خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
به پشت زمینه عکس دقت کنید



گاهی اوقات بهترین عکس هم با یک تیر چراغ برق پشت سرتان خراب می شود. شاید این جزئیات در نگاه اول به چشم نیایند اما تصویر کلی عکس را به هم می ریزند. هنگام عکاسی می توانید در بدترین شرایط پشت زمینه خوبی پیدا کنید. به عنوان مثال روبروی نمای زیبای ساختمانی در یک منطقه کثیف یا غیرجذاب. شک نکنید بعد از گرفتن این عکس در ذهن همه این سوال پیش می آید که چنین پشت زمینه زیبایی را از کجا پیدا کرده اید؟




در عکس های کلوزآپ احتیاط کنید



همه می دانیم که عکس های کلوزآپ هندسه عکس را به هم می ریزند و صورت را زشت نشان می دهند. پس هنگام عکاسی دوربین را کمی دورتر بگیرید تا عکس زیباتری از خودتان گرفته باشید.

با زاویه های مختلف دوربین عکس بگیرید



بیایید عکس های بالا را با هم مقایسه کنیم. یک چرخ فلک زیبا که می خواهیم پشت زمینه عکسمان داشته باشیم. می توانید در کنار آن بایستید و یک عکس معمولی بگیرید یا با زاویه های غیرمعمول عکس سلفی بگیرید. در زاویه این عکس هم چرخ و فلک مشخص است و هم عکس بامزه و دوست داشتنی از کار درآمده است. پس از عکس گرفتن با زاویه های متفاوت نترسید.

سوژه را در مرکز کادر قرار ندهید



هنگام عکس گرفتن از یک سوژه قانون یک سوم را فراموش نکنید. این قانون می گوید سوژه مورد نظر باید در نقطه تقاطع خطوطی که کادر را به صورت افقی و عمودی به سه قسمت تقسیم کرده اند قرار بگیرد.

زیبایی همه جا هست



سوژه های زیبای عکاسی را همه جا می توانید پیدا کنید. اگر کنجکاو باشید چیزهای بسیار ساده ای پیدا می کنید که ارزش عکاسی دارند.

عکاسی در نور مناسب



یکی از مهم ترین عناصر یک عکس خوب نور مناسب است. تفاوت این دو عکس شاید در یک قدم باشد اما نتیجه عکس بسیار قابل توجه است. فرد نور مناسب را پیدا کرده است و پشت زمینه در این نور محو شده است. دوربین را حرکت دهید تا بتوانید نور مناسب را پیدا کنید. منبع نور باید از رو به رو باشد نه از پشت زیرا عکس ضد نور می شود.

عکاسی در نور زیاد



عکاسی در نور زیاد همیشه نتیجه معکوس می دهد و حتی برای حرفه ای ترین عکاس ها هم کار آسانی نیست. ممکن است چشم ها در نور زیاد نیمه باز بیفتد. بنابراین باید سعی کنید در ساعاتی از روز که نور خورشید شدید است عکاسی نکنید بلکه در ساعات صبحگاهی و هنگام غروب آفتاب به دنبال نور طبیعی باشید.

منتظر لحظه مناسبی برای عکاسی باشید



برای گرفتن یک عکس خوب باید کمی صبور باشید و در لحظه مناسبی عکاسی کنید تا مجبور نباشید بعدا مردم را با فتوشاپ از عکس تان حذف کنید. فقط کافی است کمی صبور باشید تا عکس بهتری بگیرید.

زاویه مناسب عکس سلفی را پیدا کنید



بیشتر عکاس ها معتقدند که صورت هر شخصی یک زاویه خوب دارد که باید هنگام عکاسی در نظر گرفته شود. اما آیا از عکس شکل هم که فقط از یک زاویه گرفته اید خسته نمی شوید؟ کمی در عکاسی خلاقیت به کار ببرید و زاویه های دیگری که در آن زیبا دیده می شوید را پیدا کنید. به عنوان مثال می توانید دراز بکشید و از بالا عکس بگیرید.

برای گرفتن یک عکس خوب از کثیف شدن نترسید



اگر می خواهید یک عکس ماکرو بگیرید که در آن یک ساختمان به طور کامل مشخص باشد از این که مجبور باشید روی زمین دراز بکشید نترسید. مهم نیست دیگران چه فکری درباره شما می کنند مهم تلاشی است که برای گرفتن یک عکس خوب می کنید.


اصول ساده ای که باید هنگام عکاسی رعایت کنید

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا