خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
یک جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید: «اگر تا به حال در استرالیا نبوده‌اید، پس تا به حال هیچ‌کجا نبود‌ه‌اید».
وقتی به استرالیا سفر کنید دلتان می‌خواهد از این سفر به یاد ماندنی چیزی سوغاتی بیاورید که خاطره‌ی سفر در آن زنده و محسوس باشد. به ویژه در سیدنی که یکی از توریستی‌ترین شهرهای استرالیا به شمار می‌آید می‌توانید سوغاتی‌هایی منحصر به فرد بیابید که در این لیست به شما معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با سوغات معروف استرالیا با ما همراه باشید.

۱. تخته برش آشپزخانه با چوب کافور
تخته برش چوب درخت کافور نه تنها یک ابزار آشپزخانه‌ی زیبا است بلکه خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی آن باعث می‌شود یکی از سالم‌ترین تخته‌های برش باشد. «وود لایف» (Wood Life) یکی از نام‌های آشنا در تولید لوازم آشپزخانه چوبی است که در سیدنی فعالیت می‌کند و می‌توانید تخته برش مرغوبی را به همراه لوازم چوبی جذاب دیگر از آن‌جا خریداری کنید.



۲. سنگ اوپال
استرالیا به داشتن سنگ‌های اوپال مرغوب شهرت دارد و می‌توانید از سنگ‌های قیمتی تا زیورآلات ظریف و زیبا با این سنگ‌ها در آن‌جا بیابید. رنگ‌های فریبنده‌ی اوپال با تابش نور تغییر می‌یابد و جلوه‌های مختلفی پیدا می‌کند. در استرالیا اوپال با مهارت خاصی در طلاسازی به کار می‌رود و یک جفت گوشواره طلا و اوپال هدیه‌ای بی‌نظیر برای عزیزانتان و یادگاری برای خودتان می‌تواند باشد.



۳. چکمه آگ
چکمه‌ «آگ» (Ugg) یکی از کفش‌های استرالیایی معروف است که از پوست گوسفند با بالاترین کیفیت آن را تولید می‌کنند. این بوت گرم و راحت در زمستان‌های سوزناک در خانه‌های مردم استرالیا دیده می‌شود و در ابتدا برای استفاده داخل منزل طراحی شده بود اما امروزه افراد مشهور آن را به مُدی برای بیرون از خانه تبدیل کرده‌اند و طرفداران آن را چندین برابر!



۴. دایناسور دیزاینز
«دایناسور دیزاینز» (Dinosaur Designs) در سال ۱۹۸۵ در استرالیا آغاز به کار کرد و زیورآلات آن به موفقیت‌های بزرگی در دنیای طراحی دست یافت و به مجلات معتبر مُد و پوشش سلبریتی‌ها راه پیدا کرد. زیورآلات دایناسور دیزاینز از رزین و در قالب‌های دست‌ساز آماده می‌شود و النگو و انگشتر ساخته‌های اصلی آن هستند. امروزه آن‌ها به حوزه‌ی طراحی لوازم آشپزخانه و محصولات فلزی هم وارد شده‌اند و بدین ترتیب می‌توانید محصولات متنوع و خلاقانه‌ای از این برند را سوغاتی بخرید.


سوغاتی استرالیا

 

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵. کلاه اکوبرا
کلاه «اکوبرا» (Akubra) یکی از اکسسوری‌های اصلی استرالیا که از نمد پشم خرگوش درست می‌شود، در دهه‌ی ۱۹۸۰ با فیلم «کروکودیل داندی» (Crocodile Dundee) معروف شد. این کلاه به همراه یک کاپشن چرمی «دریزابون» (driza-bone) استایل کلاسیک یک دامپرور استرالیایی را تداعی می‌کند. کلاه اکوبرا طوری طراحی شده که از صورت در مقابل آفتاب سوزان استرالیا محافظت کند و معمولاً یک بند چرمی نازک دور آن دیده می‌شود که در گذشته جایگزین کمربند گلوله بومیان صحرای استرالیا می‌شد.





۶. آویز برگ اکالیپتوس با روکش طلا
درخت اکالیپتوس بومی استرالیا است و جنگل‌های باستانی اکالیپتوس شهر سیدنیِ آن را در برگرفته‌اند. یکی از زیورآلات ظریف و زیبای استرالیا با اسکلت برگ درخت اکالیپتوس تهیه می‌شود که آن را با طلا روکش می‌کنند و آویز گردنبند، گوشواره، گل سـ*ـینه و غیره را با آن ‌می‌سازند. «بوش آرت استرالیا» (Bush Art Australia) یکی از سازندگان این زیورآلات نفیس است.



۷. ماکادمیا
یکی از خوشمزه‌ترین مغزها در آجیل استرالیا، «ماکادمیا» (Macadamia) یا فندق استرالیایی است. این مغز شیرین و کره‌ای را می‌توانید به صورت بوداده، با روکش عسل، شکلات یا فلفلی بخرید. کره، روغن و کره ماکادمیا از دیگر محصولات آن هستند. این فندق استرالیایی علاوه بر طعم عالی، مواد مغذی ضروری، مواد معدنی و اسیدهای چرب را هم تأمین می‌کند و آن را برای پوست بسیار مفید می‌دانند.





۸. بومرنگ
بومرنگ‌ هزاران سال به عنوان یک ابزار شکاری مورد استفاده قرار می‌گرفت و نمادی از فرهنگ اصیل استرالیایی شناخته می‌شود. بومرنگ در هوا پرتاب شده و به دلیل شکل هلالی منحصربفرد خود به همان نقطه‌ای که از آن رها شد، بازمی‌گردد. بدین ترتیب شکارچی در هنگام جستجوی شکار، بومرنگ خود را گم نمی‌کند. بومرنگ‌ها با رنگ‌‌آمیزی شاد و با استفاده از تکنیک نقاشی نقطه‌ای تزئین می‌شوند.



۹. موسیقی کوموری
«کوموری» (Koomurri) یک گروه اجراکنندگان بومی هستند که در اسکله‌ مدور معروف شهر سیدنی مستقر بوده و موسیقی سنتی برای رهگذران اجرا می‌کنند. گروه کوموری با این اجراهای جذاب و همچنین برپایی برنامه‌های آموزشی و رویدادهای ویژه، فرهنگ ملی استرالیا را ارائه می‌دهند. اعضای گروه کوموری با همین لباس‌های لنگی سنتی و نقاشی‌ قبایل روی بدن خود در افتتاحیه المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و ۲۰۰۴ آتن اجرا کردند و علاوه بر اینکه اجرای آن‌ها در اسکه مدور را نباید از دست بدهید، توصیه می‌کنیم یک سی‌دی از آلبوم‌های آن‌ها را یادگاری ببرید.

۱۰. تابلوی نقاشی بومیان
بومیان استرالیا میراث هنری غنی را دارا هستند که در آثار سنتی و معاصر در نگارخانه‌ها تأثیر آن نمایان می‌شود. بومیان از هنر خود برای روایت داستان‌هایی درباره‌ی سرزمین، حیوانات و گیاهان یا تصاویر معنوی که به آن‌ها «رؤیاپردازی» (Dreaming) گفته می‌شود، استفاده می‌کنند. در این نقاشی‌ها معمولاً از رنگ اکر طبیعی و بوم پوست درخت استفاده می‌کنند که این تابلوها را به یک قطعه‌ی واقعی از استرالیا تبدیل می‌کند که می‌توانید با خود به خانه بیاورید.



سوغاتی استرالیا

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا