خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

mahaflaki

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
693
امتیاز واکنش
16,996
امتیاز
303
محل سکونت
Golestan
زمان حضور
100 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
فاضل نظری شاعر ایرانی و متولد سال ۱۳۵۸ در خمین می باشد .او دارای دکترای رشته مدیریت از دانشگاه شهید بهشتی می باشد .او تا کنون موفق به کسب افتخارات زیادی شده است و کتاب های متعددی از ایشان به چاپ رسیده است .اثر معروف او کتاب نام دارد که در یک ماه ۲۵ هزار جلد از ان به فروش رفت و مورد استقبال بی نظیر مخاطبان قرار گرفت .با پرشین وی همراه باشید تا با بیوگرافی فاضل نظری آشنا شوید.


بیوگرافی فاضل نظری شاعر ایرانی

در بیوگرافی فاضل نظری آمده است که او زادهٔ ۱۳۵۸ در خمین می باشد . آثار او توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده‌است.


زندگی

فاضل نظری در سال ۱۳۵۸ در شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی به دنیا آمد. تحصیلات اولیهٔ خود را در شهرهای خمین و خوانسار گذرانده‌است. او در سال ۱۳۷۶ برای ادامه تحصیل در رشته‌های معارف اسلامی و مدیریت در دانشگاه امام صادق(ع) به تهران آمد و تحصیلات خود را در دانشگاه شهید بهشتی در مقطع دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات ادامه داد.


عناوین ادبی و هنری و علمی او عبارتند از :

دبیری سه دوره جشنواره بین‌المللی فیلم صد، دبیری علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی


بیوگرافی فاضل نظری

تا کنون از این شاعر، پنج مجموعه شعر گریه‌های امپراتور، اقلیت، آن‌ها، ضد و “کتاب” توسط انتشارات سوره مهر بهچاپ رسیده است. سه مجموعهٔ اول از مجموعه‌های شعری او توسط انتشارات سوره مهر در یک بسته‌بندی مجزا تحت عنوان سه‌گانهٔ شعریِ فاضل نظری ارائه شده‌است. و هر پنج مجموعه در قالب “پنج دفتر” عرضه شده است.
بیوگرافی فاضل نظری می گوید که او علاوه بر سابقهٔ ۱۰ سال ریاست حوزه هنری استان تهران، رئیس مرکز موسیقی حوزهٔ هنری، عضو شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما نیز بوده و از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه‌های تهران نیز تدریس می‌کند.
از کتاب او به‌عنوان برگزیدهٔ کتاب سال جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۷ تقدیر شد. همچنین از او به‌عنوان شاعر جریان‌ساز در دههٔ ۱۳۸۰ و همچنین پرمخاطب‌ترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ تجلیل به عمل آمده‌است.



افتخارات فاضل نظری

از دیگر افتخارات او انتخاب ایشان به‌عنوان یکی از پنج چهرهٔ شاخص هنر سال ۱۳۹۳ در ایران است که در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و از او تقدیر به عمل آمد.
گزیدهٔ برخی آثار او در کشورهای فارسی‌زبان منتشر شده‌است. همچنین گزیدهٔ اشعار وی در سال ۱۳۹۲ در دو قطعِ رقعی و جیبی به‌همراه مقدمه‌ای دربارهٔ غزل به قلم اودر انتشارات مروارید منتشر شده‌است که تا کنون بیش از ۱۰ نوبت تجدید چاپ شده‌است.



کتاب های چاپ شده از فاضل نظری

او از تیرماه ۱۳۹۴ در حوزهٔ هنری سمت معاونت هنری را بر عهده دارد.


آثار فاضل نظری

گریه‌های امپراتور (چاپ ۴۰)، ۱۳۸۲،
سورهٔ مهراقلیت (چاپ ۳۸)، ۱۳۸۵،
سورهٔ مهرآن‌ها (چاپ ۳۸)، ۱۳۸۸،
سورهٔ مهرگزیدهٔ شعر (چاپ ۱۰)،۱۳۹۰،
انتشارات مرواریدضد (چاپ ۲۲)، ۱۳۹۲،
سورهٔ مهرکتاب (چاپ ۱)، ۱۳۹۵،
سورهٔ مهر



نمونه غزل فاضل نظری

از باغ می‌برند چراغانی‌ات کنندتا کاجِ جشن‌های زمستانی‌ات کنند
پوشانده‌اند صبح تو را ابرهای تارتنها به این بهانه که بارانی‌ات کنند
یوسف! به این رها شدن از چاه دل مبنداین بار می‌برند که زندانی‌ات کنند
ای گل گمان مبر به شب جشن می‌رویشاید به خاکمرده‌ای ارزانی‌ات کنند
یک نقطه بیش فرق رحیم و رجیم نیستاز نقطه‌ای بترس که شیطانی‌ات کنند
آب طلب نکرده همیشه مراد نیستگاهی بهانه‌ای‌ست که قربانی‌ات کنند



بیوگرافی فاضل نظری شاعر ایرانی

درباره «فاضل نظری»؛ شاعر محبوب این روزها بیشتر بدانید
به‌رغم جوانی فاضل نظری( متولد ۱۳۵۸) کلام او از پختگی و وارستگی خاصی برخوردار است. گویی پشت ابیاتش عارفی عاشق نشسته است که از خانقاه ابوسعید ابی الخیرها و حلاج‌ها برخاسته است: «نوشیدنی تلخ بیاور که وقت شیدایی است/ که آنچه در سر من نیست بیم رسوایی است» و یا این بیت زیر علاوه بر محتوا حسن تعلیل و نازک اندیشی‌اش می‌نشیند.
« اگر خیال تماشاست در سرت بشتاب/ که آبشارم و افتادنم تماشایی است»
فاضل نظری گاهی در دفتر خود از جایگاهی اخلاقی مخاطب را پند و اندرز می‌دهد:
اگر به ملک رسیدی جفا مکن به کسی/ که آنچه « کاخ» تو را « خاک» می‌کند ستم است. ( در مصرع دوم ببن کاخ و خاک جناس قلب است)
هر شاعری در دفتر دیوان خود ممکن است اشعار سستی هم داشته باشد که فاضل نظری از این قاعده مستثنی نیست! «مرا با چشم‌های بسته از پل بگذران ای دوست/ تو وقتی با منی دیگر بیم معادی نیست!» که در این بیت و ابیاتی هر چند اندک آن اعجاز زبانی و خیال پردازی‌های شاعرانه ناب کمتر به چشم می‌خورد یا به چشم نمی‌خورد! «چرا بی‌عشق سر بر سجده تسلیم بگذارم/ نمی‌خواهم نمازی را که در آن از تو یادی نیست…» که در قیاس با اشعار دیگرش در مرتبه پایینی قرار دارد.



نمونه شعری از فاضل نظری

او در اشعار قابل توجهی از احادیث، روایات و قصص قرآنی سود می‌جوید. گاه تلمیحاتش روشن گاه در پرده است. «کوری که زمین خوردنش دست گرفتم/ در فکر چراغی است که از من برباید…»
بیشتر بدانید فروش عجیب «کتاب» فاضل نظری
مجموعه شعر کتاب سروده فاضل نظری در عرض یک ماه به فروش ۲۵ هزاری جلدی رسید که نشان از اقبال بالای مخاطبان به اثر جدید این شاعر دارد.
مجموعه شعری «کتاب» که کمی قبل از بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتشر شده بود و توانست در ۱۰ روز نمایشگاه به رکورد فروش ۱۵ هزار جلدی دست یابد، همچنان پرفروش‌ترین کتاب سوره مهر است و تا کنون ۱۰ چاپ از این کتاب به اتمام رسیده است.
مجموعه شعر «کتاب» پنجمین دفتر شعر نظری، شامل ۳۹ غزل با مضامین عاشقانه و عارفانه و اجتماعی است.
فاضل نظری درباره عنوان این دفتر شعر این گونه توضیح می‌دهد: «کتاب» پیش از هر چیز نام معجزه پیامبر عزیزمان است و من با این نام گذاری در صدد بودم تا اهمیت این معجزه را یادآوری کرده باشم. از سویی دیگر انتخاب این نام تلاشی است برای نشان دادن اهمیت کتاب و خواندن.
لازم به ذکر است آثار دیگر فاضل نظری از قبیل (گریه‌های امپراطور)، (اقلیت)، (آن‌ها) و (ضد) هم جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات سوره مهر هستند.



منبع:
پرشین وی


بیوگرافی فاضل نظری | شاعر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Elnaz***h، MacTavish و Aseman Najm

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه


بیوگرافی فاضل نظری | شاعر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا