خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع


هایابوسا ۲ (Hayabusa 2) نام کاوشگری ژاپنی است که به تازگی خبر دستاورد شگفت‌انگیز آن در نمونه‌برداری از یک سیارک منتشر شده است. با گجت نیوز در بررسی این اتفاق تاریخ‌ساز همراه باشید.


کاوشگر هایابوسا ۲ (Hayabusa 2) متعلق به آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن، به تازگی دستاوردی را در علم ستاره شناسی به نام خود ثبت کرد؛ تا پیش از این سابقه نداشته است که انسان‌ها از سطح زیرین جرمی آسمانی که دورتر از ماه قرار دارد، نمونه‌برداری کنند و دستاورد فضاپیمای ژاپنی هم به همین موضوع مربوط می‌شود.

هایابوسا 2 بخشی از تاریخ منظومه شمسی را جمع‌آوری کرده است

در چند روز گذشته یوئیچی سودا (Yuichi Tsuda)، یکی از مدیران آژانس فضایی ژاپن، اعلام کرد که فضاپیمای هایابوسا 2 با موفقیت بر روی سطح یک سیارک فرود آمده و اقدام به نمونه‌برداری از زیر سطح این جرم آسمانی دوردست کرده است. این کار در قالب تحقیقات دانشمندان در مورد گذشته منظومه شمسی انجام شد و سودا در کنفرانس خبری مربوط به این اتفاق اعلام کرد که کاوشگر کشورش تکه‌ای از تاریخ منظومه ما را جمع‌آوری کرده است.​


ربات هایابوسا2 به بزرگی یک یخچال بوده و گفته شده که نمونه‌برداری موردنظر در دومین باری که فضاپیما بر روی سیارک فرود آمده، اتفاق افتاده است. هایابوسا 2 با رساندن لوله مخصوص خود به سطح این جرم آسمانی و شلیک یک گلوله فلزی، گردوغبار بلند شده از برخورد پرتابه با سطح سیارک را جمع‌آوری کرد و به محض بلند شدن این کاوشگر از سطح سیارک، متخصصان آژانس فضایی ژاپن موفق شدند که با آن ارتباط برقرار کنند.

در مقایسه با مسافت 400 هزار کیلومتری تقریبی بین زمین و ماه، فاصله سیارک موردنظر از زمین حدودا 300 میلیون کیلومتر اعلام شده و به همین دلیل است که جمع‌آوری نمونه از سطح زیرین آن دستاورد بزرگی در علم ستاره شناسی به حساب می‌آید. دانشمندان اعلام کرده‌اند که هایابوسا 2 در پایان سال جاری میلادی در مسیر بازگشت به زمین قرار می‌گیرد.​


فضاپیمای ژاپنی هایابوسا ۲ با نمونه‌برداری از یک سیارک تاریخ‌ساز شد

 
  • تشکر
Reactions: Parya_n
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا