- عضویت
- 26/7/18
- ارسال ها
- 693
- امتیاز واکنش
- 17,009
- امتیاز
- 303
- محل سکونت
- Golestan
- زمان حضور
- 100 روز 13 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
گفت وگو با ایزد مهر احمدی نژاد دارنده رتبه یک کشوری در رشته تجربی و دانش آموز دبیرستان علامه طباطبایی واحد کارگر شمالی
1398/05/17
رتبه 1 کشوری آرزویی سخت اما دست یافتنی
توسعه انسانها بیش از همه به آموزش و پرورش و تحولات برنامهای، روشی و کارکردی آن در تربیت انسانهایی بالنده و خود شکوفا وابسته است. توسعه همه جانبه و پایدار، جز با کمک مدارس کارآمد و تحولآفرین امکانپذیر نیست. مسئولین مجتمع علامهطباطبایی بر این باورند که دانشآموزان ثروت اصلی هر جامعه را تشکیل میدهند.
پس برای ارتقای سطح علمی این قشر عظیم در جامعه باید بیاندیشیم و بر اندیشههایمان صیقل بزنیم تا از کاروان قافله تمدن و فرهنگ عقب نمانیم و با پاسخگویی به نیازهای آنان از اساس و بنیان فرهنگ، استقلال، مکتب و هویت خویش نیز دفاع کرده و آموزش را با فرهنگ و ارزشهای مکتب در هم آمیخته و از الگوهای تغییرناپذیر اجتناب نماییم و از طرفی با جذب و هضم متغیرها در خود بر توانمندیهایمان بیفزاییم تا انسانسازی، تعهد، پیمان و اصلاح، معنی پیدا کرده و انسانی جدید برای جامعهای نوین فراهم آید.
در این مسیر معتقدیم، آموزش و پرورش در شکلِ فراگیر و رسمی آن، حتی برای چند ساعت آموزش رسمی روزانه در مدرسه، توانایی آن را دارد تا در توسعه علمی و عقلانی افراد یک جامعه موثر باشد و با جامِه عمل پوشاندن به کارکردهای عمده خود میتواند یکی از سهامداران اصلی تغییر و تحول فرهنگی و اجتماعی جامعه قلمداد شود. به همین جهت پرورش و آموزش دانشآموزانی توانمند همواره یکی از دغدغه های مدیران بوده و آنان در این راستا هیچگاه از ارائه بهترین کادر آموزشی و امکانات فرهنگی و ورزشی جهت رشد و ارتقاء سطح دانش آموزان دریغ ننمودهاند. گواه این ادعا نیز پرورش دانشآموزان خلاق و نخبهای است که هر ساله با به دست آوردن مدال های رنگارنگ در عرصه المپیادهای کشوری و بین المللی و کسب رتبه های برتر در دانشگاه های مطرح و سرشناس کشوری همواره دانش و سطح علمی خود را در معرض قضاوت جامعه علمی کشور قرار دادهاند. بر آن شدیم تا در این زمینه با «ایزدمهر احمدی نژاد» که در کنکور سراسری 1398 موفق به کسب رتبه اول در رشته تجربی گردیده و از جمله دانشآموزان موفق و نمونه مجتمع علامه طباطبایی – واحد کارگرشمالی میباشند گپ و گفتی درباره کنکور و رتبه ایشان در این ماراتن نفسگیر انجام دهیم. هرچند مجتمع علامه سرشار از نمونههایی مانند دانشآموز ایزدمهر است اما باشد تا تجربه این دانشآموز موفق سرمشق کسانی قرار گیرد که به آیندهای روشن میاندیشند.
نحوه مطالعه شما در آزمون سراسری و برای دروس مختلف چگونه بود؟
سال دهم و یازدهم سعی کردم فیزیک و ریاضی را جلوتر بخوانم که سال دوازدهم وقت کم نیاورم سال آخر چون آن دو درس را خوانده بودم بیشتر زیست خواندم در مورد شیمی هم سعی کردم مسائل این درس را در سال یازدهم ببندم تا سال آخر وقت داشته باشم بیشتر روی حفظیات درس زیست کار کنم. درس دین و زندگی را هم در ترم دوم سال دوازدهم بستم هر چند قبلاً آن را مرور کرده بودم و پیش زمینه داشتم اما کامل و با دقت نخوانده بودمش. در ادبیات هم هر روز بیشتر روی تست زدن کار میکردم. حفظیات این درس را هم در ترم دوم سال دوازدهم بستم. بیشتر کارهای عربی را در سال یازدهم انجام داده بودم زبان انگلیسی را هم در سال آخر در حد کتاب درسی خواندم چون سال قبلتر از کتابهای کمک آموزشی این درس استفاده کرده بودم.
پس برای کنکور یک برنامه بلند مدت داشتید؟
بله از تابستانی که به پایه دهم رفتم.
از همان موقع هدفگذاری کردید؟
راستش دو سال اول هدف گذاری خاصی نبود و خیلی به رتبه بالا فکر نمیکردم اما سال آخر بود که هدف خود را تعیین کردم.
فکر میکردی چه رتبهای بیاوری؟
اظهار نظر در این مورد کمی سخت است چون من تمام رقیبانم را نمی شناسم.
حدس خودت چه بود؟
حدسم این بود که رتبه ام زیر 50 شود.
تک رقمی چطور؟
نمی دانم.
انتظار خانواده چه بود؟
هرچند چیزی نمی گفتند اما فکر میکنم انتظارشان از من بالا بود.
خیلی از دانش آموزان از اذیت شدن خود در سال آخر می نالند اما جالب است که شما چنین احساسی ندارید!
بله . چون من تمهیدات خودم را از سال یازدهم چیده بودم و با یک برنامه ریزی دقیق موفق شدم موانع را از سر راه بردارم از این رو اضطراب و دلهره نداشتم.
روزی چند ساعت درس میخواندی؟
آن روزهایی که مدرسه نمیرفتم از 8 صبح تا 12 شب. بین این اوقات یکی دو ساعتی را هم استراحت میکردم.
روزهای عادی چطور؟
روز هایی که مدرسه میرفتم درس خواندن را از ساعت 4 یا 4:30 شروع میکردم و تا ساعت 12 شب ادامه میدادم.
و این نظم پیوسته بود؟
بله. اصرار زیادی داشتم که این نظم از روز اول تا روز آخر یک روال داشته باشد.
در این بین خسته نمی شدی؟
اواخر سال آخر یک کم حوصلهام سر میرفت که با کمی استراحت بهتر می شدم.
درسهای مورد علاقهات کدامند؟
در عمومیها درس عربی و در اختصاصیها فیزیک را خیلی دوست دارم.
جزو معدود دانشآموزانی هستی که عربی درس مورد علاقهاش است!
می خندد....... بله!
چطور به عربی علاقهمند شدی؟
از نظر من عربی نسبت به دروس دیگر قاعدهمندتر است و اگر کسی وقت بگذارد میتواند درصد بالایی از این درس را در کنکور تضمین کند. ولی در دیگر دروس عمومی شانس هم دخیل است.
پس عربی را به خاطر درصد بالایی که ممکن بود در کنکور بزنی خیلی دوست داشتی!
بله. اصلاً من با عربی شروع کردم.
عربی را چند درصد زدی؟
تنها یک غلط داشتم.
هفته آخر کنکور چه حال و هوایی داشتی؟
روز آخر فقط مقداری قسمت واژه نامه ادبیات مانده بود که انجامش دادم.
پس تا لحظه آخر مشغول خواندن بودی؟
بالاخره چند تا مبحث مانده بود که باید تکلیفشان را روشن میکردم.
یعنی روز آخر هیچ استراحتی نکردی؟
روز آخر ساعت یازده و نیم شب خوابیدم. بر این باور بودم وقتی تا آخرین فرصت خواندن را ادامه بدهم مطالب در حافظه کوتاه مدتم بهتر می ماند.
روز کنکور چه ساعتی بیدار شدی؟
اگر بخواهم دقیق بگویم ساعت5.50 دقیقه صبح.
در آن روز استرس نداشتی؟
خودم هم تعجب میکردم چون انتظار استرس بیشتری داشتم اما کاملاً راحت و ریلکس بودم. حداقل تا زمانی که امتحانات اختصاصی تمام شد همین حالت را داشتم.
وقت کم آوردی؟
در اختصاصی ها اضافه هم آوردم ولی نه در عمومی ها وقت کم نیاوردم. همه تست ها را زدم اما دلم می خواست با خیال راحت تر جواب هایم را مرورکنم که نشد.
در آزمون های مدرسه به زود آمدن از سر جلسه مشهور بودی روز کنکور هم همینطور بود؟
تا آنجا که به یاد دارم تنها یک بار در مدرسه اینطوری شد اما در کنکور هیچ عجله ای نداشتم و راحت سر جایم نشسته بودم.
گفتی تو اختصاصی ها وقت اضافه آوردی در این وقت اضافه چه کردی؟
محاسباتم را مرور کردم که اتفاقاً یک خطا پیدا کردم که درستش کردم.
گفته میشود یک معلم مثلاً درس ریاضی هم اگر بخواهد روزی کنکور دهد خیلی برایش سخت است که ریاضی را 100درصد بزند اما شما وقت اضافه آوردید!
وقت اضافه آوردن از نظر من کار خارق لعادهای نیست برای همین برای سوال شما جواب خاصی ندارم.
رتبه 1 کشوری آرزویی سخت اما دست یافتنی
توسعه انسانها بیش از همه به آموزش و پرورش و تحولات برنامهای، روشی و کارکردی آن در تربیت انسانهایی بالنده و خود شکوفا وابسته است. توسعه همه جانبه و پایدار، جز با کمک مدارس کارآمد و تحولآفرین امکانپذیر نیست. مسئولین مجتمع علامهطباطبایی بر این باورند که دانشآموزان ثروت اصلی هر جامعه را تشکیل میدهند.
پس برای ارتقای سطح علمی این قشر عظیم در جامعه باید بیاندیشیم و بر اندیشههایمان صیقل بزنیم تا از کاروان قافله تمدن و فرهنگ عقب نمانیم و با پاسخگویی به نیازهای آنان از اساس و بنیان فرهنگ، استقلال، مکتب و هویت خویش نیز دفاع کرده و آموزش را با فرهنگ و ارزشهای مکتب در هم آمیخته و از الگوهای تغییرناپذیر اجتناب نماییم و از طرفی با جذب و هضم متغیرها در خود بر توانمندیهایمان بیفزاییم تا انسانسازی، تعهد، پیمان و اصلاح، معنی پیدا کرده و انسانی جدید برای جامعهای نوین فراهم آید.
در این مسیر معتقدیم، آموزش و پرورش در شکلِ فراگیر و رسمی آن، حتی برای چند ساعت آموزش رسمی روزانه در مدرسه، توانایی آن را دارد تا در توسعه علمی و عقلانی افراد یک جامعه موثر باشد و با جامِه عمل پوشاندن به کارکردهای عمده خود میتواند یکی از سهامداران اصلی تغییر و تحول فرهنگی و اجتماعی جامعه قلمداد شود. به همین جهت پرورش و آموزش دانشآموزانی توانمند همواره یکی از دغدغه های مدیران بوده و آنان در این راستا هیچگاه از ارائه بهترین کادر آموزشی و امکانات فرهنگی و ورزشی جهت رشد و ارتقاء سطح دانش آموزان دریغ ننمودهاند. گواه این ادعا نیز پرورش دانشآموزان خلاق و نخبهای است که هر ساله با به دست آوردن مدال های رنگارنگ در عرصه المپیادهای کشوری و بین المللی و کسب رتبه های برتر در دانشگاه های مطرح و سرشناس کشوری همواره دانش و سطح علمی خود را در معرض قضاوت جامعه علمی کشور قرار دادهاند. بر آن شدیم تا در این زمینه با «ایزدمهر احمدی نژاد» که در کنکور سراسری 1398 موفق به کسب رتبه اول در رشته تجربی گردیده و از جمله دانشآموزان موفق و نمونه مجتمع علامه طباطبایی – واحد کارگرشمالی میباشند گپ و گفتی درباره کنکور و رتبه ایشان در این ماراتن نفسگیر انجام دهیم. هرچند مجتمع علامه سرشار از نمونههایی مانند دانشآموز ایزدمهر است اما باشد تا تجربه این دانشآموز موفق سرمشق کسانی قرار گیرد که به آیندهای روشن میاندیشند.
نحوه مطالعه شما در آزمون سراسری و برای دروس مختلف چگونه بود؟
پس برای کنکور یک برنامه بلند مدت داشتید؟
بله از تابستانی که به پایه دهم رفتم.
از همان موقع هدفگذاری کردید؟
راستش دو سال اول هدف گذاری خاصی نبود و خیلی به رتبه بالا فکر نمیکردم اما سال آخر بود که هدف خود را تعیین کردم.
فکر میکردی چه رتبهای بیاوری؟
اظهار نظر در این مورد کمی سخت است چون من تمام رقیبانم را نمی شناسم.
حدس خودت چه بود؟
حدسم این بود که رتبه ام زیر 50 شود.
تک رقمی چطور؟
نمی دانم.
انتظار خانواده چه بود؟
هرچند چیزی نمی گفتند اما فکر میکنم انتظارشان از من بالا بود.
خیلی از دانش آموزان از اذیت شدن خود در سال آخر می نالند اما جالب است که شما چنین احساسی ندارید!
بله . چون من تمهیدات خودم را از سال یازدهم چیده بودم و با یک برنامه ریزی دقیق موفق شدم موانع را از سر راه بردارم از این رو اضطراب و دلهره نداشتم.
روزی چند ساعت درس میخواندی؟
آن روزهایی که مدرسه نمیرفتم از 8 صبح تا 12 شب. بین این اوقات یکی دو ساعتی را هم استراحت میکردم.
روزهای عادی چطور؟
روز هایی که مدرسه میرفتم درس خواندن را از ساعت 4 یا 4:30 شروع میکردم و تا ساعت 12 شب ادامه میدادم.
و این نظم پیوسته بود؟
بله. اصرار زیادی داشتم که این نظم از روز اول تا روز آخر یک روال داشته باشد.
در این بین خسته نمی شدی؟
اواخر سال آخر یک کم حوصلهام سر میرفت که با کمی استراحت بهتر می شدم.
درسهای مورد علاقهات کدامند؟
در عمومیها درس عربی و در اختصاصیها فیزیک را خیلی دوست دارم.
جزو معدود دانشآموزانی هستی که عربی درس مورد علاقهاش است!
می خندد....... بله!
چطور به عربی علاقهمند شدی؟
پس عربی را به خاطر درصد بالایی که ممکن بود در کنکور بزنی خیلی دوست داشتی!
بله. اصلاً من با عربی شروع کردم.
عربی را چند درصد زدی؟
تنها یک غلط داشتم.
هفته آخر کنکور چه حال و هوایی داشتی؟
روز آخر فقط مقداری قسمت واژه نامه ادبیات مانده بود که انجامش دادم.
پس تا لحظه آخر مشغول خواندن بودی؟
بالاخره چند تا مبحث مانده بود که باید تکلیفشان را روشن میکردم.
یعنی روز آخر هیچ استراحتی نکردی؟
روز آخر ساعت یازده و نیم شب خوابیدم. بر این باور بودم وقتی تا آخرین فرصت خواندن را ادامه بدهم مطالب در حافظه کوتاه مدتم بهتر می ماند.
روز کنکور چه ساعتی بیدار شدی؟
اگر بخواهم دقیق بگویم ساعت5.50 دقیقه صبح.
در آن روز استرس نداشتی؟
خودم هم تعجب میکردم چون انتظار استرس بیشتری داشتم اما کاملاً راحت و ریلکس بودم. حداقل تا زمانی که امتحانات اختصاصی تمام شد همین حالت را داشتم.
وقت کم آوردی؟
در اختصاصی ها اضافه هم آوردم ولی نه در عمومی ها وقت کم نیاوردم. همه تست ها را زدم اما دلم می خواست با خیال راحت تر جواب هایم را مرورکنم که نشد.
در آزمون های مدرسه به زود آمدن از سر جلسه مشهور بودی روز کنکور هم همینطور بود؟
تا آنجا که به یاد دارم تنها یک بار در مدرسه اینطوری شد اما در کنکور هیچ عجله ای نداشتم و راحت سر جایم نشسته بودم.
گفتی تو اختصاصی ها وقت اضافه آوردی در این وقت اضافه چه کردی؟
محاسباتم را مرور کردم که اتفاقاً یک خطا پیدا کردم که درستش کردم.
گفته میشود یک معلم مثلاً درس ریاضی هم اگر بخواهد روزی کنکور دهد خیلی برایش سخت است که ریاضی را 100درصد بزند اما شما وقت اضافه آوردید!
وقت اضافه آوردن از نظر من کار خارق لعادهای نیست برای همین برای سوال شما جواب خاصی ندارم.
مصاحبه با ایزدمهر احمدی نژاد
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com