خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
آکواریوم «تو اوشنز» (Two Oceans) در شهر کیپ تاون با کوسه‌ها، سفره‌ ماهی‌ها، ماهیان استوایی و جنگل‌هایی از علف‌ها و جلبک‌های دریایی، توانسته به عنوان یک جاذبه آبی، بازدیدکنندگان را به اعماق اسرار آمیز دنیای زیر موج‌های اقیانوسی ببرد.
در آکواریوم تو اوشنز به اکتشاف در دنیای مرموز دریا و افسون جهان زیر آب بپردازید. داخل تانکرهای بزرگ آن صدها گونه جانور دریایی اقیانوس هند و اطلس زندگی می‌کنند. روبه‌روی دیواره‌های شیشه‌ای و شفاف تانکری که دنیای اقیانوسی و جلبک‌ها و علف‌های دریایی را به نمایش گذاشته بایستید و غرق در شنا کردن ماهی‌های زیبایی شوید که در میان این گیاهان بزرگ پناه می‌گیرند. به طور کل در این مجموعه گالری‌هایی از موجودات اقیانوس اطلس، اقیانوس هند، ماهیان شکارچی، رودخانه ساپی و جنگل جلبک‌های دریایی وجود دارند. همان طور که بین این گالری‌ها به گردش مشغول هستید، با کوسه‌ها، پنگوئن‌ها، اسب‌های دریایی، عروس دریایی و بسیار موجودات دیگر روبه‌رو خواهید شد.

در نمایشگاه گونه‌های شکارچی، که ماهی‌ها انواع بسیار گوناگونی دارند، شگفتی‌های زیادی را خواهید دید. برای تماشای سفره ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی از نزدیک، باید به تونلی که حول نمایشگاه قرار دارد بروید. دیدن دسته‌های رنگارنگ و درخشان ماهی‌های استوایی و مجموعه اقیانوس هند در کنار ستاره‌های دریایی، خرچنگ‌ها و غیره در استخری دیگر امکان‌پذیر خواهد بود.




یکی از معروف‌ترین کارهایی که می‌توان در این آکواریوم کرد، تماشای غذا دادن به آن‌ها است. این کار در قسمت‌های گوناگون و در چند نوبت در روز انجام می‌شود. برای اطلاع از زمان دقیق آن باید به وب‌سایت رسمی مجموعه سر بزنید. این جاذبه آبی همچنین تجربه‌هایی مستقیم از رویارویی با حیوانات را برای برخی از بازدیدکنندگان واجد شرایط فراهم کرده که شامل تجربه نزدیک پنگوئن‌ها می‌شود. غواصان با تجربه می‌توانند در برخی از تانکرهای مشخص نیز غواصی کنند. تازه‌کاران امکان شرکت در یکی از کلاس‌های ۱ روزه غواصی را در آکواریوم دارند که به آن‌ها مهارت کافی برای شنا کردن در تانکر ماهی‌های شکارچی را می‌دهد.




این آکواریوم در ناحیه «ویکتوریا و آلفرد» (Victoria and Alfred) شهر کیپ تاون واقع شده است و می‌توانید به وسیله ماشین یا اتوبوس به آن دسترسی پیدا کنید. این جاذبه هر روز باز بوده و برای بازدید از آن باید هزینه ورودی پرداخت کنید. برای شهروندان کوچک و سالمند قیمت‌های پایین‌تری در نظر گرفته شده و کودکان زیر ۴ سال می‌توانند به رایگان وارد شوند. با خرید یک بلیط ترکیبی که شامل ۹۰ دقیقه قایق سواری در خلیج «تیبل» (Table) می‌شود می‌توانید به تماشای زندگی آبی منطقه، جستجوی دلفین‌ها، وال‌ها و سایر جانوران دریایی خلیج بپردازید. آکواریوم تو اوشنز نقشی حیاتی را در پایداری اقیانوس آفریقای جنوبی بازی می‌کند. این مجموعه توانسته با افتخار، عضو پلاتینوم معتبر در برنامه «رتبه‌بندی میراث محیطی» باشد که بالاترین سطح از این برنامه بین‌المللی مخصوص محیط زیست به شمار می‌آید.



آکواریوم کیپ تاون

 
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,448
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکاتی جالب درباره آکواریوم کیپ تاون
  • وقتی در سال ۱۹۹۵ این آکواریوم در کیپ تاون بازگشایی شد، شکوهی از خیال را به نمایش می‌گذاشت که شاخصه‌هایی از طراحی آکواریوم خلیج مونتری را منعکس می‌کرد. قطعاً آکواریوم تو اوشنز جزو بزرگ‌ترین‌های جهان به شمار نمی‌آید، اما دیدن آن بسیار ارزشمند است. سه سنگ بنای این مجموعه بر روی نمایشگاه‌های عالی، برنامه‌های آموزشی خلاقانه و ابتکارهای با مفهوم حفاظتی استوار شده‌اند.
  • در بین ۳۰۰۰ ماهی و ۸۸ گونه‌ای که به نمایش در آمده‌اند، برخی از آن‌ها کاملاً در خط ساحلی بی‌همتا هستند و هیچ آکواریوم دیگری آن‌ها را به نمایش نمی‌گذارد.
  • نمایشگاه خیره‌کننده ماهیان شکارچی با یک تانکر ۲ میلیون لیتری آب، محل زندگی کوسه‌ها، لاک‌پشت‌ها و سفره ماهی‌ها محسوب می‌شود.
  • نمایشگاه جنگل دریایی یکی از دو نمونه موجود در دنیا بعد از آکواریوم خلیج مونتری است.
  • در آکواریوم تو اوشنز ۳ گونه از جلبک‌های غول‌پیکر پناهگاهی برای برخی ماهی‌های بومی درست کرده‌اند.



منبع: ایوار


آکواریوم کیپ تاون

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ~BAHAR.SH~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا