خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


به تازگی اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)‌ رسما اعلام کرده که در ماه فوریه گذشته دو هواپیما برخورد با یوفو یا همان شی ناشناس پرنده‌ی یکسانی را بر فراز صحرای آریزونا ایالات متحده تجربه کرده‌اند.


یوفوها باز هم خبرساز شدند! اینطور که به نظر می‌رسد، در تاریخ 24 فوریه گذشته خلبان‌های دو هواپیمای مجزا شیئی ناشناس و صیقلی را در ارتفاع 12 هزار متری جنوب ایالت آریزونا دیده‌اند که هیچ اطلاعی از ماهیت آن نداشتند و تنها می‌توان پدیده رخ‌داده را به عنوان موردی دیگر از برخورد با یوفوها توجیه کرد!

برخورد با یوفو بر فراز ایالت آریزونا

بر اساس گزارش رسمی اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA)‌ که به همراه یک فایل صوتی، این مورد برخورد با یوفو را تایید کرده است، خلبان‌های خطوط هوایی بدون اطلاع یکدیگر وسیله پرنده موردنظر را در بالای صحرای سونوران (Sonoran) در نزدیکی فینیکس دیده‌اند و هردو به متخصصان کنترل هوایی اتفاق را گزارش کرده‌اند.

یکی از خلبان‌ها که هواپیمایی از کمپانی لییرجت (Learjet) را هدایت می‌کرد، مکالمه خود با مرکز ترافیک هوایی آلبوکرکی در نیومکزیکو با این سوال شروع کرد که آیا رادارهای این مرکز هم شیئی که از بالا هواپیمای او رد شده را دیده‌اند یا خیر؟!

مامور کنترل ترافیک گفت که تجهیزات آن‌ها وجود چیز غیرمعمولی را تشخیص نداده‌اند. پس از این اتفاق از طرف FAA مکالمه دیگری با یکی از هواپیماهای نزدیک محل برقرار شد و مامور کنترل از خلبان این هواپیما خواست که به محل گزارش‌شده توسط هواپیمای دیگر نگاهی بیاندازد و هر مورد غیرمعمولی را گزارش کند.

در کمال تعجب، این خلبان خطوط ایرباس آمریکایی هم پس از مدتی کوتاه برخورد با یوفو که چند صد متر بالاتر از ارتفاع هواپیماها در پرواز بود را تایید کرد.



هدایتگر ایرباس گفت که نمی‌تواند دقیقا ماهیت شی بزرگ و ناشناخته را تشخیص دهد، اما وسیله قطعا بالای سر آن‌ها و در جهت مخالف حرکت می‌کرده و نور هم از آن منعکس می‌شده است.

با گذشت چند هفته بعد از اتفاق اداره هوانوردی همچنان توضیح قانع‌کننده‌ای برای این مورد برخورد با یوفو نداشت و به جز این دو هواپیما،‌ هیچ وسیله پرنده دیگری که توانایی مشاهده دقیق‌تر یوفو را داشته باشد هم در زمان رویداد،‌ در محل حضور نبود. از طرف دیگر، تایید شده که شی ناشناس پرنده بالون کمپانی گوگل و یا تجهیزات هواشناسی نبوده و ارتش آمریکا هم از ماهیت یوفو خبر ندارد.

نماینده FAA به یک خبرگزاری گفته است که منطقه موردنظر به صورت کامل تحت نظر مرکز کنترل هوایی است و تمامی وسایل نفربر نظامی و غیرنظامی به علاوه تجهیزات جمع‌آوری داده در آن جا قابل‌تشخیص هستند؛ به عبارت دیگر بی‌خبری این سازمان از ماهیت شی موردنظر بسیار عجیب و غیرمعمول است.

جالب است بدانیم که مدتی پیش یکی از اعضای سابق پنتاگون آمریکا اطلاعاتی سری و جنجالی را در مورد تحقیقات رسمی دولت ایالات متحده در بحث اشیا ناشناس پرنده فاش کرد و یک فایل تصویری از برخورد خلبان‌های ارتش با یک یوفو منتشر شد.



چنین مواردی از مشاهده یوفو آنقدرها هم غیرمعمول نیست؛ به عنوان مثال یک پایگاه داده‌ای آنلاین مربوط به موارد برخورد با یوفو در آمریکا، به نام مرکز ملی گزارش‌ها یوفو (National UFO Reporting Center)، اعلام کرده است که تنها در سال 2018 تعداد 650 مورد مشاهده‌ شی ناشناس پرنده گزارش شده است.

البته در داخل وب سایت این مرکز اعلام شده که بسیاری از این گزارش‌ها توسط افراد ناشناس به ثبت رسیده‌اند، اما با این حال به نظر می‌رسد که مشاهده یوفو در سال‌های اخیر و مخصوصا از زمان همه‌گیر شدن شبکه‌های اجتماعی و دسترسی بیشتر به تجهیزات مخابره اطلاعات، افزایش یافته است.


در انتها شما را به شنیدن فایل صوتی منتشرشده از مکالمات دو خلبان آمریکایی با مرکز کنترل هوایی دعوت می‌کنیم:​


برخورد با یوفو در صحرای آریزونا آمریکا رسما از طرف دو هواپیمای مجزا تایید شد!

 
  • تشکر
Reactions: *Ghazale*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا