پرداخت.

با ظهور دوربین لایکای ۳۵ میلیمتری فتوژورنالیسم در مسیر تازه و جدیدی گام نهاد.

گوردون پارکس اولین آفریقایی_آمریکایی بود که به عنوان یک فتوژورنالیست مهم شناخته شد. او از رهبران ارشد جنبش حقوق مدنی مثل مارتین لوتر کینگ و مالکوم ایکس عکاسی کرد.

فتوژورنالیسیم به این علت که باید هر آنچه از حادثه دیده می‌شود بی‌اغراق ثبت کند، همواره مورد کنجکاوی بوده است. معمولا از فتوشاپ در این سبک عکاسی کمتر استفاده شده و حتی بعضی از عکاسان به خود اجازه تصحیح رنگ را هم نمی‌دهند؛ چرا که معتقدند روح مستندگونه عکس را از بین می‌برند.

امروزه هرشخصی می‌تواند عکاس خبری باشد. با وجود در دسترس بودن دوربین های عکاسی و دوربین تلفن های همراه ، مردم عادی می‌توانند از حوادث عکس تهیه کنند و آن را در کسری از ثانیه به هرکجای دنیا مخابره کنند، به طوری که امروزه این شیوه عکاسی ” ژورنالیسم شهروندی ” خوانده می‌شود و خبرگزاری های بزرگ از این گونه عکس های آماتوری هم استقبال می‌کنند.

عکاسی ورزشی نوعی عکاسی خبری و همچنین عکاسی خبری خود زیر شاخه ای از عکاسی مستند یا عکاسی صریح به شمار می‌رود.


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

^Roya^

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/8/19
ارسال ها
83
امتیاز واکنش
400
امتیاز
183
زمان حضور
1 روز 8 ساعت 36 دقیقه
تعریف عکاسی خبری
هر روز اتفاقاتی میوفتن که توی روزنامه ها، اخبار و تلوزیون و مجلات دربارشون می نویسن. خیلی وقتا این گزارشات و مطالب به حدی طولانی هستن که با یک نگاه به اونا سرگیجه میگیریم چه برسه به اینکه حوصله کنیم و بخونیمشون!

اینجاست که کل داستان توی یه عکس خلاصه میشه، یه عکسی که کلی زحمت پشتش هست؛ چون طبیعتا عکاس باید انقدر کارشو بلد باشه که بتونه با یه عکس کل اتفاقات و موضوعات پشت سرش رو پوشش بده، ولی بیننده فقط عکس نهایی رو میبینه و این یعنی نهایت اهمیت تصاویر در مطبوعات!

اینجاست که اهمیت عکاسی خبری ( photojournalism ) مشخص میشه و در این مقاله به برسی اجمالی نحوه پیدایش و اهمیت این ژانر عکاسی می‌پردازیم، پس با ما تا آخرین خط مقاله همراه باشید.


شروع جنگ جهانی رو میتونیم به نوعی تولد عکاسی خبری بدونیم، چراکه برای اولین بار عکس‌هایی برای نشون دادن وضعیت جنگ به افرادی که در صحنه نیستن، در روزنامه‌ها چاپ شد.

عکاسی جنگ حتی بر دیدگاه افراد نسبت به جنگ داخلی هم تاثیر گذار بود!

مردمی که تا اون زمان به جنگ داخلی به عنوان یک اقدام شرافتمندانه نگاه می‌کردن به لطف عکاسی خبری و دیدن تصاویری از واقعیت های جنگ و آسیب های وارده، به مخالفان اصلی جنگ تبدیل شدن!

زیرمجموعه های فتوژورنالیسم یا عکاسی خبری
همین‌طور که با پیشرفت و گسترش علم و برای مطالعه‌ی تخصصی‌تر، شاخه‌های متعددی از یک رشته علمی به‌وجود اومدن، فوتوژورنالیسم هم با گذشت زمان زیرشاخه های متعددی پیدا کرده که عکاسی از جنگ و اختلافات مردمی به عنوان یکی از مهم‌ترین زیرشاخه‌ها شناخته میشه.

اگر قرار باشه درباره شاخه‌های مختلف عکاسی خبری صحبت کنیم، باید از فتوژورنالیسم ورزشی شروع کنیم که بخش قابل توجهی از اخبار روز ، چه در روزنامه و چه در تلویزیون به خودش اختصاص داده.


عکاسی ورزشی به مهارت و تجهیزات خاصی احتیاج داره و همین قضیه باعث شده تا این روزها به‌عنوان یه شغل کامل و حرفه‌ای شناخته بشه. فتوژورنالیست‌های ورزشی معمولا مختص به یک ورزش خاص هستند. به عنوان مثال: توی هند فتوژورنالیست هایی هستند که فقط کارشون رو وقف ورزش کریکت کردن که پرطرفدارترین ورزش توی هنده.


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,131
امتیاز واکنش
43,894
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
عکاسان خبری

دو نوع عکاس خبری وجود داره، گروه اول اونایی هستند که به استخدام روزنامه‌ها و مجلات در اومدن و گروه دوم هم اونایی که به‌طور مستقل کار میکنن و عکس هایی که میگیرن رو به روزنامه‌ها و آژانس‌های خبری دیگه میفروشن.

این روزها که همه یه گوشی هوشمند به همراه خودشون دارن و هر لحظه میتونن عکسبرداری کنن، شاید براتون جالب باشه که بدونید روزنامه ها، مجلات و سایت های خبری از عکس هایی که مردم عادی براشون ارسال میکنن هم توی اخبارشون استفاده میکنن چون ممکنه مردم با دوربین تلفن همراهشون توی صحنه ی اتفاقی حضور داشته باشن که برای روزنامه‌ها جالب توجه باشه و عکاس اونا توی اون لحظه حضور نداشته باشه!


یک عکاس خبری باید فردی خلاق و دارای قوه‌ی تخیل و ایده پردازی بالا باشه، با اینکه اون از واقعیات تصویربرداری میکنه اما این خلاقیت سبب جذابیت بیشتر و تاثیرگذاری بهتر حقیقت در ذهن بیننده میشه!

نکته ای که در عکاسی خبری باید مورد توجه قرار بگیره اینه که ادیت‌ها و افکت‌ها نباید به گونه‌ای باشن که تصویر از حقیقت خودش دور بشه و شکل و رنگ و روی دیگه ای به خودش بگیره، حتی بعضی از افراد معتقدن که کوچک‌ترین تغییری (حتی تغییر در شدت نور عکس ) در عکاسی خبری جایز نیست.

نکته دیگه‌ای که درباره عکاسی خبری و عقب نموندن از بقیه لازمه بدونین اینه که همیشه باید گوش به زنگ باشید و از کوچک‌ترین اتفاقات هم باخبر بشین.

بارها شده که چندین عکاس خبری توی یه مراسم حضور دارن و از اتفاقات اون مراسم عکس برداری میکنن ولی فقط یه نفر هست که عکسی میگیره که در واقع همون شکار لحظه معروفه و ارزش چاپ شدن در صفحه یک مجله رو داره.

اگر میخواین با تجربیات اساتید معروف در زمینه عکاسی خبری آشنا بشین، مقاله عکاسی از بحران به قلم مرتضی نیکوبذل رو از دست ندید !!!



هر عکسی باید حرفی برای گفتن داشته باشه، به این معنی که هرکسی به محض اینکه اون عکسو ببینه به سرعت متوجه بشه چه مفهومی برای انتقال مورد نظر بوده.

یه ضرب المثلم هست که میگه « ارزش یک عکس از هزاران لغت بیشتره » یعنی یه عکس میتونه یه موضوع رو خیلی متقاعد کننده‌تر از هزارتا کلمه بیان کنه و دقیقا یه عکس خبری خوب همین کار رو میکنه !


۲- سبک عکاسی خبری Photojournalism

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا