خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

★PARDIS★

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
537
امتیاز واکنش
1,986
امتیاز
228
زمان حضور
28 روز 3 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
سبک نقاشی پوینتیلیسم (نقطه نقطه یا نقطه چینی) را بشناسیم
سبک رسامی و نقاشی <پوینتیلیسم>

یکی از روش های رایج و تقریباً ناشناخته نقاشی پوینتیلیسم نام دارد. در این نقاشی از نقطه های ریز و کوچک برای نقاشی کردن استفاده می شود. فرایند شکل گیری این نوع نقاشی ها شامل نقطه های کوچکی است که رنگ ها و شکل های خاص خود را دارند.

نقاش در این سبک از ذهن و چشمان خود برای انتخاب درست شکل و رنگ نقطه مورد نظر کمک می گیرد. بسیاری از مردم از دیدن این نوع نقاشی ها کمی گیج می شوند. البته این مسئله عادی است زیرا نمایش یک تصویر یا منظر با تعداد زیادی نقطه در هنر نقاشی عادی نیست. این نوع نقاشی وابستگی خاصی به رنگ ها و رنگ آمیزی ندارد. به جای آن بیشتر به حرکت قلم برای نقش کردن یک تصویر توجه می کند تا با قرار دادن نقطه ها در کنار هم تصویر موردنظر نقاش را دربیاورد.

واژه نقطه چینی نخستین بار توسط منتقدان هنری برای تمسخر این سبک استفاده شد اما بعد ها به نام آن تبدیل شد. مکتب پوینتیلیسم بر اساس روند کار پرینتر هایی است که از سیستم چهار نقطه رنگی برای چاپ استفاده می کنند. این چاپگر ها از فیروزه ای برای رنگ آبی، سرخابی برای قرمز، زرد و مشکی برای چاپ استفاده می کنند. اصلی ترین رنگ آنها نیز سیاه است. این روش در بسیاری از تکنالوژی های امروزی استفاده می شوند.

هنرمندان نقطه چینی نیز از همین رنگ ها برای نقاشی های خود استفاده می کنند. بیشتر نقاش هایی که از روش نقطه چینی برای خلق آثار خود استفاده می کنند، بیشتر از رنگ روغن استفاده می کنند. رنگ روغن دیرتر خشک می شود و می توان به راحتی آنها را با مواد لازم رقیق کرد یا به طور خالص از آنها کمک گرفت. دیر خشک شدن امکان ترمیم رنگ را به نقاش می دهد. نقاش با رنگ روغن این اطمینان را دارد که رنگ ها به اصطلاح راه نمی روند و با رنگ نقطه های دیگر تداخل پیدا نمی کنند.

تعداد هنرمندانی که در زمینه پوینتیلیسم فعالیت دارند بسیار اندک است. این سبک نقاشی بسیار پیچیده و سخت به نظر می رسد. به طوری که مکتب هایی که این نوع نقاشی را در فهرست آموزش های هنری خود دارند، همیشه کمترین هنرجویان نقاشی را دارند.

نقاشان این سبک هنری به گونه ی مختصر به شما معرفی می گردند:


سبک نقاشی پوینتیلیسم (نقطه نقطه یا نقطه چینی)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Cinder
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا