خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
وقتی در معماری کلیساهای مکزیک، عناصر و الهاماتی از معماری اسپانیا وجود داشته باشد، می‌توان پیشاپیش شگفتی به نمایش در آمده توسط این بناهای عظیم را حدس زد. در آشنایی با این کلیساهای دیدنی با ما همراه شوید.

مکزیک به عنوان یک کشور با دین غالب کاتولیک، با تاریخی از تأثیرات معماری اسپانیایی، پر از کلیساهای جامع زیبا و خیره کننده است و کسی از این بابت تعجب نمی‌کند. سبک به کار رفته در این بناها از باروک تا نئوکلاسیک متغیر بوده و زیبایی به نمایش گذاشته شده توسط آن‌ها واقعاً دیدنی خواهد بود. در این مقاله تلاش کردیم تا ۱۰ کلیسای برتر و بهترین نمونه‌ها را به شما معرفی کنیم.


۱. کلیسای جامع متروپولیتانا، مکزیکوسیتی

چرا با کلیسایی که قسمت اعظم میدان «زوکالو» را در بر گرفته آغاز نکنیم؟ کلیسای جامع «متروپولیتانا» (Metropolitana) یک ساختمان با ابهت و شگفت انگیز است که بزرگ‌ترین کلیسای جامع آمریکای لاتین و یکی از جذاب‌ترین‌ها از نظر معماری به حساب می‌آید. این بنا شاید بیشتر به خاطر تلفیق سه سبک متمایز باروک، نئو کلاسیک و نئو رنسانسی قابل توجه باشد و بد نیست بدانید که بیشتر مصالح آن را از ویرانه‌های معبدی بزرگ در همان نزدیکی تأمین کردند. در هنگام قدم گذاشتن به کلیسا، محراب طلایی و خیره کننده آن که به «محراب پادشاهان» (Altar de los Reyes) معروف است توجه شما را به خود جلب می‌کند.





۲. کلیسای جامع ساکاتِکاس

شهر «ساکاتکاس» (Zacatecas) شاید کمتر مورد بازدید قرار بگیرد اما یکی از باشکوه‌ترین کلیساهای جامع کشور را در خود جای داده است. این بنا به خاطر سنگ معدن‌های صورتی‌ای که خود شهر هم به آن شهرت دارد شناخته شده بوده و یکی از بهترین نمونه‌های باقیمانده از سبک باروک در کشور به شمار می‌رود. ساخت و ساز آن در سال ۱۷۲۹ آغاز شد و در معماری‌اش برخی تأثیرات سبک نئو کلاسیک و «چوریگرسک» (Churrigueresque) هم دیده می‌شود. البته به طور قطع، جذاب‌ترین بخش این بنا درهای اصلی با تزئینات پیچیده‌شان هستند که با سردر ورودی باروکی کامل خواهند شد.





۳. کلیسای جامع مورِلیا - میچوآکان

«مورلیا» (Morelia) بعد از فتح اسپانیا به مسیحیت تغییر مذهب داد. شاید تنها بنایی که به بهترین نحو این تغییر مذهب بومیان را منعکس می‌کند، کلیسای جامع مورلیا باشد که در آن معماری باروکی و طراحی داخلی نئوکلاسیک به کار رفته است. این بنا نه تنها یکی از خیره کننده‌ترین ساختمان‌های اطراف محسوب می‌شود که برج‌های ۶۵ متری آن سبب شدند به عنوان یکی از بلندترین کلیساهای جامع قاره نیز شناخته شود. بهترین زمان بازدید آخر هفته‌ها خواهد بود، زیرا هر شب نمایشی از نور و صدا در آن برپا می‌شود.




کلیسا های مکزیک

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴. کلیسای جامع کوچک دورانگو

کلیسای جامع «دورانگو» (Durango) ترکیبی از دو سبک معماری غالب را به نمایش گذاشته و از نظر طراحی یک شاهکار به شمار می‌رود. این بنا را در سال ۱۸۴۴ بعد از چند توقف، کامل کردند. در حالی که سر در ورودی آن کاملاً باروکی است، درهای که در هر طرف ساختمان قرار دارند به سبک چوریگرسک تزئین شده و فضای داخلی هم به خاطر مجسمه‌های مرمری‌اش شناخته می‌شود. در منطقه افسانه‌ای مبنی بر حضور روح سرگردان یک زن مذهبی در برج ناقوس وجود دارد.





۵. کلیسای جامع عروج مریم مقدس - گوادالاخارا

کلیسای جامع یکی از معروف‌ترین ساختمان‌های گوادالاخارا (Guadalajara) بوده و بیشتر مرکز تاریخی دومین شهر بزرگ مکزیک را در اختیار دارد. با این حساب پیدا کردن آن کار دشواری نخواهد بود. این ساختمان دقیقاً در مرکز چهار پلازا قرار داشته و چهار سبک معماری مختلف را منعکس می‌کند. سبک گوتیک در طراحی داخلی، باروک، نئو کلاسیک و موری. یکی از غیرمعمول‌ترین ویژگی‌های این کلیسا از برج‌های دوقلوی زردش می‌آید که در منظره شهری بسیار ریشه دوانده است. علاوه بر این، ارگ فرانسوی زیبای داخل بنا نیز دومین نمونه بزرگ کشور محسوب می‌شود.





۶. کلیسای جامع پوئبلا

این کلیسای جامع زیبا در شهری به همان قشنگی به نام «پوئبلا» (Puebla) واقع شده است. ساخت این بنا ۷۴ سال به طول انجامید و البته ارزشش را داشت زیرا امروزه آن را یکی از بهترین کلیساهای قاره می‌نامند که سالانه هزاران بازدیدکننده را به سمت خود می‌کشاند. از اصلی‌ترین جاذبه‌های بنا می‌توان به تابلوها، نقاشی‌ها و مجسمه‌هایش اشاره کرد.




کلیسا های مکزیک

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷. کلیسای جامع اوئاخاکا

کلیسای جامع «اوئاخاکا» (Oaxaca) را از سنگ معدنی سبز بومی همان جا ساخته‌اند و یکی از نمونه‌های عالی معماری باروک با طراحی داخلی نئو کلاسیک به شمار می‌رود. با بررسی سر در ورودی می‌توانید به خوبی جزئیات به کار رفته در آن را که شامل مجسمه‌های گوناگون می‌شود تحسین کنید. این سبک تزئینی، زیبایی‌شناسی کلیسا را تشکیل می‌دهد. در بدو ورود با تندیس برنزی مریم مقدس که از ایتالیا آورده شده نیز روبرو خواهید شد. اگرچه برج‌های بیرون بسیار شگفت انگیز هستند اما آن‌ها نسخه‌های اصلی نیستند. برج‌های اصلی در زلزله سال ۱۹۳۱ نابود شدند.





۸. کلیسای جامع تولوکا

ساخت و ساز کلیسای جامع «تولوکا» (Toluca) از سال ۱۸۶۷ آغاز شد و تا سال ۱۹۵۹ هنوز به آن کلیسای جامع نمی‌گفتند. قبل از آن، اینجا یک صومعه فرانسیسکن بود که البته از ظاهر امروزی‌اش خیلی قابل تشخیص نیست. سبک غالب بنا نئو کلاسیک بوده و ۵ راهرو نیز وجود دارد که با برج‌ها و گنبدها کامل می‌شوند. چیزی که این کلیسا را خاص می‌کند، مجسمه‌های قدیسین در سر در ورودی آن است.





۹. کلیسای جامع مَتهوالا

شاید کلیسای جامع «متهوالا» (Matehuala) را بتوان از نظر بصری یکی از متمایزترین کلیساها دانست. این ساختمان به خاطر پنجره رز با شیشه‌های رنگی‌اش بسیار شهرت داشته و پرتوهای نوری که به داخل آن می‌ریزند بسیار خیره کننده هستند. این کلیسا یکی از معدود بناهای مذهبی مکزیک است که به طور مستقیم از معماری اسپانیا تأثیر نگرفته و در واقع بیشتر به یک کلیسای جامع فرانسوی شباهت دارد.





۱۰. کلیسای جامع مریدا - یوکاتان

راهنمایمان را با معرفی کلیسای جامعی ساده‌تر اما به همان اندازه ارزشمند به پایان می‌بریم. کلیسای جامع مریدا در «یوکاتان» (Yucatán) اندکی بعد از تأسیس شهر مریدا ساخته شد و نسبت به خیلی از کلیساهای دیگر مکزیک از تزئینات کمتری برخوردار است. سبک رنسانسی آن بسیار قابل توجه بوده و تأثیرات سبک مورها نیز در برج‌ها به چشم می‌خورد. شاید در کل این بنا خیلی شبیه به حال و هوای ابنیه مذهبی دیگر کشور نباشد اما همین امر آن را متمایز و خاص می‌کند.





منبع: ایوار


کلیسا های مکزیک

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا