خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

"mobina"

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/10/19
ارسال ها
272
امتیاز واکنش
4,110
امتیاز
228
محل سکونت
قبرستون
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
چِنگ خه یا چِنگ هه (به چینی:鄭和، به خط پینیین: Zheng He) با نام اصلی حاجی محمود شمس، نام دریاسالار و مکتشف مسلمان و از خوارزمیانِ ایرانی‌ چینی (۱۳۷۱-۱۴۳۳ میلادی) است که در سده ۱۵ میلادی می‌زیست. نامداری او به جهت سفرهای دریایی او به آب‌های غربی می‌باشد.
ژنگ هه در سال ۱۳۷۱ میلادی با نام اصلی ما سنبائو در شهر کونیانگ واقع در ایالت یونان چین زاده شد. خانواده او از قبیله مسلمان سمو (یا سمور Semur) بودند. نیای ششم ژنگ هه که سید شمس الدین عمر نام داشت ،از ترکان خوارزم در بخارا بود و به دستور قوبلای خان امپراتور مغول چین به حکمرانی ایالت یون‌نان گمارده شد.
ما نام خانوادگی اصلی ژنگ هه مشتق از نام مسعود پنجمین پسر سید شمس الدین عمر است. میرتکین، پدر و خرم‌دین، پدربزرگ ژنگ هه هر دو به زیارت حج نائل گردیدند و شاید داستان‌های سفرهای آنان در برانگیختن حس ماجراجویی ژنگ هه بی‌تأثیر نبوده‌اند.
با حمله ارتش امپراتوری مینگ به ایالت یون‌نان ما سنبائو جوان به اسارت در آمد و بعد از مقطوع‌النسل شدن (به سن سیزده سالگی) برای خدمت به دربار امپراتوری روانه گردید. نام ژنگ هه توسط امپراتور یونگله به دلیل بروز شایستگی در جنگ به وی اعطا گردید. ژنگ هه در آموزشگاه سلطنتی چین به تحصیل پرداخت و مدارج ترقی را طی نمود.
ژنگ هه فرماندهی ناوگان امپراتوری چین را دست کم طی هفت سفر دریایی به عهده داشت. جاوه و سوماترا، هند، ایران و خلیج فارس، دریای سرخ و بخش‌های مختلفی از آفریقا و جنوب شرقی آسیا از جمله مناطقی هستند که توسط ناوگان چین به رهبری ژنگ هه مورد کاوش قرار گرفتند. گروهی معتقدند که ناوگان او حتی به قاره آمریکا و استرالیا نیز رسید. ژنگ هه و همراهان او شرح مشاهدات خود و نقشه مکان‌های مورد بازدیدشان را به صورت گزارش ثبت می‌نمودند که بخش‌هایی از این گزارش‌ها باقی‌مانده‌اند.
برخی معتقدند که افسانه سندباد اقتباسی است از زندگی ژنگ هه و در این مورد بویژه به تشابه اسمی او (ما سنبائو) و نیز تعداد سفرهای او (هفت سفر) استناد می‌نمایند. ژنگ هه طی آخرین سفر دریاییش در گذشت و پیکرش براساس رسم دریانوردان چینی پس از سوزانده شدن به آب دریا سپرده شد. آرامگاهی نیز در پکن برای او ساخته شد که البته خالی از پیکر او بود.


بزرگان تاریخ

 

"mobina"

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/10/19
ارسال ها
272
امتیاز واکنش
4,110
امتیاز
228
محل سکونت
قبرستون
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
مردونیه
فرمانده ارتش خشایار شا در لشکرکشی به یونان
در گذشت: 479 پیش از میلاد
مردونیه پسر گوبریاس بود و گوبریاس یکی از نجیب زادگانی بود که در رسیدن داریوش به تاج و تـ*ـخت نقش داشت. از این رو داریوش بزرگ یکی از دختران خود را به همسری مردونیه در آورد. او در جریان شورش شهر های ایونا در سالهای 499-494 پیش از میلاد، مردونیه را به آنجا فرستاد. مردونیه به کمک آرتافرنه، ساتراپ لیدیا، نظم را در ایونا برقرار کرد. سپس سرزمین تراکیه و مقدونیه را در 492 پیش از میلاد به زیر فرمان داریوش در آورد.
مردونیه در لشکرکشی خشایار شا به یونان در 480 پیش از میلاد همراه او بود. به گزارش هرودوت، او خشایار شا را برای جنگ با آتن بر انگیخت. پس از پیروزی نیروی زمینی خشایار شا بر سپاه اسپارت و دست یافتن به آتن، نیروی دریایی خشایار شا در سالامین بسیار آسیب دید. مردونیه به شاهنشاه پیشنهاد کرد که به پارس باز گردد و پنجاه هزار سرباز زبده به او بسپارد تا بتواند آتنی ها را شکست دهد. این پیشنهاد پذیرفته شد و شاهنشاه به ایران بازگشت.
مردونیه زمستان را در تسالیا (شمال یونان) گذراند و کوشید تا با کمک اسکندر یکم، پادشاه مقدونیه، آتنی ها را به پذیرش خواست ایرانیان وادار کند. پس از شکست گفت و گو های سـ*ـیاسی، ایرانیان در بهار 479 پیش از میلاد بار دیگر بر آتن دست یافتند. سپس مردونیه به آتنی ها پیشنهاد صلح داد، اما آنها نپذیرفتند. سپاه ایران در دشت پلاته با جنگجویان آتنی روبه رو شد.
مردونیه در این جنگ کشته شد و بازماندگان به رهبری آرتاباز به ایران بازگشتند.

اولین پیشروی هخامنشیان به سوی آتن در زمان داریوش یکم و به فرماندهی مردونیه انجام شد.
چون نیروی دریایی ایران هنگام دور زدن شبه جزیره ی کوهستانی آتوس با وزش باد شدید رو به رو شد، آسیب دید. از این رو، داریوش مردونیه را از فرماندهی بر کنار کرد و سرداران دیگری را به سوی آتن فرستاد. ایرانیان خواهان جنگ با آتن نبودند و فقط میخواستند اتنی ها از زمینه سازی برای شورش در سرزمین های زیر فرمان هخامنشیان بپرهیزند.


بزرگان تاریخ

 

"mobina"

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/10/19
ارسال ها
272
امتیاز واکنش
4,110
امتیاز
228
محل سکونت
قبرستون
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
بی بی استر آبادی



معایب الرجال، سایت دانشگاه هاروارد بی*بی خانم استرآبادی

نویسنده و طنزنویس
تولد ۱۲۳۶ خورشیدی، استرآباد گرگان
مرگ سال۱۳۰۰
بی*بی فاطمه استرآبادی معروف به بی*بی*خانم استرآبادی از نخستین زنانی بود که در عصر مشروطه با امضای زنانه بی*بی در نشریه*های مشروطه مانند حبل*المتین و تمدن مقاله می*نوشت.
مادر بی*بی خانم٬ ملاباجی یا معلم مکتب*خانه دخترانه دربار قاجار بود.
او قلم تند و طنزآمیزی داشت. چند سال بعد از آنکه رساله تأدیب نسوان با قلمی نا*شناس چاپ شد٬ او رساله معایب الرجال را نوشت که طنزی بود در پاسخ به مقاله تأدیب نسوان.
او در این کتاب درباره روابط زنان با شوهرانشان در خانه توصیه*هایی را مطرح می*کند.
در بخش دوم معایب الرجال نوشته است: "زخم زبان بد*تر از زخم سنان است. حق است این سخن، حق نشاید نهفت. آنچه زخم زبان کند با مرد٬ هیچ شمشیر جان ستان نکند. اما از روی انصاف در هیچ عهد و زمانی و در هیچ زمین و مکانی به کسی مثلاً شده است که گفته باشد قربانت بگردم، او در جواب بگوید زهرمار؟ تا مرد خود صد مرتبه زخم زبان به زن چندان نزند و زن را ملجاء نکند، زن یک مرتبه جواب زشت ندهد. جواب هر جفنگی یک جفنگ است، کلوخ انداز را پاداش سنگ است!''
خانم استرآبادی اولین مدرسه دخترانه تهران را با نام مدرسه دوشیزگان در سال ۱۲۸۵ شمسی هم*زمان با انقلاب مشروطه تأسیس کرد. این مدرسه در خانه شخصی بی*بی*خانم برپا شد.
با کودتا علیه مشروطه و به دنبال فضای بسته سیـاس*ـی٬ برخی از افراد که مخالف تحصیل زنان بودند٬ مدرسه را مرکز فساد خواندند و به آن حمله کردند.
از خاطرات افضل وزیری دختر بی*بی*خانم نقل شده است که یکی از روحانیان در حرم شاهزاده عبدالعظیم بر سر منبر گفته بود "بر این مملکت باید گریست که در آن دبستان دوشیزگان باز شده است."
در ادامه فشار*ها برای بسته شدن مدرسه دوشیزگان٬ خانم استرآبادی نزد وزیر معارف می*رود. وزیر معارف به او می*گوید نام مدرسه را از دوشیزگان تغییر بدهد و فقط به دختران ۴ تا ۶ ساله آموزش بدهد. به ناچار بی*بی خانم برای باز نگه داشتن مدرسه این شرط*ها را اجرا می*کند.


بزرگان تاریخ

 

"mobina"

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/10/19
ارسال ها
272
امتیاز واکنش
4,110
امتیاز
228
محل سکونت
قبرستون
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
زندگینامه لویی پاستور
لویی پاستور از شیمی‌دانان و زیست‌شناسان مشهور فرانسوی است.شهرت وی مدیون شناخت نقش باکتریها در بروز بیماری و کشف واکسن ضد هاری می‌باشد. همچنین عمل پاستوریزه‌کردن که از نام او گرفته شده، از ابداعات این دانشمند نامدار است. پاستور نخستین کسی است که پی به واگیردار بودن سیاه‌زخم گوسفندان برد.لویی پاستور در ۲۷ دسامبر ۱۸۲۲ در شاتو ویله نوولتان از ایالت ژورا زاده شد.

برجسته‌ترین کار این دانشمند شیمی و فیزیک کشف دارویی برای درمان مرض وحشت‌آور هاری است. پس از آن دیگر کسی از بیماری هاری و سگ هار دچار وحشت نشد. لویی پاستور در سال ۱۸۲۲ متولد شد پدرش رنگرز بود در دانشسرای عالی پاریس تحصیلات خود را به پایان رسانید. او در دوران تدریس فیزیک در دیژون و آموزش شیمی در استرانبورگ همه‌اش در اندیشه کشف آفت نوشیدنی و ش*ر..اب بود.زیرا تا آن موقع علت آن را نمی‌دانستند و پیوسته ذهنشان مشغول آن بود. پاستور از کوشش بی فرجام همکارانش نومید نشد و سرانجام دریافت که ذرات زنده‌ای عامل حقیقی این تحولات هستند. او در سال ۱۸۷۲ کتاب معروفش را درباره تخمیر نوشت و از آن پس سازندگان نوشیدنی دستور او را به کار بستند.



بزرگان تاریخ

 

"mobina"

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/10/19
ارسال ها
272
امتیاز واکنش
4,110
امتیاز
228
محل سکونت
قبرستون
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
زندگینامه آلفرد بینه
آلفرد بینه جزو مشهور ترین و بهترین روانشناس فرانسویاست که جهت پژوهشات زیاد در زمینه‌ی ظرفیت فکری انسان شناخته می شود. این روانشناس فرانسوی در شاخه‌های تحصیلات و روانشناسی بسیار تغیرات ایجاد کرد.بعلاوه در رشته تست هوش.دستاورد های اینروانشناس فرانسوی خیلی از تایم خود جلوتر بود، و اگرچه وی نتوانست تماما ارزش اصلی کارهایش را درک کند، اما اسم او با دنیای روان‌ شناسی اتصال قوی خورده است.




نیز این روانشناس فرانسوی مقالات گسترده ای در مورد روانشناسی و خلاقیت نوشت از جمله “سال روانشناسی ” اثر خارق العاده ای، که هنوز هم به عنوان یک جورنال مهم روانشناسی به آن توجه می‌شود.آلفرد بینه در تاریخ جولای ۱۸۵۷ در نایس فرانسه از یک پدر دانمشند و یک مادر هنرمند به دنیا امد. هنگامی که وی حدودا در سنین نوجوانی بود پدر و مادرش از هم جدا شدند. او اغلب وقت ها با مادرش بود. در ۱۵ سالگی وی بخاطر استعداد های زیاد در ترکیب ادبی و ترجمه از مدرسه‌ی معتبر لوییز لِ گراند جوایز زیادی اخذ کرد. موضوعات مورد علاقه‌ی او قانون و پزشکی بودند. وی در رشته وکالت هم مدرک اخذ کرد لیکن در هیچ یک از این زمینه‌ها کارش را ادامه نداد.


بزرگان تاریخ

 

"mobina"

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
کاربر رمان ۹۸
عضویت
22/10/19
ارسال ها
272
امتیاز واکنش
4,110
امتیاز
228
محل سکونت
قبرستون
زمان حضور
0
نویسنده این موضوع
زندگینامه ژاندارک
ژان دارک یا ژاندارک با لقب هایی مثل دوشیزهٔ اورلئان قهرمان ملی و فرمانده مشهور فرانسه است. این قهرمان ملی در تاریخ ۶ ژانویهٔ ۱۴۱۲ به دنیا امد.

در جنگ صدساله بر علیه انگلستان، فرماندهی فرانسوی‌ها را برعهده داشت. در نزدیکی شهر کُنپی ینی، بدلیل خ**یا*نت شهردار این شهر به دست بورگینیون‌ها اسیر و به انگلیسی‌ها داده شد. ژان دارک در یک دادگاه کلیسایی، به دست اسقفِ بووه، پیر کوشون بخاطر مخالفت با قوانین کلیسا، مجرم و در میدان ویومارشه شهرِ روآن در اتش سوزانده شد. چند وقت بعد، در یک دادگاه تجدید نظر در سال ۱۴۵۶، «شرافت» این فرمانده مشهور را دوباره قبول کردند.

دستیابی به درجه فرمانده مشهور و فرماندهی لشگر
در زمان خردسالی این فرمانده مشهور، فرانسه بخاطر کمبود اتحاد ملی، با تفرقه جدی مواجه بود. در سال ۱۴۱۵، شاه هنری انگلستان به فرانسه لشکر کشی کرد و سپاه فرانسه را در آگین کورت با خاک یکسان کرد. این فتح معروف در مقابل اشرافیت فرانسه، باعث شد تا فرانسه به شدت به سمت نابودی کشیده شود. قسمت های مهم بین دوفین ها و بورگاندیان های حامی انگلیس تقسیم شده بود.


بزرگان تاریخ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا