خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
ولینگتون (به زبان مائوری ته وهانگانوئی-آ-تارا یا پونکه) پایتخت کشور نیوزیلند در قسمت جنوب غربی جزیره شمالی میان تنگه کوک و رشته کوه ریموتاکا واقع شده‌است؛ ولینگتون جنوبی‌ترین پایتخت دنیا می‌باشد.

این شهر در ایالتی با همین نام و در دماغه جنوبی جزیره شمالی و تقریباً در بخش مرکزی زلاندنو واقع شده‌است. در محدوده بزرگتر یا استان ولینگتون علاوه بر این شهر بزرگ چندین شهر کوچک و محیط‌های روستایی متعددی قرار گرفته‌اند. منطقه شهری ولینگتون حدود ۳۸۶٬۰۰۰ نفر جمعیت دارد. بنا بر تخمین سال ۲۰۰۹ استان ولینگتون حدود ۴۷۸٬۶۰۰ نفر جمعیت دارد؛ ولینگتون پرجمعیت‌ترین پایتخت در قاره اقیانوسیه و سومین شهر بزرگ نیوزلند پس از آوکلند و کرایست چرچ است.


ولینگتون

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخ
بنابر مدارک موجود نام آرتور ولزلی بر گرفته از اولین دوک این سرزمین است که پیروز جنگ واترلو بوده‌است. این دوک آرتور ولزلی نام داشت و شجاعت و دلاوری‌های او زبان زد مردم این بخش از کره خاکی است. آرتور ولزلی، نخستین دوک ولینگتون و فاتح نبرد واترلو بود. در زبان مائوری نام این شهر به سه گونه توجیه می‌شود که هر یک به نوعی اشاره‌ای به بندر ولینگتون دارند. اولین گروه‌های اروپایی که از طریق مسیرهای آبی و کشتی به شهر وارد شدند و به سال ۱۸۳۹ بازمی‌گردد. این گروه صد و پنجاه نفره در دهانهٔ رودخانه هات سکنی گزیدند. سال ۱۸۶۵ میلادی بود که پایتخت نیوزیلند از شهر آوکلند به ولینگتون منتقل شد و پارلمان کشور در هفتم ژوئیه ۱۸۶۲ بود که در ولینگتون استقرار یافت. در آن زمان دوران جمعیت ولینگتون به عنوان دومین شهر بزرگ کشور تنها ۴۹۰۰ نفر بوده‌است که رقم پایینی بود.
اقتصاد

اهمیت ویژه ولینگتون به دلیل وجود پارلمان و ادارات مرکزی و وزارتخانه‌های دولتی و به‌طور کلی مرکزیت سـ*ـیاسی این شهراست که ولینگتون را به عنوان پایتخت کشور نیوزیلند متمرکز کرده‌است. مرکز این شهر به دلیل صحنه‌های هنری و کافی شاپ‌های زیبا و تفریح گاه‌های شبانه معروفیت فراوانی دارد؛ ولینگتون مرکز صنایع مهمی در زلاندنو است و بیشتر فیلم‌سازی و تئاتر و گروه‌های موسیقی و ارکستر و نماشگاه‌های بین‌المللی و موزه‌های هنری در این شهر قرار دارد. (فیلم کینگ کونگ، آواتار و سه‌گانه ارباب حلقه‌ها در این شهر ساخته شده‌است) از دیدگاه کیفیت بالای استاندارد زندگی ولینگتون مقام دوازدهم را در دنیا دارد. این رتبه‌بندی که متعلق به سال ۲۰۰۷ میلادی است ولینگتون را در مقام چهارم این شهرها که انگلیسی زبان هستند (آوکلند دیگر شهر نیوزیلند در مقام اول است). ولینگتون از لحاظ میزان درآمد شهروندی در مقام اول نیوزیلند است.


ولینگتون

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
جاذبه‌های توریستی ولینگتون
ولینگتون شهری توریستی است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و موزه‌ها و گالری‌های بی‌شماری در ولینگتون وجود دارد. سالانه نمایشگاه‌های متعددی در زمینه‌های مختلف هنری در شهر برگزار می‌شود و مردم از اقصا نقاط دنیا برای دیدن چنین فستیوال‌هایی به این شهر می‌آیند؛ ولینگتون دور افتاده‌ترین ولی زیباترین پایتخت جهان است. این شهر دارای شبکه‌های مدرنی اعم از کشتی‌رانی و تاکسی رانی و اتوبوس رانی لیموزین‌ها و فرودگاه ولینگتون خود یک جاذبه گردشگری و از مجهزترین فرودگاه‌های اقیانوسیه است. همان‌طور که اشاره شد این شهر از سه جزیره تشکیل شده و خطوط قایق‌رانی ویژه‌ای در مسیر بین جزایر به‌طور منظم فعالیت می‌کنند. به‌طور متوسط سالیانه ۳٬۵۰۰٬۶۷۰ نفر از دیگر کشورهای جهان برای گردش گری به این شهر وارد می‌شوند. بیشترین تراکم گردشگر در ماه مارس با بیش از ۵۰۰ هزار گردشگر بین‌المللی می‌باشد. مکانی زیبا و فوق‌العاده که در محاصره تپه‌های هموار و زیبا قرار دارد.


ولینگتون

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا