خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
عکاسی انتزاعی چیست؟
نمی‌توان تعریف مشخصی برای عکاسی انتزاعی ( یا آبستره ) ارائه داد و همانند هنر انتزاعی، در عکس انتزاعی نیز محتوا اهمیت ندارد و معمولا مبهم است.

عکس انتزاعی ، عکسی است که باید سرشار از تخیل باشد. عکاس باید با حذف المان های خاص و پررنگ عکس را هرچه بیشتر به سمت تخیل و ذهنی بودن پیش ببرد به طوری که در نگاه اول جزئیات مشخص نباشد.

عکاس آبستره در برخورد با موضوع، احساسی عمل می کند.

شاید بتوان اولین عکاس انتزاعی را “آنا اتکینز” دانست. اتکینز به عکاسی به چشم یک هنر نگاه نمی‌کرد و از آن برای آرشیو کردن تصویر گیاهان موردعلاقه اش استفاده می‌کرد. در واقع عکاسی انتزاعی تا حدودی به وسیله ی علم به دنیای هنر معرفی شد. پس از آن بود کهآلفرد استیگلیتز نمایشگاهی برپا کرد و از عکاسان انتزاعی برای ارائه عکس هایشان دعوت به عمل آورد.

عکاس آبستره می‌تواند با حذف هرکدام از ویژگی های موجود در عکس به انتزاع برسد. با تغییر فاصله، زاویه، رنگ و دیگر موارد موجود در عکس می توان از حالت رئالیستی خارج شد.


سبک عکاسی انتزاعی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
راه هایی برای عکاسی انتزاعی
هر زمان که شما یک عکس می گیرید، دوربین خود را به سمت یک دنیای سه بعدی گرفته و یک عکس دو بُعدی تـ*ـخت می گیرید. شما یک بُعد را از دست می دهید. این یک لایه از انتزاع است با وجود این که ما به این تبدیل عادت کرده ایم.
علاوه بر این، شما ممکن است یک عکس رنگی بگیرید و آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید، و اطلاعات رنگ را از دست بدهید. این لایه دیگری از انتزاع است. اما معنای مورد نظر عکاسی انتزاعی فراتر از انتزاع های ساده ذکر شده در بالاست.
انتزاع با جداسازی (ایزوله کردن)، یا حذف
هنگام نگاه کردن به یک شیء، ممکن است امکان گرفتن یک عکس انتزاعی را تشخیص دهید، چون برخی از بخش های آن ممکن است خطوط، بافت، رنگ، شکل، یا فرم قوی، جدا از خود شیء داشته باشند. با کادربندی دقیق در حین عکس گرفتن، یا با کراپ کردن دقیق در پس پردازش می توانید قسمتی را که مورد علاقه شماست، جدا کنید.
انتزاع با افزایش فاصله
همانطور که ما از یک شیء دور می شویم، به تدریج اطلاعات آن را از دست می دهیم. این مسئله ممکن است به ویژه در فواصل زیاد مانند عکاسی هوایی که در آن همانطور که بالا می رویم دید (نما) کوچک می شود، قابل توجه باشد.

انتزاع با حرکت
یک روش برای کاهش اطلاعات، و در نتیجه ایجاد یک عکس انتزاعی (آبستره – Abstract) با استفاده از حرکت است. این حرکت می تواند حرکت سوژه، حرکت عکاس، حرکت دوربین، یا ترکیبی از آنها باشد. شما ممکن است با حرکت دادن دوربین به سمت بالا در حین عکاسی از یک دسته درخت آزمایش کرده باشید. اگرچه این کار ممکن است کمی از اطلاعات را حذف کند، اما هنوز هم درختان را به عنوان عناصر غالب، البته به صورتامپرسیونیستی تر حفظ کند. من دارم در مورد حرکتی صحبت می کنم که اطلاعات را به طور عمده از بین برده، و تنها کمی رنگ، الگو، و خط به جای می گذارد.

انتزاع با تغییر
رنگ و تُن ها عناصر قوی یک عکس هستند. ما انتظار روابط خاصی بین قسمت های مختلف عکس و رنگ ها و تن ها در آنها را داریم. یا در حین عکاسی یا در پس پردازش، تغییر این ساختار مورد انتظار و ایجاد نوع متفاوتی از یک عکس انتزاعی امکان پذیر است.


سبک عکاسی انتزاعی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Narín✿

Narín✿

سرپرست بخش کتاب
سرپرست بخش
ناظر کتاب
ویراستار انجمن
  
  
عضویت
1/12/19
ارسال ها
2,272
امتیاز واکنش
44,319
امتیاز
418
محل سکونت
☁️
زمان حضور
107 روز 12 ساعت 35 دقیقه
عکاسی انتزاعی
سبک عکاسی







تصویر انتزاعی از چکیدن قطرهٔ آب

تصویر انتزاعی از حیوانات
انتزاعی یا آبستره در برابر واقعی قرار می‌گیرد. واقعی چیزی است که در جهان وجود داشته باشد و انتزاعی چیزی که به شکل خالصش در جهان نباشد. عکاسی انتزاعی، شاخه‌ای از عکاسی است که با حذف برخی ویژگی‌های سوژه و پررنگ کردن برخی دیگر، به بیانی انتزاعی دست می‌یابد.[۱]
در هنر دو نوع انتزاع استفاده می‌شود: یکی پدیدآوردن چیزهایی که در خارج وجود ندارند، یعنی واقعی نیستند، و دیگری بازنمایی واقعیت‌ها با حذف برخی بخشهای غیرضروری آن‌ها. حالت اول در عکاسی ممکن نیست و تنها حالت دوم باقی می‌ماند. در این حالت عکاس با حذف برخی خصوصیات یک چیز، تأکید بیشتری بر جنبه‌های مهمتر سوژه می‌کند و به بیننده امکان می‌دهد که سوژه را از همان جنبه‌ای که او می‌بیند ببیند. به عنوان نمونه اگر شما بتوانید در عکسی خود به نوعی قد و وزن انسانی را حذف کنید و کاری کنید که تنها مفهوم انسانیت او منتقل شود، عکس شما آبستره خواهد بود.
ما جهان پیرامون خود را رنگی می‌بینیم و اگر تصویری سیاه و سفید باشد، انتزاعی و غیرواقعی است. استفاده از زوایای غیرمعمول نیز باعث می‌شود که عکس حالت طبیعی نداشته باشد و در کار انتزاعی کردن می‌تواند فاکتور مهمی باشد. در این حالت شما کاری کرده‌اید که بیننده تصویر را از طریق عادت همیشگی خود نبیند و تا حدی از حالت معمول جدا شود و این نوعی انتزاع است. اغراق در رنگ، واید یا تله بودن بیش از حد، فکوس بیش از حد در سوژه‌ها، استفاده از ساتریشن (وی واید یا رنگ) بسیار غلیظ، استفاده از کنتراست بالا، تصاویر سیاه یا ضد نور، حرکت دوربین در حین عکاسی و هر گونه استفاده غیرمعمول از تجهیزات عکاسی، گونه‌ای انتزاعی به عکس‌ها خواهد بخشید.


سبک عکاسی انتزاعی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا