خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ailaaaa

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/18
ارسال ها
76
امتیاز واکنش
1,423
امتیاز
163
سن
25
زمان حضور
7 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع

تجلی اعتماد به‌ نفس و غرور را می‌توان در جاذبه‌های شیکاگو، از آسمان‌خراش‌های سر به‌ فلک‌ کشیده گرفته تا خط ساحلی طولانی و همچنین مردمان آنجا مشاهده کرد. ویندی سیتی(نام مستعار شیکاگو) ناحیه مرکزی امریکاست و گردشگران با سفر به شیکاگو، شانس این را دارند تا ببینند چطور یک شهر امریکایی با پشتکار و عزم راسخ ساخته شده است. سومین شهر بزرگ ایالات متحده به جاذبه‌های خود می‌بالد و از بسیاری از این جاذبه‌ها می‌توان چشم‌انداز منحصر به‌ فرد خطِ افق فراموش‌نشدنی شهر را مشاهده کرد.

آکواریوم شِد

در آکواریوم جان جی. شِد که در همان پارک‌ موزه‌ ساحلی‌ای واقع شده که موزه تاریخ طبیعی فیلد در آن قرار گرفته، بیش از 1500 گونه از موجودات آبزی، از جمله 32500 ماهی و مجموعه‌ای از پرندگان، حشرات و دوزیستان نگهداری می‌شوند. این آکواریوم که در سال 1930 ساخته شد، با بیش از 2 میلیون بازدیدکننده در سال، یکی از پربازدیدترین آکواریوم‌های ایالات متحده است. آکواریوم شِد به بخش‌هایی موضوعی مانند «مرجان کارائیبی» و بخش «ظهور آمازون» که برنده جایزه نیز بوده است، تقسیم شده است. آکواریومی که آبزیانی مانند دلفین و نهنگ سفید در آن نگهداری می‌شوند، یکی از پرطرفدارترین بخش‌های آکواریوم شِد است.

موزه تاریخ طبیعی فیلد

موزه تاریخ طبیعی فیلد موجودیت خود را مدیون نمایشگاه بین‌المللی‌ست که در سال 1893 در شیکاگو برگزار شد. این مکان در ابتدا به‌ منظور برپایی نمایشگاه‌ها طراحی شده بود، اما به‌ سرعت به موزه‌ای با مجموعه‌ای از دست‌سازه‌های تاریخ طبیعی و نمایشگاه‌های دائمی بدل شد. این مجموعه در سال 1921 به محل کنونی خود یعنی گرند پارک منتقل شد و اکنون بخشی از پارک‌ موزه میوزیم کَمپوس است. این موزه نمایشگاه‌هایی از مجموعه تاکسیدرمی حیوانات بزرگی مانند فیل‌های افریقایی گرفته تا مجموعه‌ای گسترده از دست‌ سازه‌های بومیان امریکا را در خود جای داده است. در میان میلیون‌ها گونه‌ای که در این موزه در معرض نمایش گذاشته شده‌اند، اسکلت 12متری تیرانوسوروس محبوب‌ترین آنهاست و بسیاری از بازدیدکنندگان موزه اگر از دایناسوری با نام «سو» دیدن نکنند، احساس می‌کنند سفرشان به چی‌تاون(لقب شیکاگو) ناتمام مانده است.

فواره باکینگهام

فواره باکینگهام که به سبک بیوکس آرت ساخته شده، در گرنت پارک شیکاگو قرار دارد و ادوارد بِنِت پس از طراحی فواره لاتونا در شهر ورسای، آن را طراحی کرده است. این فواره به ابعاد بزرگ و همچنین ارتفاع فوران آبی که تا ساختمان 15 طبقه‌ای بالا می‌رود، مشهور است. گفته می‌شود که 4 اسب دریایی این فواره نماد 4 ایالتی‌ست که پیرامون دریاچه میشیگان قرار گرفته‌اند و استخر این فواره نیز نماد خودِ دریاچه میشیگان است. فواره باکینگهام توسط کیت اِستِرجز باکینگهام، هنردوستی که در سن 32سالگی ثروت خانوادگی هنگفتی به او رسید، ساخته شده است. او که معروف به «نامدارترین پیردختر شیکاگو» بود، در سال 1927 این فواره را به‌عنوان یادبودی برای برادرش برای شیکاگو به ارث گذاشت و صندوق تولیتی نیز برای اداره آن ایجاد کرد.

برج آب شیکاگو

این برج 47 متری که توسط ویلیام بویینگتون طراحی شده، زمانی نقش کلیدی در سیستم آب‌رسانی شیکاگو داشته است. در سال 1871، آتش‌سوزی‌ ای که از انبار غله پاتریک و کاترین اُ لیری شروع شد به‌ سرعت گسترده شد و منطقه تجاری شهر را به‌ طور کامل از بین برد. یکی از معدود بناهایی که از آتش‌سوزی گسترده شیکاگو جان سالم به‌ در برد، برج آب شیکاگو بود که اکنون نماد مقاومت شهر است. امروزه این ساختمانِ سنگ آهکی محل برپایی نمایشگاه‌های هنرمندان و عکاسان بومی‌ست.


جاذبه‌های گردشگری شیکاگو

 

ailaaaa

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/10/18
ارسال ها
76
امتیاز واکنش
1,423
امتیاز
163
سن
25
زمان حضور
7 ساعت 38 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرکز جان هَنکوک


مرکز جان هنکوک با ارتفاع 344 متری، چهارمین ساختمان مرتفع شیکاگوست. این آسمان‌ خراش که در ساحل دریاچه میشیگان واقع شده، چشم‌انداز سراسرنمایی از کل شهر را در اختیارتان قرار می‌دهد. ساخت این مرکز 100طبقه در سال 1968 به پایان رسید و رکوردهای متعددی از جمله بزرگ‌ترین استخر سرپوشیده و پیست اسکیت دنیا را به‌ نام خود ثبت کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند 40 ثانیه سوار آسانسور شوند و به رصدخانه واقع در طبقه نود و چهارم با راهرو هوایی روباز بروند. در طبقه نود وششم بازدیدکنندگان درحالی‌که از چشم‌انداز لـ*ـذت می‌برند می‌توانند نوشیدنی نیز سفارش دهند.

رودخانه شیکاگو


بهترین مشخصه شهر شیکاگو رودخانه‌ای‌ست که از میان شهر عبور می‌کند. در سال 1900 پروژه مهندسی باورنکردنیِ تغییر جهت جریان آب رودخانه شیکاگو به اتمام رسید. به‌ وسیله کار گذاشتن سدهایی متحرک در کانال، مسیر رودخانه به‌جای دریاچه میشیگان به‌ سمت رودخانه می‌سی‌سی‌پی هدایت شد. امروزه گردشگران می‌توانند در مسیر سرسبز پیاده‌روی 1.6 کیلومتری کنار رودخانه که از ساحل جنوبی می‌گذرد و از مرکز شهر نیز عبور می‌کند، قدم بزنند و از مناظر لـ*ـذت ببرند. گردشگران همچنین می‌توانند سوار کشتی‌های تفریحی شوند و از تاریخچه مشهورترین جاذبه‌های شهر آگاهی پیدا کنند.

پارک میلِنیوم


پیش از افتتاح پارک میلنیوم(هزاره)، از این پروژه به دلیل تأخیر و سرریز هزینه انتقاد می‌شد و این پارک با اختلاف زمانی قابل ملاحظه‌ای در زمان مقرر به اتمام نرسید. هر چند زمانی‌که این پروژه به پایان رسید با جذابیت‌های خود همه را شوکه کرد. گذشته از فضای باز و محوطه‌های چمن‌کاری‌شده فراوان، این پارک مجسمه‌هایی از جنس استیل و شیشه نیز دارد که از میان آنها می‌توان به مجسمه بین(لوبیا) که به‌عنوان دروازه ابر شناخته می‌شود و یکی از جدیدترین سوژه‌های واجب عکاسی برای گردشگران است و همچنین ایوان پریتزکِر با طراحی فرانک گِری برای کنسرت‌های فضای باز اشاره کرد. پیست یخیِ پارک در فصل زمستان میزبان اسکیت‌بازان است و در فصل تابستان تبدیل به رستوران فضای باز می‌شود.

اسکله نیروی دریایی(Navy Pier)


این تفریحگاه ساحلی 1000متری در شیکاگو با باغ‌ها، رستوران‌ها و جاذبه‌های دیگر، در سال 1916 در دریاچه میشیگان ساخته شد و دارای چرخ و فلک، کاروسِل (نوعی وسیله بازی برای کودکان که معمولاً صندلی‌هایی شبیه به اسب دارد و افقی می‌چرخد) و سالن سینمایی با تکنولوژی آیمَکس است. در این مقصد ایده‌آل برای خانواده‌ها، موزه‌ای برای کودکان و موزه پنجره‌های رنگی اِسمیت با بیش از 150 پنجره که شامل 11 پنجره تیفانی می‌شوند نیز وجود دارد.

مَگنیفیسِنت مایل


مگنیفیسنت مایل که بخشی از بلوار میشیگان است و از خیابان اوک تا رودخانه شیکاگو ادامه دارد، یکی از بهترین مراکز خرید دنیاست. مشاور املاک بانفوذی به‌ نام آرتور رابلوف در دهه 1940 این نام را برای این منطقه برگزید. مگنیفیسنت مایل که گاهی آن را «مگ مایل» می‌خوانند به بسیاری از جاذبه‌های توریستی شیکاگو از جمله موزه هنرهای معاصر، ساختمان رینگلی و برج آب شیکاگو نیز نزدیک است.

برج سیرز


درحالی‌که برخی معتقدند این آسمان‌خراش که در سال 2009 به برج ویلیس تغییر نام پیدا کرد، از زمانی که دیگر بلندترین ساختمان دنیا شناخته نشد از جایگاه سابق خود تنزل پیدا کرد، اما برج سیرز همچنان به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگران در شیکاگو باقی ماند. این برج 108طبقه که در سال 1973 ساخت آن به پایان رسید یکی از سریع‌ترین آسانسورهای دنیا را دارد که در یک دقیقه 487.68 متر را طی می‌کند. بازدیدکنندگان می‌توانند پس از 70 ثانیه به اِسکای‌دِک واقع در طبقه 103 برسند. اگر در روزی طوفانی به این اسکای‌دک بروید احساس می‌کنید ساختمان زیر پایتان تاب می‌خورد. در آنجا همچنین چشم‌انداز وسیعی از دریاچه میشیگان و چشم‌اندازی کلی از ایالت‌های میشیگان و ویسکانسین خواهید داشت.


منبع: ایران هتل انلاین


جاذبه‌های گردشگری شیکاگو

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا