خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,898
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


بیگ بنگ: دانشمندان آمریکایی، فناوری جدیدی را برای تحلیل همزمان ژن‌ها ابداع کرده‌اند که مبتنی بر روش بارکدگذاری است. دانشمندان بیمارستان “مونت سینا” آمریکا، فناوری جدیدی برای تحلیل همزمان عملکرد صدها ژن در سطح سلول ابداع کرده‌اند. این فناوری، مبتنی بر روش بارکدگذاری است و در آن از یک پروتئین جدید استفاده شده است.






به گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، از زمان کدگذاری نخستین ژنوم انسانی در اوایل سال ۲۰۰۰، مجموعه‌ای شامل ۲۰ هزار ژن کدگذاری شده مشخص شدند که دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند عملکردهای انفرادی آنها را مشخص کنند. بدون وجود این اطلاعات، درک چگونگی عملکرد ژنوم‌های انسان و نحوه استفاده از آنها برای پیش‌بینی، پیشگیری و حتی درمان بیماری، محدود می‌شود.


دانشمندان در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳، روش جدیدی برای ویرایش ژن‌های موسوم به “کریسپر” ابداع کردند که می‌توان از آن برای تعیین عملکرد ژن استفاده کرد. کریسپر توانست جهان را متحول کند اما پژوهشگران هنوز در استفاده از این روش برای بررسی ژن‌ها و نقش احتمالی آنها، با چالش‌هایی روبرو هستند.


روش جدید دانشمندان مونت سینا، چالش‌های تحلیل ژنوم را در مقیاس بی‌سابقه‌ای مورد بررسی قرار می‌دهد. این پژوهش، ابزار جدیدی را برای بارکدگذاری و ردیابی ژن‌های متفاوت کریسپر با استفاده از پروتئین‌هایی موسوم به “اپیتوپ” (epitope) ارائه می‌دهد. بارکدهای اپیتوپ، این امکان را فراهم می‌کنند که از ژن‌های کریسپر به همراه هم استفاده شود.


اگرچه فناوری‌هایی برای ردیابی ژن کریسپر وجود دارد اما این روش‌ها بر DNA به عنوان یک بارکد تکیه می‌کنند و امکان بررسی عملکرد ژن را با دقت کمتری فراهم می‌کنند. پژوهشگران با این روش جدید توانستند روش جامع‌تری را برای مشخص کردن اثرات زیستی هر ژنوم نشان دهند. پژوهشگران از این فناوری برای بررسی ژن‌های مورد نیاز سیستم ایمنی استفاده کردند تا آنها را در برابر سرطان حفظ کنند.


“برایان براون”، استادیار علوم ژنتیک و یکی از نویسندگان این پژوهش گفت: هنوز باید کارهای بسیاری در مورد این پژوهش انجام شوند تا به درک کامل ژنوم انسان کمک کنند. ما هنوز عملکرد و نحوه ارتباط بسیاری از ژن‌ها را نمی‌دانیم. روش ما، می‌تواند به اهداف مرتبط با این حوزه سرعت دهد و به کشف ژن‌های عامل بیماری و داروهای جدید کمک کند.​


تحلیل همزمان ژن‌ها با فناوری بارکدگذاری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا