خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
مالدیو کشوری است جزیره‌ای در اقیانوس هند واقع در در جنوب غربی هند. پایتخت آن ماله است. جمعیت این کشور ۳۹۳٬۲۵۳ نفر و واحد پول آن روفیه مالدیو است.
زبان رسمی این کشور دیوهی نام دارد که زبانی هندواروپایی است و همانندی‌هایی با زبان سـ*ـینهالی قدیم دارد. مردم آن از قوم مالدیویهستند که تبارشان به مردم سری‌لانکا و هند (آمیخته آریایی ودراویدی) می‌رسد و رگه‌هایی از اعراب نیز در میان آن‌ها وجود دارد. هم زبان و هم مردم آن با نام دیوِهی نامیده می‌شوند که واژه دیبـَجات و دیباجات که در فارسی و عربی در قدیم برای مالدیو به کار می‌رفت نیز شکلی از همین واژه دیوهی است.
دین رسمی این کشور اسلام است و پیروی از دیگر ادیان در ملأ عام ممنوع و قابل پیگرد قانونی است. مالدیو در سال ۱۹۶۵ از بریتانیا مستقل شد.
مالدیو هم از نظر جمعیت و هم مساحت کوچک‌ترین کشور قاره آسیا است. زمین‌های این کشور به طور میانگین ۱٫۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارند و بنابر این کم‌ارتفاع‌ترین کشور جهان به‌شمار می‌آید. بلندترین نقطه این کشور تنها ۲٫۴ متر ارتفاع دارد. ماله، پایتخت مالدیو ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد و به طور سنتی محل اقامت شاه و تاج‌گذاری‌ها بود.
جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب برای غواصان است و ایستگاه‌هایغواصی زیادی در این جزایر وجود دارد.

نمایی از ماله، پایتخت مالدیو



اقتصاد:


اقتصاد مالدیو بر پایهٔ کشاورزی، ماهیگیری و گردشگری استوار است. در مالدیو، نارگیل، ذرت، ارزن، سیب‌زمینی شیرین و میوه‌جات به عمل می‌آید. در این کشور صنعت کشتی‌سازی رونق دارد و مردم آن به صنایع‌دستی علاقه‌مندند. از مالدیو، ماهی، گوشت، صنایع‌دستی و نارگیل صادر می‌شود.
صنعت گردشگری مهمترین منبع درآمد مالدیو است. شیلات، دومین صنعت مهم مالدیو است که بیست درصد نیروی کار این کشور را جذب کرده‌است. پس از این که اتحادیه اروپا معافیت گمرکی واردات ماهی از مالدیو را لغو کرد، این کشور در صدد یافتن بازارهای جدید برآمد.
یک مقام صندوق بین‌المللی پول که اخیراً به مالدیو رفته بود پیشنهاد کرد با توجه به کسری بودجه فاحش مالدیو، مالیات صنعت گردشگری کشور افزایش یابد.

جغرافیا:



مجمع‌الجزایر مالدیو بر روی فلات زیرآبی چاگوس-لاکادیو قرار گرفته و به همراه جزایر چاگوس و لکشدویپ یک زیست‌بوم خاکی را تشکیل می‌دهد.
مجمع الجزایر مالدیو در جنوب غربی کرانه‌های هندوستان قرار گرفته و کوتاهترین فاصلهٔ آن تا کرانه‌های هند، ۶۰۰ کیلومتر است. مالدیو تپه ماهور و رودخانه‌ای ندارد. جمهوری مالدیو مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۱۹۲ جزیره مرجانی است که در ۲۶ گروه آب‌سنگی گروه‌بندی می‌شوند. این جزایر در پهنه‌ای آبی در حدود ۹۰ هزار کیلومتر مربع پراکنده‌اند اما کل مساحت خشکی آن‌ها فقط ۲۹۸ کیلومتر مربع است. بزرگترین جزیره ۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و در مالدیو تنها ۹ جزیره با مساحتی بزرگتر از ۲ کیلومتر مربع وجود دارند. ۲۰۰ عدد از جزیره‌ها مسکونی هستند و ۸۸ جزیره دیگر دارای اقامتگاه‌های گردشگری هستند.
پایتخت کشور ماله نام دارد و در کناره جنوبی آبسنگ ماله شمالی قرار گرفته که جزئی از آبسنگ کافو به‌شمار می‌آید.
ماله پایتخت و بزرگ‌ترین شهر و مرکز تجاری کشور مالدیو به شمار می‌رود که دارای مرز آبی با کشور سریلانکا است و فرودگاه مجهز و مدرنی دارد. نام ماله از کلمه «ماهالای» گرفته شده که در زبان سانسکریت به معنای «خانه بزرگ» است و به طور کلی در این زبان این کلمه اشاره به قصر پادشاه دارد. این شهر مرکز همه فعالیت‌های تجاری است که از چهار بخش: هنویرو، گالولهو، مافانو و مـ*ـاچانگولی. تشکیل شده‌است. مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مسجد قدیمی و بازار ماهی از نقاط دیدنی شهر ماله می‌باشند.
دمای هوای مالدیو تحت تأثیر اقیانوس هند در تمام مدت سال بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد متغیر می‌باشد. علی‌رغم وجود هوای شرجی نسبتاً بالا، نسیم دریایی مداوم خنک باعث جابجا شدن هوا و تعدیل گرما می‌شود. فصول عمده این کشور را دو فصل خشک و بارانی تشکیل می‌دهند که فصل بارانی از اواخر آوریل تا اواخر اکتبر با باد و طوفان همراه می‌باشد.

تاریخ:


بنا بر روایات تاریخی مالدیو، یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی مردم مالدیو را مسلمان کرده‌است. ودر سفرنامه ابن بطوطه آمده است که شخصی به نام ابوالبرکات بربری که از مغرب (مراکش) به آن محل رسیده بود آنها را به دین اسلام دعوت نمود که خود پیرو مذهب مالکی نیز بود و آنها دین اسلام را پذیرفتند.

دریانوردان قدیم ایران و عرب آن را دیباجات و دیبجات می‌گفتند و به همین شکل در نقشه‌ها ضبط شده‌است. سال‌های سال بازرگانان عرب سر راه دریانوردی به شرق دور در بنادر مالدیو پهلو می‌گرفتند. اولین اشاره‌شان به مالدیو که دیباجاتش می‌نامیدند از سده دو میلادی است. دیباجات را جزایر پول هم می‌گفتند زیرا مقادیر کلانی از صدف نرم‌تن دریائی کوری (به انگلیسی cowry) که خرمهره نامیده و در قدیم چون پول بین‌المللی کار می‌گرفتند از آنجا بدست می‌آوردند. امروزه صدف کوری نماد نهاد چاپ پول مالدیو است. به احتمال فراوان در روزگار قدیم این سرزمین را که موج دریا پول به سواحلش می‌ریخت جادوئی می‌شمردند.


مالدیو

 

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
سفری به مالدیو بهشت کره زمین

مالدیو به عنوان "طرف آفتابی زندگی" و مکانی برای آفتاب، دریا و شن و ماسه در جهان تبلیغ می شود. این عوامل طبیعی بارزترین دلایل استفاده از مالدیو برای گردشگری است.
از آنجا که مالدیو از جزایر مرجانی کوچک تشکیل شده است که به طور کامل توسط اقیانوس احاطه شده اند، نسیم های مداوم دریا باعث هوای خنک تری از اقیانوس می شوند. خورشید همچنین عامل اصلی اصلی در دلیل آمدن مردم به مالدیو است. از آنجا که این کشور در خط استوا واقع شده است ، مناطق مرکزی این کشور سالانه 2784.51 ساعت آفتاب دریافت می کنند. مالدیو به دلیل موقعیتی که در نزدیکی خط استوا دارد، آب و هوای موسمی را تجربه می کند و دارای دو فصل بسیار متفاوت است ، فصل خشک و فصل موسمی مرطوب.
در جمهوری مالدیو حدود هزار و 109 جزیره مرجانی مرجان وجود دارد و به دلیل تعداد زیاد فقط 200 جزیره واقعاً ساکن و در آن زندگی می کنند (88 جزیره جزایر تفرجگاهی هستند). این باعث می شود که مالدیو مکانی وسوسه انگیز برای بازدید باشد زیرا مناطق زیادی که توسط انسان دست نخورده است و گردشگران می توانند برای دیدن ، احساس و شنیدن طبیعت آشفته ، به تنهایی و توسط خود به جزایر مرجانی خصوصی بروند.

آب و هوای مالدیو

به دلیل موقعیت جغرافیایی در خط استوا ، مالدیو دارای آب و هوای گرم و گرمسیری است و این یکی از مهمترین دلایل محبوبیت مالدیو در بین گردشگران است. میانگین دمای روزانه 30 درجه سانتیگراد و متوسط دمای شبانه 25 درجه سانتیگراد است که برای روزهای گرم ، آفتابی و شب های خنک تر ایجاد می شود.

ماله! پایتخت مالدیو

پایتخت مالدیو، Male دارای مجموعه ای از اماکن دیدنی است که باید در برنامه سفر هر بازدید کننده قرار داشته باشد. Male شامل بسیاری از مساجد برجسته و موزه های قابل توجه است. موزه ملی در Male یکی از جاذبه های گردشگری در مالدیو است که از شایستگی خاصی برخوردار است و در سلطان واقع شده است. موزه ملی یادگاری های گرانبهای مربوط به دوران سلطنت را به نمایش می گذارد، از جمله کاخهای تختی، تختهای تندیس، مجسمه ها و دیگر مصنوعات. مسجد جامع مهمترین مکان عبادت در مالدیو با طراحی بی نظیراست. گالری هنری Esjehi انبار گنجینه های هنری است که در داخل ساختمان های بسیار برجسته و قابل احترام در کشور جزیره واقع شده است. در اینجا بازدید کننده گنجینه های متنوع تاریخی و فرهنگی را پیدا می کند که بازدید از آنها را به یک تجربه جذاب تبدیل می کند. برای یک طعم واقعی از تجربه فرهنگی محلی، بازدید از بازار ماهی مالدیو را به عنوان یک مکان مهم معرفی می کنیم که علاوه بر ماهی سبزیجات تازه ، میوه ها و سایر تولید کردن. این بازار مکانی ایده آل برای مشاهده فعالیت های ماهیگیری جزایر است ، که یکی از پایه های اصلی آن قبل از توسعه گردشگری است.


مالدیو

 
آخرین ویرایش:

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
جزیره وادهو

جزیره وادهو یکی از دیدنی ترین نقاط جزایر مالدیو است که تماشای آن در سواحل اقیانوس هند می تواند برگه ای جدید در خاطرات سفر به مالدیو ایجاد کند.
تصور کنید یک روز را در استراحت در سواحل بکر مالدیو گذراندید و غروب خورشید را از بهترین مناظر دنیا تماشا کنید. سپس، بعد از یک وعده غذایی خوب، به سمت سواحل دیدنی با ماسه های نرم برگردید و در ساحل قدم بزنید. به آسمان نگاه کنید و ستاره های بی شماری و طرح کم رنگ راه شیری را ببینید. در حالیکه اقیانوس هند را در حال تماشا هستید. متعجب از درخشش ساحلی که به رنگ آبی درآمده است می شوید. این پدیده طبیعی در مالدیو به دریای ستارگان معروف است.
تور مالدیو ارزان الفبای سفر این فرصت را برای شما فراهم کرده است تا به این جزیره بروید و از طبیعت خدادادی آن لـ*ـذت ببرید. این پدیده طبیعی از نظر علمی به عنوان بیولومینسانس شناخته می شود، فرایندی که وقتی پلانکتون با اکسیژن تماس پیدا می کند و یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که از آنزیمی به نام لوسیفراز ایجاد می شود که این به دلیل اکسیژن اکسید کننده پروتئینی به نام لوسیفرین است، وقتی در تماس با لوسیفراز قرار گرفته و حرکت می کند، واکنشی ایجاد می کند که در آن انرژی شیمیایی به یک انرژی نورانی تبدیل می شود.


جزیره کومو کوکوآ

اگرچه مالدیو حامل افتخار جزایر زرق و برق دار است ، اما جذابیت این مجمع الجزایر بدون جزیره خیره کننده COMO Cocoa ناقص است. این جزیره با دنج بودن چیزی جز بهشت نیست.
اگرچه مالدیو حامل افتخار جزایر زرق و برق دار است ، اما جذابیت این مجمع الجزایر بدون جزیره خیره کننده COMO Cocoa ناقص است. این جزیره با دنج بودن چیزی جز بهشت گرمسیری برای جوان سازی و آرامش نیست.
این مکان که به دلیل ویلاهای مجلل خود با ارائه مهمان نوازی 5 ستاره شناخته می شود ، برای تجربه نوازش در بهترین حالت خود باید از آن بازدید کنید. آب شفاف آبی و سواحل ماسه ای سفید و نرم چیزی است که فقط روح شما را لمس می کند و در هنگام بازدید از این جزیره عالی ، شما را فریب می دهد. از مهمترین جاذبه های جزیره COMO Cocoa Island می توان به غواصی، غواصی در آب، استراحتگاه های آرام آبگرم اشاره کرد.


هتل ها

در استراحتگاه های این جزیره خدمات زیر ارائه می شوند:

باغ ها، ساحل، آبگرم ، استودیوی Pilates، اتاق بخار و استخر آب درمانی، سالن بدن سازی، غرفه یوگا، مرکز ورزش های آبی، مرکز شیرجه، کتابخانه، بوتیک، WiFi رایگان

در اتاق ها: مینی بار ، تلویزیون LCD ، دستگاه پخش DVD / CD ، پایه iPod ، دستگاه قهوه ساز

مکان

جزیره کاکائو COMO در جزیره آتل ماله در مالدیو واقع شده است.

بهترین زمان بازدید از کومو کوکوآ

اگر قصد دارید با تور مالدیو به این جزیره بروید بهترین زمان نوامبر تا آوریل می باشد.


رستوران سابسیکس مالدیو

رستوران سابسیکس از رستوران های لاکچری و یا دیدنی های مالدیو این کشور به حساب می آید که علاوه بر چشیدن طعم بی نظیر غذاهای آن جا مهمانان شاهد آبزیان زیر اقیانوس خواهند بود.
یکی از بهترین چیزها در مالدیو مهمانی زیر آب در رستوران سابسیکس (Subsix) است که در آن همه چیز به زیبایی در زیر اقیانوس آبی قابل مشاهده است. از غذاهای لذیذ دلپذیر لـ*ـذت ببرید و شاهد مارماهی های خیره کننده ای باشید که از کنار شما می گذرند، مطمئنا تجربه ای بی نظیر و خاصی برایتان در این مکان با تور مالدیو است.
از وقت خود نهایت استفاده را ببرید زیرا این یکی از بهترین مواردی است که در سفر مشاهده خواهید کرد. نه تنها مارماهی ها، بلکه شاهد دیگر آبزیان زیبا خواهید بود. مطمئنا مهمانی زیر آب در Subsix یک تجربه هیجان انگیز است.


رستوران سابسیکس در 500 متری ساحل PER AQUUM در جزیره نیاما، در جزیره مرجانی مالدیو واقع است. میهمانان می توانند با قایق تندرو به Subsix بروند و سپس از طریق یک پله بزرگ به زیر سطح دریا می رسند. صندلی های شقایق دریایی و نور ملایم آبی، مسافران غذا را به دنیای اقیانوس دعوت می کند

رستوران ایتها مالدیو

رستوران ایتها (Ithaa) که با استقبال جهانی روبرو شده، پنج متر زیر سطح اقیانوس هند واقع شده است، به عنوان یکی از رستوران های لاکچری مالدیو شناخته می شود.
رستوران ایتها (Ithaa) که با استقبال جهانی روبرو شده، پنج متر زیر سطح اقیانوس هند واقع شده است، ایتها اولین رستوران زیر دریا در جهان است که با استقبال جهانی از جزیره کنراد مالدیو شناخته می شود و 180 درجه منظره پانوراما از مرجان های زیبا و آبزیان پر جنب و جوش را احاطه کرده است.
Ithaa، به عنوان "مادر مروارید" در زبان محلی Dhivehi تعریف شده است، با استفاده از دیوارهای اکریلیک شفاف منحنی ، مشابه آنچه در جاذبه های آکواریوم استفاده می شود ، برجسته می شود.
این آشپزی یک لـ*ـذت واقعی را ارائه می دهد و دارای یک منوی متمایز است که ادویه های محلی را به نمایش می گذارد و با تأثیرات غربی ترکیب شده و در یک منوی شام شش دوره ای و یک منوی ناهار چهار دوره ای با کرایه سبک تری ارائه می شود.




منبع : الفبای سفر


مالدیو

 

~BAHAR.SH~

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
13/10/20
ارسال ها
1,156
امتیاز واکنش
33,669
امتیاز
418
محل سکونت
...
زمان حضور
151 روز 7 ساعت 55 دقیقه
مسجد جامع مالدیو

مسجد جامع ماله یکی از محبوب ترین جاذبه های مالدیواست و مسافران مختلف را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. این بخشی از مرکز اسلامی است و در مجاورت اسکله اصلی ماله قرار دارد.
مسجد جامع ماله یکی از محبوب ترین مساجد در این سرزمین است و مسافران مختلف را از سراسر جهان مجذوب خود می کند. این بخشی از مرکز اسلامی است و در مجاورت اسکله اصلی ماله واقع شده است. این بنا که از جاذبه های مالدیو به حساب می آید در سال 1984 تاسیس شده است و به نام سلطان محمد تاکوروفائانو-العوزام نامگذاری شده است. این مسجد می تواند نزدیک به 5000 نمازگزار را در خود جای دهد که آن را به بزرگترین مسجد مالدیو تبدیل می کند.
گنبد طلایی این مسجد مدرن بر خط افق ماله مسلط است و به نمادی برای شهر تبدیل شده است. جالب است که بدانید مسجد جامع ماله با کمک کشورهای حاشیه خلیج فارس، پاکستان، برونئی و مالزی ساخته شده، و نمای آن از سنگ مرمر سفید است و تقریباً بدون تزئینات بسیار چشمگیر است.

گردشگرانی که با تور مالدیو به این سرزمین سفر می کنند و قصد ورود به مسجد را دارند فقط می توانند از ساعت 9 صبح تا 5 عصر و خارج از وقت نماز مراجعه کنند. مسجد 15 دقیقه قبل از نماز و تا ساعت بعد به تمام غیرمسلمانان بسته می شود. قبل از ظهر و بین ساعت 14 و 15 بهترین زمان برای بازدید است. مردان باید شلوار بلند و زنان دامن یا لباس بلند بپوشند. همانطور که گفته شد نمازخانه اصلی داخل مسجد می تواند 5000 نمازگزار را در خود جای دهد و دارای صفحات و درهای جانبی چوبی تراش خورده، فرش بافته شده خاص و لوسترهای چشمگیر است.




موزه ملی مالدیو

موزه ملی مالدیو، از جاذبه های توریستی مالدیو می باشد که تمامی آنچه که در این سرزمین از پیدایش تا کنون وجود داشته و بخشی از تاریخ این کشور شامل میشده را در خود جای داده است.
واقع در ماله، ساختمان عجیب و غریب معروف به موزه ملی ایستاده است. همیشه یک عادت خوب است که هنگام تعطیلات از موزه ها بازدید کنید تا کمی با تاریخ مکانی که در آن اقامت دارید آشنا شوید. موزه ملی مالدیو مجموعه بزرگی از آثار را در خود جای داده است. اجزای تشکیل دهنده آن تا زمان تأسیس (تاریخچه) جزایر مالدیو برمی گردد. این ساختمان بخشی از کاخ سلطنتی مالدیو در قرن هفدهم است و همچنین یک پارک عمومی معروف به پارک سلطان را در خود جای داده است. ستون های کاملاً محافظت شده و آثار تاریخی چیزهای زیادی درباره این کشور است. این موزه شاهد تعداد زیادی بازدید کننده و متخصص هنر است. در هنگام گشت و گذار در این سرزمین در با تور مالدیو تعطیلات، این قصر زیبا را از دست ندهید.

جاذبه های مهم در موزه ملی مالدیو

تخته چوبی قرن سیزدهم، سر سنگ مرجانی لرد بودا و قطعه قرن یازدهم از آلیفو تاد

بهترین مکانها برای اقامت در نزدیکی موزه ملی

هتل اکتاو مالدیو، هتل نونا و هتل جن مالدیو از بهترین هتل های مالدیو هستند که در نزدیکی این جاذبه قرار دارند.

بهترین زمان برای بازدید از موزه ملی مالدیو

در تمام طول سال می توان از موزه ملی مالدیو دیدن کرد.





منبع : الفبای سفر


مالدیو

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا