خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

zizi

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/1/20
ارسال ها
10
امتیاز واکنش
3,007
امتیاز
148
محل سکونت
جزایر بنمال
زمان حضور
12 روز 3 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
چاکرای سوم – نام سانسکریت آن (مانی پورا) (Mani pura): مانی به معنی جواهر و پورا به معنی شهر(شهر جواهر) است. به آن چاکرای شبکه خورشیدی یا مرکز ناف هم گفته می شود. همچنین از نام های چاکرای طحال، معده و کبد هم استفاده می شود.
خصوصیات چاکرای سوم
رنگ: زرد طلایی
عنصر وابسته: آتش
حس: بینایی
سمبل: نیلوفر ده پر
حس: بینایی
هورمون مربوطه: انسولین(کیسه صفرا)
غده وابسته: پانکراس
مانترا: رام
زمینه: شکفتن شخصیت، عملکرد بر اساس احساسات و تجربه، شکل‌گیری شخص، نفوذ و قدرت، خرد، رشد تجربیات
جهت چرخش چاکرا: در زنان بر خلاف جهت عقربه‌های ساعت و در مردان در جهت عقربه‌های ساعت
انـ*ـدام های وابسته: پشت، شکم، قسمت تحتانی، دستگاه گوارش، معده، کبد، طحال، کیسه صفرا، دستگاه عصبی خودکار
تائیرات: قسمتی از آگاهی که وابسته به این چاکرا می‌باشد شامل احساس قدرت، کنترل کردن و آزادی وجود است. فعالیت‌های ذهنی و ذهن نیز به این چاکرا پیوسته می‌باشند. چاکرای شبکه خورشیدی نیز با قسمتی از وجود که به آن شخصیت یا خود (ضمیر شخصی) می‌گویند مرتبط است.
جایگاه و فعالیت چاکرای سوم
تقريبا دو انگشت بالاي ناف جايگاه چاكرای سوم است. اگر اين چاكرا هماهنگ كار كند شما مي توانيد خود را كاملا باور كنيد و هم چنين به احساس ديگران و ويژگی هاي شخصيتي آنها احترام بگذاريد. اگر این چاکرا فعال باشد به شخصی پر قدرت، پر جنب و جوش تبدیل می شوید که کلیه ی اعضای داخلی بدنتان سالم است و به خود و دیگران احترام گذاشته و از همه و خودتان مراقبت می کنید.
وقتي چاكرای سوم درست كار نكند مي خواهيد همه چيز طبق خواسته هاي شما انجام شود، دوست داريد دنيای درون و بيرون را كنترل كنيد با اين وجود از درون ناآرام و ناراضی هستيد. كم كاري چاكرای سوم شما را مأيوس و نااميد مي كند. نیازبه آرامش درونی دارید و به سختی می توانید چیزها را رها کنید تا آرام شوید.


چاکرای سوم(مانی پورا)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: آیدا رستمی و MacTavish

zizi

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/1/20
ارسال ها
10
امتیاز واکنش
3,007
امتیاز
148
محل سکونت
جزایر بنمال
زمان حضور
12 روز 3 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
این چاکرا پرده دیافراگم ،لوزالمعده،کبد،معده و تا حدی روده بزرگ و کوچک ،آپاندیس ،ریه ها،قلب، و دیگر قسمت های بدن را تحت کنترل دارد و انرژی را به آنها منتقل می کند. همچنین بر کیفیت خون تاثیر دارد،چرا که بـ*ـو*سیله کبد ،سطح کلسترول خون را تنظیم می کند.بنابراین بر وضعیت قلب هم اثر می گذارد.
چاکرا شبکه خورشیدی ،پالایشگاه نیروی بدن است. انرژی های لطیف چاکراهای تحتانی و فوقانی از آن عبور کرده و کل بدن توسط چاکرای شبکه خورشیدی انرژی دریافت می کند .
کسانی که انتقاد ناپذیرند، ترس زیادی دارند، بی احساس و بی تفاوت هستند، احساساتشان را نمی توانند بیان کنند، زود پشیمان می شوند، استرس دارند، خود بزرگ بینی یا خود کوچک بینی، حس فضول بودن، از درون ناراضی و احساس حقارت میکنند دچار گرفتگی در این چاکرا هستند.
حل یک مساله مادى که ذهنمان را مشغول کرده، درک یک اتفاق جدید و عجیب، هضم رفتارهایی که در دنیاى خود با آن روبرو هستیم، همه و همه نیازمند به انرژی چاکراى سوم مان است. انسداد و یا کم کارى چاکرای سوم موجب سوتفاهم هاى بی رویه، معده دردهاى مزمن، روابط اجتماعی پردردسر، مشکلات طولانی حل نشده و… می باشد.
این چاکرا مرکز احساسات سطح پایین مثبت و منفی مانند بلند پروازی، شجاعت، پشتکار، حسادت، حرص، ظلم و ستم و سایر موارد است. هنگامی که فرد بسیار خشمگین می شود چاکرای سوم به طور نامنظم شروع به ضربان می کند. در نتیجه دیافراگم نیز به طور نامنظم شروع به حرکت می کند و تنفس فرد نامنظم و کم عمق می شود.
حس کردن این چاکرا بسیار ساده هست. خوب یکی از چیز هایی که همیشه دشمن اعتماد به نفس ماست اضطراب و استرس هست.
شما وقتی اضطراب دارید به اصطلاح عامیانه میگوید (دلشوره گرفتم ) و دقیقاً چاکرای شماست که احساس گرفتگی و لرزش در آن ایجاد شده است. دلشوره علت مستقیم درست کار نکردن این چاکراست ؛چون معمولاً اشخاصی که خیلی اضطراب دارند و دلشوره میگیرند که از وضع موجود ناراضی باشند و مدام در تلاش برای تغییر آن باشند. این علامت در اکثر مادرها به وفور دیده می شود.
یادتان باشد که این چاکرا در اکثر اشخاص دچار مشکل هست ؛پس سعی کنید با کار روی شخصیت خودتان و افزایش رضایت از خودتان، این چاکرا را از درون خودتون تقویت کنید چرا که یکی از صدمه پذیرترین چاکرا ها در مقابل انرژی منفی، چاکرای سوم شماست.
یکی دیگه از وظایف این چاکرا کنترل امیال و خواسته های چاکرای خاجی و **** آدمه. معمولاً اشخاصی که در این چاکرا دچار مشکل هستند همیشه از وضعیت موجود می نالند و مدام ابراز عدم رضایت می کنند یا به قول خودمون غرغر می کنند.

اگر چاکرای سوم دچار انسداد باشد این اختلالات در بدن بوجود می آید:
بیماریهای جسمی وابسته: مشکلات و زخمهای گوارشی، آلرﮋی غذایی، دیابت، مشکلات کبدی، یرقان، هپاتیت، سنگ کیسه صفرا، مشکلات غدد کلیوی، التهاب مفاصل، وسواس.
بیماریهای روانی یا شخصیتی وابسته: عصبانیت، ترس از واپس زدگی، خودباوری ضعیف، تردید، بی عاطفگی، وسواس، رنجش و طمع، بی ارادگی و ناتوانی
این چاکرا به عزت نفس و درک و فهم شخصی مربوط می شود. در سطوح احساسی ایجاد خوش بینی و خلاقیت می کند.
اگر چاکرای سوم سالم باشد: فرد با اعتماد به نفسی هستید و هرگز احساس بطالت و بیهودگی نمی کنید.
اگر چاکرای سوم پرکار باشد: دچار خشم و حالات تهاجمی می شوید. زیاد با دوستانتان سر سازگاری نخواهید داشت.
اگر چاکرای سوم کم کار باشد: فردی منفی گرا می شوید و نمی توانید در هر موردی تصمیم بگیرید.
علائم فیزیکی عدم توازن در چاکرای سوم : انرژی ندارید، همیشه خسته هستید، ممکن است به مشکلات کبدی و دردهای مفصلی دچار شوید.


چاکرای سوم(مانی پورا)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: آیدا رستمی و MacTavish

zizi

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/1/20
ارسال ها
10
امتیاز واکنش
3,007
امتیاز
148
محل سکونت
جزایر بنمال
زمان حضور
12 روز 3 ساعت 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
عملکرد متعادل در چاکرای سوم:
• اعتمادبه نفس و احساس قوی هویت،
• احترام به خود
• سر زندگی و رضایت نسبت به جایگاه خود
• عملکرد براساس تجربه و احساسات طبیعی
• پشتکار و خرد
• پذیرش خود و دیگران
• احساس تعلق خاطر
• مثبت بینی و انگیزه درونی
• خطر پذیری و مصمم
• علت وقایع زندگی را در نور حق ورسیدن به تکامل دانستن
• هماهنگی این چاکرا با چاکراهای چشم سوم و تاج باعث بینش درونی و رویت نوسانات نوری اجسام قابل رویت، میشود
• تحقق آرزوها به دلیل اتصال با نیروی نور در جهان

عملکرد نامتعادل در چاکرای سوم :
• احساس گنـ*ـاه
• اعمال نفوذ طبق خواست خود
• کنترل درون همانند بیرون
• نارضایتی و عدم آرامش
• عدم تایید در دوران کودکی و فقدان احترام درونی نسبت به خود
• تاکید بر موفقیتهای حرفه ای و اجتماعی و میل به ثروت اندوزی بیش از حد برای گرفتن تایید بیرونی
• عدم توانایی لـ*ـذت بردن و رها کردن
• انسداد احساسات به دلیل میل به کنترل
• نیروی حیاتی کم
• عیبجویی بیش از حد از دیگران
• حساسیت بیش از حد به مورد انتقاد قرارگرفتن
• بلاتکلیفی
• گرایش به کمال طلبی، قدرت طلبی، سلطه گری
برای متعادل کردن چاکرای سوم :
1- دست از حالات تهاجمی بردارید.
2- دنبال دلایلی بگردید که چرا اینقدر خرده گیر و بیش از حد حساس شده اید.
3- سعی کنید برای خودتان و دیگران احترام قائل شوید.
تذکر: هیچ وقت قبل از پاکسازی کامل هفت چاکرا ها اقدام به فعالسازی و تمرین بر روی چاکرایی خاص را نکنید. چون اگر از چاکرای اول شروع به پاکسازی نکنید ، اختلالات زیادی در کارکرد چاکراها ایجاد می شود و ممکن است دچار مشکلات زیادی شوید. مانند لیوانی پر از آب و گل، شما فقط با فعالسازی چاکرا آب را بیشتر از حد گل آلود میکنید و تاثیری در سلامت چاکراها ایجاد نمی کنید و برعکس کارکرد آن ها را دچار اختلال می کنید.
برای پاکسازی و فعالسازی هفت چاکرا می توانید از پکیج زیر بهره مند شوید:

تزكيه چاكراى سوم
از اين چاكرا به بعد ما با خودمان روبرو ميشويم و با، با ارزش شمردن خود و قدرت شخصى، عزت نفس، شهود نمادين يا بصيرت نمادين ياد ميگيريم كه چگونه به خود احترام بگذاريم و در غير اينصورت هيچكدام از اعمالمان ارزشى ندارد .از كودكى به ما ياد داده اند كه دوست داشتن خود مساوى با غرور است. اما اينگونه نيست زيرا كسى كه خود را دوست دارد وقتش را براى فخر فروختن تلف نميكند و خود را فداى خواست نميكند.

رايحه درمانی برای چاکرای سوم

روغن اسطوخودوس چاكرای سوم را متعادل ساخته و اثر آرام بخش بر روی بيقراری اين چاكرا دارد. اگر با روغن رزماري محل چاكرای خورشيدی (چاكرای سوم) را ماساژ دهيد و رايحه تند رزماری را استنشاق كنيد اثر محرك آن باعث مي شود كه ميل به كار و فعاليت در شما افزايش يابد
رنگ درمانی چاکرای سوم
رنگ زرد روشن چاكرای سوم را فعال مي كند، به افكار و اعصاب ما نيرو مي دهد و حتي ممكن است ارتباط با ديگران را افزايش دهد. احساس خستگی درونی با رنگ زرد برطرف شده و باعث فعال شدن و تحرك شما می شود. رنگ طلايی نور خورشيد خصوصيات چاكرای سوم شما را تقويت مي كند. تماشای مزرعه ای از گندم های رسيده در زير نور خورشيد نيز چنين اثری دارد. براي رهايی از غم به گل آفتابگردان نگاه كنيد.
موسیقی درمانی چاکرای سوم
چاکرای سوم با ریتم شاد فعال می شود. برای نا آرامی دراین شبکه، هرنوع موزیک آرامی که شما را به درون هدایت کند می تواند آرامش بخش باشد.
تغذیه درمانی چاکرای سوم

خوردن این غذاها در باز شدن چاکرای سوم مفید است: فلفل زرد، بلال شیرین، آلوی قطره طلا، موز، آناناس، کدوی مسمایی، کره، زرده تخم مرغ، پنیر هلندی و هل، زنجبیل، بابونه، رازیانه.


چاکرای سوم(مانی پورا)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: آیدا رستمی و MacTavish
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا