خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,901
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 45 دقیقه
نویسنده این موضوع
غار مرمر – شیلی






فرسایش خاک در طول 6 هزار سال، منظره ای مواج و مرمرین به دیواره های این غار بخشیده است که در اثر آب های سبز و آبی رنگ های متنوعی نیز به خود گرفته اند. این آب ها از رودخانه کاررا در نزدیکی مرز شیلی و آرژانتین سرچشمه می گیرند. البته این منظره طبیعی فوق العاده زیبا در معرض تهدید قرار دارد زیرا گویا قرار است سدی در نزدیکی آن ساخته شود. در حال حاضر بازدیدکننده ها می توانند با قایق های پارویی کوچک، هنگامی که آب رودخانه آرام است از داخل این غار دیدن کنند.

رودخانه ربتا - سنگال






به نظر می رسد فردی چند سطل رنگ داخل این رودخانه خالی کرده است زیرا آب این رودخانه صورتی است. رنگ این رودخانه در نتیجه نوعی جلبک خاص به نام «دونالیلا سالینا» است که از خودش رنگ تولید می کند.


نمک زیادی در این رودخانه وجود دارد به طوریکه در برخی مناطق به 40 درصد هم می رسد و باعث می شود تا جلبک ها بیشتر رشد کنند و شناکننده ها نیز بدون هیچ تلاشی روی آب در حرکت باشند. این نمک ها در لبه های ساحل جمع و انباشته می شوند. محلی ها نیز چند ساعت در روز را به جمع آوری این نمک ها از آب های صورتی روشن اختصاص می دهند.


استخر تراورتین در پاموکاله – ترکیه






مردم هزاران سال است اعتقاد دارد حمام کردن در این استخر خاصیت شفابخش دارد. آب این استخر از 17 چشمه زیرزمینی می جوشد و چگالی بالایی از کربنات کلسیم دارد که هنگام رسیدن به سطح زمین، رسوبات نرمی از خود بر جای می گذارد. این رسوبات چسبناک و لزج در طول زمان سفت و محکم می شوند تا زمانی که چشمه ها همچون فواره ا از گچ می شوند و به اصلاح پاموکاله – به معنای قصر پنبه ای – می سازند. این بلندی ها از 10 مایلی دیده می شوند.

رودخانه کانو کریستاله – کلمبیا






مردم برای تماشای رودخانه کانو کریستاله به پارک ملی سرانئا دلا ماکارنا در کلمبیای مرکزی سفر می کنند. از دیگر نام های این رودخانه می توان به «رودخانه ای متشکل از 5 رنگ»، «زیبارین رودخانه دنیا» یا «رنگین کمان مایع» اشاره کرد. برای تماشای این رودخانه از نزدیک باید در زمان مناسب به آنجا سفر کنید: یعنی بین ماه های جولای و دسامبر، هنگامی که سطح آب به بیشترین میزان خود می رسد.


در این حالت، رودخانه ترکیبی از رنگ های صورتی، سبز، آبی و زرد را نمایش می دهد. این رنگین کمان زیبا در نتیجه گیاهی به نام ماکارینا کلاویگرا است که در کف رودخانه زندگی می کند و با جذب نور خورشید، شکوفه های رنگی در زیر آب تولید می کند.


رودخانه لک دار – بریتیش کلمبیا







لکه های این رودخانه که در نزدیکی اوسویوس در فاصله کمتر از یک مایلی از مرز ایالت واشنگتن، مثل این است که شما می توانید روی آن لی‌لی بازی کنید. در روزهای تابستان، حجم وسیعی از آب این رودخانه معدنی تبخیر می شود و توده های بزرگی از نمک، تیتانیوم، کلسیم، سولفاید و دیگر مواد معدنی بر جای می گذارد. این توده ها با سایه ای از رنگ های سبز، زرد و قهوه ای به شکل دایره با اندازه های متفاوت، شکلی خالدار به رودخانه می بخشند.


این رودخانه به نخستین قوم دره اوکاناگان وقف شده است و زمینی که در آن قرار دارد، دارایی خصوصی بخش کار سرخپوست هاست. شما نمی توانید به این رودخانه خیلی نزدیک شوید اما تا فاصله ای که بتوانید آن را به درستی ببینید، می توانید جلو بروید.




















غار نمکی جزیره قشم






















چاله آبی بلیز عمیق تریت چاله ی آبی در دنیا:/




ساحل پنهان در مکزیک






درختان دریا چه ای





دیدنی های دنیا

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ^Roya^، MacTavish و یک کاربر دیگر

-ZAℍЯმ-

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
27/8/19
ارسال ها
6,853
امتیاز واکنش
43,901
امتیاز
483
محل سکونت
دنیای خیال
زمان حضور
51 روز 13 ساعت 45 دقیقه
نویسنده این موضوع
دروازه ی جهنم


















گودال عجیب ماریانا






درخت رنگین کمانی اکالیپتوس







تونل گل ویستریا در باغ کاواچی فوجی ژاپن













چشمه ی آب گرم نودا:)










جزیره هرمز







دیدنی های دنیا

 
  • تشکر
Reactions: ℳelissa، ^Roya^ و MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا