خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MacTavish

مدیـر بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  100000000
  
عضویت
16/8/19
ارسال ها
3,662
امتیاز واکنش
13,896
امتیاز
348
زمان حضور
79 روز 12 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیگ بنگ: دهه‌ها است که تلاش برای شناسایی یوفوها(UFOs) و حتی پیدا کردن حیات هوشمند در سیارات دیگر بیشتر شده …. اما بی‌فایده بوده است. با این حال هنوز هم نقاط و طول موج‌های زیادی وجود دارد که بیگانگان می‌توانند در آن مخفی شده باشند. بنابراین اگر شواهد منسجمی بیابیم که در جهان تنها نیستیم، انسان‌ها چه می‌کنند؟ به نظر می‌رسد که هیچ برنامه‌ای برای نحوۀ پاسخ بشریت وجود ندارد به غیر از اینکه چگونه می‌توانیم با چنین کشف تاریخی‌ای روبرو شویم.




به گزارش بیگ بنگ، شبکه تحقیقاتیِ SETI بریتانیا می‌خواهد با پرسیدن دیدگاه‌های زمینیان در مورد جستجوی بیگانگان و نحوۀ واکنش آنها به کشف بیگانگان، آن را تغییر دهد. در این نظرسنجی پرسش های زیر مطرح شده است:

اگر سیگنالی از هوش فرازمینی پیدا کنیم، آیا شما:

• زیاد به آن توجه نمی‌کنید؟

• فقط اخبار را دنبال و نظرات را دنبال می‌کنید؟

• در مورد این موضع در رسانه‌های اجتماعی فعالیت و تبادل نظر می‌کنید؟

و این سؤال: برخی افراد فکر می‌کنند باید پیام‌هایی به فضا بفرستیم حتی اگر ما اول پیامی دریافت نکنیم. نظر شما چیست؟

• نظر بدی است. باید اجازه ندهیم افراد پیام بفرستند.

• باید قوانین و مقرراتی در مورد اینکه چه کسی پیام بفرستد و چه چیزی می‌توانند بگویند وجود داشته باشد.

• باید به هرکسی که می‌خواهد پیامی به فضا بفرستد اجازه داده شود.

بنابراین فرصت‌ها و شانس‌هایی که واقعاً برای پاسخ دادن به این پرسش‌ها نیاز داریم چیست؟ تا به امروز تلاش و پول زیادی صرف گوش دادن به سیگنال‌های بیگانه شده است. بعنوان مثال تیم ِ Breakthrough Listen از دانشگاه کالیفرنیا، مرکز تحقیقات SETI برکلی، یک میلیون گیگابایت اطلاعات مربوط به چنین تلاشی منتشر کرده است. دانشمندان صداهای غیرمعمول و غیرطبیعی، هم در طول موج‌های رادیویی و هم در طول موج‌های نوری منتشر شده از ۱۳۲۷ منظومۀ ستاره‌ای را بررسی کردند. نتیجه؟ هیچ یک از این سیگنال‌ها نمی‌تواند به چیزی جز منابع انسانی نسبت داده شود.

دقیقاً همین ماه، شبکۀ MUFON پنجاه سال جستجو و مطالعه پدیدۀ یوفو(اشیای ناشناس پرنده) را جشن گرفت. این تلاش‌های بی‌فایده بر داوطلبانی متکی است که به یافتن و شناسایی این اشیاء کمک می‌کنند. اگرچه اعضا اصرار دارند که «ما تنها نیستیم»، اما هنوز مجبورند شواهد قطعی و منسجمی برای حمایت از این ادعا ارائه دهند.

حتی دولت آمریکا بیان داشته که در مورد بررسی صنایع عجیب و غریب با منشأ ناشناخته، بسیار جدی است. در سال ۲۰۱۷ پنتاگون تأیید کرد که دستگاه سرّیِ «یوفو»- به نام برنامه پیشرفتۀ شناسایی تهدیدات هوا و فضایی- در طی پنج سال ۲۲ میلیون دلار صرف تحقیق بر روی چنین گزارشات گیج‌کننده‌ای کرده است. و اگرچه بودجۀ این برنامه در سال ۲۰۱۲ تمام شد اما ظاهراً برنامه هنوز ادامه دارد.



اخیراً ویدئوهای طبقه‌بندی‌نشده‌ای، خلبانان نیروی دریایی ایالات متحده را نشان می‌دهد که در مورد دیدن یوفوهایی با ویژگی‌های غیرقابل توضیح صحبت می‌کنند. مارتین دومینیک، اخترفیزیک‌دان دانشگاه سنت اندروز در انگلیس، گفت: «با وجود این واقعیت که هرگز سیگنالی از هوش فرازمینی کشف نکرده‌ایم، اما این بدان معنا نیست که این کشف هرگز اتفاق نخواهد افتاد. اگر اتفاق افتاد چه؟»

دومینیک افزود: «در حال حاضر با توجه به گسترش رسانه‌های اجتماعی و اخبار جعلی، موسسه SETI در حال بازنگریِ این مسئله است. اگر عواقبی برای عموم مردم وجود داشته باشد، تصمیمات در مورد آن سـ*ـیاسی خواهد شد نه علمی.»

دانشمندان تاکنون از پاسخ‌های این نظرسنجی چه چیزی یاد گرفته‌اند؟

دومینیک می‌گوید: «من نمی‌خواهم الان هیچ اطلاعاتی منتشر کنم، زیرا دیدگاه و نظرات کسانی که هنوز می‌خواهند پاسخ دهند را تحت تأثیر قرار می‌دهد.» این نظرسنجی را بررسی کنید و اجازه دهید گروه ِ SETI بدانند در رابـ*ـطه با تماس با هوش فرازمینی چه می‌کنید.​


اگر بیگانگان را یافتیم چه کار می‌کنید؟

 
  • تشکر
Reactions: Nirvana و The unborn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا