- عضویت
- 16/8/19
- ارسال ها
- 491
- امتیاز واکنش
- 1,981
- امتیاز
- 228
- زمان حضور
- 28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
پست مدرن و فلسفه آن
پست مدرن به مجموعه پیچیده ای از واکنش هایی مربوط می شود که در قبال فسلفه مدرن و پیش فرض های آن صورت گرفته اند، بدون آن که در اصول عقاید اساسی کمترین توافقی بین آنها وجود داشته باشد. فلسفه پست مدرن اساسا به معارضه با شالوده گرایی مورد اعتقاد مشترک فلاسفه برجسته قرون شانزده، هفده و هجدهم میلادی همان پیش فرض هایی هستند که باید مردود شناخته شده و کنار گذارده شوند.
به عقیده نیچه،هایدگر، فوکو و ژاک دریدا قدمت این قبیل پیش فرض های مردود به قدمت متافیزیک بوده و تجسم عینی آن را به بهترین وجه شاید بتوان در دیدگاه افلاطون مشاهده کرد.ژان- فرانسوا لیوتار حتی از این هم فراتر و فلسفه پست مدرن را مقدم بر فلسفه مدرن می داند، به این معنا که پیش فرض های فلسفه مدرنیسم از مشربی نشات می گیرند که عقاید بیان نشده پیشینی آن پست مدرن محسوب می شوند.
هیچ تعریف دقیقی از اصطلاح «نقاشی مدرن» وجود ندارد: این واژه یک اصطلاح انعطاف پذیر است که میتواند معانی مختلفی را در خود جای دهد. این خیلی تعجب آور نیست، زیرا ما دائماً در زمان جلو میرویم و آنچه امروزه «نقاشی مدرن» یا «مجسمه سازی مدرن» تلقی میشود، ممکن است در پنجاه سال آینده مدرن تلقی نشود. با این وجود، به طور سنتی گفته میشود که «نقاشی مدرن» شامل آثاری است که در دوره تقریبی 1870-1970 تولید شده اند. این “دوران مدرن” پس از یک دوره طولانی تسلط هنرهای دانشگاهی با الهام از رنسانس، که توسط شبکه آکادمیهای هنرهای زیبا اروپایی ترویج شد، دنبال شد. و پس از آن “هنر معاصر” (1970 به بعد)، که نوع آوانگاردتر آن “هنر پست مدرن” نیز نامیده میشود، دنبال میشود. این زمان بندی با نظر بسیاری از منتقدان و موسسات هنری (نه همه آنها) مطابقت دارد. برای مثال تیت مدرن در لندن، و Musee National d’Art Moderne در مرکز پومپیدو در پاریس، سال 1900 را نقطه آغاز “نقاشی مدرن” میدانند. همچنین، نه آنها و نه موزه هنرهای مدرن نیویورک هیچ تمایزی بین آثار “مدرنیستی” و “پست مدرنیستی” قائل نمیشوند: در عوض، آنها هر دو را مرحله ای از “نقاشی مدرن” میدانند.
پست مدرن به مجموعه پیچیده ای از واکنش هایی مربوط می شود که در قبال فسلفه مدرن و پیش فرض های آن صورت گرفته اند، بدون آن که در اصول عقاید اساسی کمترین توافقی بین آنها وجود داشته باشد. فلسفه پست مدرن اساسا به معارضه با شالوده گرایی مورد اعتقاد مشترک فلاسفه برجسته قرون شانزده، هفده و هجدهم میلادی همان پیش فرض هایی هستند که باید مردود شناخته شده و کنار گذارده شوند.
به عقیده نیچه،هایدگر، فوکو و ژاک دریدا قدمت این قبیل پیش فرض های مردود به قدمت متافیزیک بوده و تجسم عینی آن را به بهترین وجه شاید بتوان در دیدگاه افلاطون مشاهده کرد.ژان- فرانسوا لیوتار حتی از این هم فراتر و فلسفه پست مدرن را مقدم بر فلسفه مدرن می داند، به این معنا که پیش فرض های فلسفه مدرنیسم از مشربی نشات می گیرند که عقاید بیان نشده پیشینی آن پست مدرن محسوب می شوند.
هیچ تعریف دقیقی از اصطلاح «نقاشی مدرن» وجود ندارد: این واژه یک اصطلاح انعطاف پذیر است که میتواند معانی مختلفی را در خود جای دهد. این خیلی تعجب آور نیست، زیرا ما دائماً در زمان جلو میرویم و آنچه امروزه «نقاشی مدرن» یا «مجسمه سازی مدرن» تلقی میشود، ممکن است در پنجاه سال آینده مدرن تلقی نشود. با این وجود، به طور سنتی گفته میشود که «نقاشی مدرن» شامل آثاری است که در دوره تقریبی 1870-1970 تولید شده اند. این “دوران مدرن” پس از یک دوره طولانی تسلط هنرهای دانشگاهی با الهام از رنسانس، که توسط شبکه آکادمیهای هنرهای زیبا اروپایی ترویج شد، دنبال شد. و پس از آن “هنر معاصر” (1970 به بعد)، که نوع آوانگاردتر آن “هنر پست مدرن” نیز نامیده میشود، دنبال میشود. این زمان بندی با نظر بسیاری از منتقدان و موسسات هنری (نه همه آنها) مطابقت دارد. برای مثال تیت مدرن در لندن، و Musee National d’Art Moderne در مرکز پومپیدو در پاریس، سال 1900 را نقطه آغاز “نقاشی مدرن” میدانند. همچنین، نه آنها و نه موزه هنرهای مدرن نیویورک هیچ تمایزی بین آثار “مدرنیستی” و “پست مدرنیستی” قائل نمیشوند: در عوض، آنها هر دو را مرحله ای از “نقاشی مدرن” میدانند.
نقاشی مدرن
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com
آخرین ویرایش توسط مدیر: