خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*Ghazale*

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/8/18
ارسال ها
1,639
امتیاز واکنش
12,858
امتیاز
373
سن
21
محل سکونت
Ahvaz
زمان حضور
9 روز 3 دقیقه
نویسنده این موضوع
کاهش زمان شارژ باتری با پوشش نانوکامپوزیتی


تهران- ایرنا- یکی از مؤسسه‌های تحقیقاتی شرکت سامسونگ موفق به تولید نانوکامپوزیتی برای بهبود عملکرد باتری‌ یون لیتیم شده ‌است.

به گزارش گروه علمی ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو،این کامپوزیت حاوی توپ‌های گرافنی بوده که روی سطح کاتد (الکترودی مثبتی که جریان الکتریکی از طریق آن از دستگاه الکتریکی قطبیده خارج می‌گردد، بعبارتی جز پذیرنده الکترون را گویند) قرارگرفته و سرعت شارژ باتری را بهبود می‌دهد.

این ‌روزها باتری‌های یون لیتیم به‌شدت موردتوجه قرار دارد، این باتری‌ها در ادوات مختلف از تلفن‌های همراه گرفته تا خودروهای الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، تلاش‌های زیادی برای افزایش طول عمر این باتری صورت می‌گیرد و همچنین محققان به دنبال کاهش زمان شارژشدن آنها هستند.

مؤسسه پیشرفته فناوری سامسونگ اخیراً موفق به دستاوردی در استفاده از فناوری نانو در باتری‌ها شده‌است، این شرکت از گرافن برای ارتقاء سرعت شارژ باتری استفاده کرده و محققان این شرکت معتقدند که گرافن کلید موفقیت توسعه باتری‌ها است.

گرافن دارای خواص مکانیکی و الکتریکی ویژه‌ای است که این ویژگی‌ها موجب شده تا بتوان از آن برای توسعه باتری یون لیتیم استفاده نمود.

شرکت سامسونگ با همکاری دانشگاه ملی سئول اقدام به ترکیب گرافن و سیلیکا کرده و در نهایت توپ‌های گرافنی ساخته است ، این توپ‌های گرافنی با استفاده از فرآیند لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار تولید شده‌اند.

این توپ‌های گرافنی به‌عنوان آند برای پوشش‌دهی کاتدهای غنی از نیکل استفاده می‌شود تا از سطح این کاتدها محافظت کند. این لایه‌ محافظ نه تنها واکنش را کنترل می‌کند بلکه موجب افزایش رسانایی نیز می‌شود.

براساس اطلاعات منتشرشده توسط این گروه، باتری‌ یون لیتیم مجهز به توپ‌های گرافنی به سرعت شارژ شده به‌طوری که زمان شارژ آنها از یک ساعت به۱۲دقیقه رسیده است.

از سوی دیگر، این باتری‌ها ۴۵ درصد افزایش ظرفیت پیدا کرده و در دمای 60 درجه سانتیگراد دوام و پایداری بیشتری دارند، محدوده دمای پایداری باتری یکی از عوامل مهم در عملکرد باتری است به‌طوری که این عامل در باتری خودروهای الکتریکی به‌عنوان یک دغدغه قلمداد می‌شود.

سون‌این‌هیوک رهبر این گروه از مؤسسه تحقیقاتی سامسونگ گفت: تحقیقات ما به نقطه‌ای رسیده که می‌توانیم کامپوزیت گرافنی را با قیمت مناسب تولید کنیم و موفق به بهبود قابلیت‌های باتری‌های یون لیتیم شده‌ایم.


کاهش زمان شارژ باتری با پوشش نانوکامپوزیتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا